Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Leon: Motory, výbavy a britské ceny

Aleš Dragoun
Diskuze (8)

Sotva se Leon ukázal ve francouzské metropoli, už známe podrobnosti o motorech i cenách. Alespoň těch britských.

Agresivnější styling novinky vychází z konceptů IBE, IBX a IBL. Leon třetí generace je o 52 mm kratší než předchůdce, přitom má díky platformě MQB delší rozvor a zavazadelník o objemu 380 l (+40 l). Váží o 90 kg méně. Také firemní logo, které je na něm použito vůbec poprvé, je hranatější.

Paleta přeplňovaných čtyřválcových motorů je opravdu bohatá. V tuto chvíli začíná zážehovým 1,2 TSI/77 kW, pokračuje 1,4 TSI/103 kW a vrcholí 1,8 TSI/132 kW. Turbodiesely zastupují 1,6 TDI/77 kW (Ecomotive se chlubí spotřebou 3,8 l nafty na 100 km), 2,0 TDI/110 kW a výkonnější varianta se 135 kW. Ta žádá v kombinaci jen 4,2 l/100 km, přitom akceleruje z 0 na 100 km/h během 7,5 s. Točivý moment přenášejí v závislosti na motorizaci celkem čtyři druhy převodovek: pěti- a šestistupňové manuály, respektive dvouspojková ústrojí s šesti či sedmi rychlostními stupni.

Standardní výbava pro Ostrovy (s označením S) čítá sedm airbagů, ABS, kontrolu trakce, stability a brzdového asistenta, aktivní opěrky hlavy, Isofix, dálkové centrální zamykání, klimatizaci, rádio s MP3 a šesti reproduktory, Bluetooth handsfree a barevný dotykový displej. Vyšší level SE nabídne

kožený volant a řadicí páku, mlhovky, šestnáctipalcová litá kola, mlhovky, tempomat, hill holder a elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS.

A FR s přitvrzeným podvozkem, agresivními nárazníky a chromovanými koncovkami? Ta má kola o palec větší, sportovní volant se zploštělou spodní částí, anatomická sedadla, dvouzónovou klimatizaci, diodová zadní světla a systém Drive Profile, který mění nastavení posilovače řízení, rekci na pedál plynu a u aut s DSG také zrychluje reakci převodovky. Ve sportovním režimu navíc zrudnou přístroje. Za příplatek lze zvolit osmnáctipalcové ráfky, kožené čalounění, navigaci, špičkové audio, zadní parkovací senzory či přední LED světla.

FR bude ke koupi s agregáty 1,4 TSI/103 kW, 1,8 TSI/132 kW, 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/135 kW.

Přeplňovaná zážehová osmnáctistovka a nejvýkonnější turbodiesel jsou určeny výhradně pro ni.

Nový Leon bude možné objednávat na většině evropských trhů již v listopadu 2012. První zákazníci se svých vozů dočkají v březnu. Základní cena pětidveřového hatchbacku s motorem 1,2 TSI v Británii činí 15.670 liber (492.100 korun). Nejlevnější provedení spalující naftu začíná na 18.490 librách (580.700 Kč). FR 1,4 TSI stojí 19.385 liber (608.800 korun) a nejsilnější 2,0 TDI s touto zkratkou přijde na 22.635 liber (710.800 Kč).

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
27. 9. 2012 17:13
Britské ceny...
... to je masakr. Za tyto peníze by to v Česku nikdo nekoupil ;-) 1.2TSi za půl míče, no tak to je odvaha >:D
27. 9. 2012 15:03
Re: Chyba
Promiňte, moje chyba, na začátku jsem to měl dobře, podruhé už jsem ta čísílka trochu pomotal. Britové si na kilowatty nehrají a prostě už se mi všechny údaje míhaly před očima... Stane se.
27. 9. 2012 14:42
Re: Chyba
a nebo tak :-)
27. 9. 2012 14:16
Re: Chyba
Ano, klasická 103, omlouváme se za mystifikaci.
27. 9. 2012 14:13
Re: Chyba
ziadny taky motor neexistuje, len v redakcii si pomylili 140 koni s kW... :-)