Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza Cupra zlevnil, po faceliftu stojí 449.900 Kč

Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
19 Fotogalerie
SEAT začal na českém trhu prodávat omlazenou sportovní verzi Seat Ibiza Cupra se 180koňovým turbokompresorem a dvouspojkovou převodovkou. Je o 50 tisíc levnější, než stál stejný model před faceliftem

Zdejší trh malých hot-hatchů dostal do žil další čerstvou krev, tentokráte z koncernové transfúzní stanice. Jedná se o omlazenou verzi modelu SEAT Ibiza Cupra a jak dnes velí trendy (a politika Volkswagenu), dostal opět do vínku malý přeplňovaný motor, zkombinovaný s dvouspojkovou převodovkou.

Sportovní verze Ibiza Cupra z nabídky zmizela s příchodem faceliftovaných nižších verzí a nyní se do modelové škály českého dovozce značky vrací, vybavena kompletem vylepšení, která odpovídají méně výkonným variantám. To znamená zejména novou, mnohem agresivněji ztvárněnou příď s ostře řezanými tvary světlometů a i nárazníků, zakomponovanou v tomto případě výhradně do karoserie třídveřové Ibizy SC. Profil výkonného hatchbacku zkrášlují 17" kola s pneumatikami 215/40, zatímco vzadu nechybí nárazník s difuzorem, falešnými výdechy brzd a centrálně vyústěnou lichoběžníkovou koncovkou výfuku.

Pohon auta má opět na starosti kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,4 TSI o výkonu 132 kW/180 k, jehož 250 N.m, dostupných již od 2000 otáček, přenáší na přední kola sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Díky této kombinaci zrychlí Cupra z klidu na 100 km/h za 6,9 sekundy a rozjede se až na 228 km/h. O intenzivnější zážitky za volantem se stará nejen zvukový generátor ve výfukové soustavě, ale i pádla pod volantem, určená k manuální volbě rychlostních stupňů.

Přenos síly motoru na přední kola usnadňuje elektronický systém XDS, pokoušející se nahradit diferenciál se zvýšenou svorností, brzdové kotouče vpředu mají vnitřní chlazení a průměr 288 mm, vzadu jsou plné 230mm disky. Sáhnout lze ale i po brzdové soustavě AP Racing Performance. Pokud si nebudete zrovna užívat potenciálu auta, mohli byste jezdit v kombinovaném režimu možná i za 5,9 l benzinu na 100 km.

Sériová výbava sportovního topmodelu už dnes nemůže být puristická a Cupra není výjimkou. Vychází z již tak slušné specifikace verze Ibiza FR, přidává však navíc automatickou klimatizaci Climatronic, bi-xenonové natáčecí světlomety, světla pro denní svícení a zadní světla z LED diod, 17“ kola z lehkých slitin, tmavá okna od B sloupku, kontrolu tlaku v pneumatikách, asistenta rozjezdu do kopce, hliníkové pedály, sportovní volant, dešťový a světelný senzor, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko, černá vnější zpětná zrcátka a sportovní podvozek a sedadla Cupra.

Za modernizovanou Ibizu Cupra dnes dáte o 50 tisíc méně než před rokem za původní model. Ostrý SEAT se tak cenově vklínil mezi pětidveřovou Fabii RS a Polo GTI.

Seat Ibiza Cupra - srovnání s konkurencí
ModelSeat Ibiza CupraŠkoda Fabia RSVolkswagen Polo GTIOpel Corsa OPC
Motor1,4 TSI1,4 TSI1,4 TSI1.6 Turbo
Převodovka7DSG7DSG7DSG6MT
Zdvihový objem [cm3]1390139013901598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200132/6200141/5850
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500250/2000-4500230/1950-5850
Max. rychlost [km/h]228224229225
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,36,97,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,45,97,3
Cena [Kč]449.900,-504.900,-419.900,-599.900,-