Seat Toledo 1.9 TDI - Naftodrom

Seat Toledo 1.9 TDI - Naftodrom

 
 
27.2. 2005 Ondřej Šuch

Od podzimu nabízené zcela přepracované Toledo si u nás již koupili první desítky zákazníků a nastal čas prověřit vůz s motorizací, která by mohla mít na zdejším trhu přece jen větší podíl, než námi dříve podrobně testovaný seat toledo se zážehovým dvolitrem FSI.

Sportovně střižený minivan s karosérií naznačující tříprostorové uspořádání má jistě ambice navázat spíše na první generaci, ukončenou v roce 1999 než na následný klasický sedan. Kromě sportovního image a na tu dobu výjimečnépho vnitřního prostoru si majitelé užívali ještě jednoho atributu – hospodárnosti provozu. Rok se s rokem sešel a před námi stojí další automobil s koncernovým motorem 1.9 TDI/77 kW.

Po nastartování je vše jako obvykle: hlasité brblání studeného agregátu zní dosti nepříjemně, po pár minutách jízdy ale nepříjemné zvuky mizí a městským provozem se suneme s přijatelnější kulisou. Subjektivně se nám však zdálo, že například Škoda Octavia je se stejným motorem odhlučněna o trochu lépe, zvláště v nízkých otáčkách.

Standardní výkon podává motor také v silových disciplínách. Tunu a půl vážícímu vozu sice není s to udělit ideální svižnost, ale typický zátah od něj čekat můžeme. Nejlepší na tomto motoru je jeho nenápadnost – díky solidní pružnosti není mimo město třeba tak často řadit a vytáčení do maxima není nutné. Veškerý provoz je možné hravě zvládnout do 3700 otáček.

Zatímco ve městě nemá problémy s dodržováním sedmilitrového limitu, mimo město lze atakovat i pětilitrovou hranici a tuto hodnotu mít na rovinatých úsecích i jako průměrnou. Průměr za celý test se ustálil na kompromisních 5,5 l/100 km, což jsou hodnoty srovnatelné i s úspornými Octaviemi 1.9 TDI/66 kW.

Mínusem je naopak poměrně těžká příď, která trochu brzdí jinak vcelku oprávněné sportovní ambice Toleda. Při brždění je ponor přídě znát a rychleji projížděné zatáčky dají pocítit svou mezní rychlost poněkud dříve. Samozřejmě jde o subjektivní pocit a naše chvála za vyspělý podvozek vozu neunikne. Příplatková 17“ kola pak poskytují více přilnavosti než pohodlí a za cenu vychutnání si specifik pražských silnic se vůz odměňuje solidní jistotou v zatáčkách. Výška vozu je sice u zrodu mírného náklonu, řidič ale dostává od podvozku dostatek informací a může tak bez problémů vyhodnotit, kdy už míra chuti ke stoprocentní adhezi polevuje.

Za provedení s nejvyšší výbavou Sport-up si Seat účtuje nemalých 631.900 Kč, což snese porovnání se Škodou Octavia Elegance se stejným motorem. Na rozdíl od předchozích generací jde ale o zcela odlišné vozy a kupující má i jiné starosti než přemýšlení nad vnitrokoncernovým kanibalismem.

Toledo je svébytné a nezaměnitelné auto a s motorem 1.9 TDI poskytuje velmi dobrý poměr hodnoty a ceny (nejlevnější s tímto motorem je za 549.900,- výbava Reference). Jak naprostou změnu stylu toleda v porovnání s předchůdci přijmou zákazníci se brzy ukáže v prodejních statistikách.

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Toledo 1.9 TDI

Cena v základní výbavě: 631 900 Kč Cena v testované výbavě: 710 650 Kč

Základní výbava:16“ ráfky z lehkých slitin, elektricky ovládaná a sklopná zrcátka v barvě vozu, přední stěrače skryté ve sloupcích, tónovaná determální skla, dvojité světlomety, anténa, sportovní mřížka vpředu, sportovní podvozek, integrované přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, výškově a podélně nastavitelný volant, multifunkční zadní sedadla, sportovní sedadla a interiér, make-up zrcátka osvětlená, volant a řadící páka v kůži, el. ovl. oken vpředu a vzadu, elektronický imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CD a 6-ti repro, tempomat, funkce Coming-Home, klimatizace Climatic, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, Isofix, ABS, TCS, Agile chassis, SAFE otevírání dveří, odkládací schránky

Výbava testovaného vozu:tmavá okna od sloupku B (+3.100,-), automatická klimatizace Climatronic (+29.450,-), radio s CD 8 repro a ovládáním na volantu (+22.640,-), 17“ litá kola (+12.400,-), metalíza (+11.160,-)

USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska

Spojené státy uvalily sankce na čínskou armádní agenturu…

Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP

Turecký ministr financí Berat Albayrak předpokládá, že…

Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí

Nejméně 44 lidí zahynulo, když se na Viktoriině jezeře v…

Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval

Zapomenutá a nikdy nerealizovaná Škoda Š 717 T vyplnila…

 
Technické údaje
Motor Seat Toledo 1.9 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.5 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1440
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1507 / 512
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4458
b) šířka (mm): 1768
c) výška (mm): 1568
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1526
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Seat Toledo 1.9 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

 



SEAT Toledo: Konec výroby po necelých 5 letech SEAT Toledo: Konec výroby po necelých 5 letech

SEAT v tichosti ukončil výrobu Toleda. Automobil, který…

Seat Toledo 2007: nižší ceny a motor 2.0 TDI (125 kW) Seat Toledo 2007: nižší ceny a motor 2.0 TDI (125 kW)

Seat uvedl na trh Toledo s několika změnami pro modelový…

 



 
Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Včera

Největší SUV Seatu jsme si prohlédli ve městě, které mu dalo jméno. Tarraco je historický název španělského města Tarragona, které za antického Říma bývalo důležitým přístavem.




Blesk.cz

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď, radil Trump španělskému ministrovi

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď,…

Americký prezident Donald Trump nabídl španělskému ministru zahraničí Josepovi Borrellovi radu, jak zastavit…

To by vzbudilo i hluchého! Úpravna masa ve vnitrobloku domů burcuje obyvatele ve čtyři ráno!

To by vzbudilo i hluchého! Úpravna masa ve…

Chtěli byste se denně budit ve čtyři ráno? Zřejmě ne! Řada lidí, kteří bydlí v pražské Petrohradské ulici,…

 

iSport.cz

Smolař Holeš: Stalo se nám to, co Plzni. To bolí, hlesl bek Jablonce

Smolař Holeš: Stalo se nám to, co Plzni. To bolí,…

PŘÍMO Z RENNES | Smolař utkání. Až ho bylo člověku líto. Tomáš Holeš nechtěně dopomohl Rennes k oběma brankám.…

Slavia – Bordeaux 1:0. První výhru ve skupině trefila Zmrhalova paráda

Slavia – Bordeaux 1:0. První výhru ve skupině…

Fotbalisté Slavie vstoupili do základní skupiny C Evropské ligy domácím vítězstvím 1:0 nad francouzským…

 

Reflex.cz

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a tenhle paskvil raději vynechte

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a…

Komedie Po čem muži touží titulní otázku neřeší, ale zato dává důkladně na vědomí, po jakých vtipech podle…