Seat Toledo 1.9 TDI - Naftodrom

Seat Toledo 1.9 TDI - Naftodrom

 
 

Od podzimu nabízené zcela přepracované Toledo si u nás již koupili první desítky zákazníků a nastal čas prověřit vůz s motorizací, která by mohla mít na zdejším trhu přece jen větší podíl, než námi dříve podrobně testovaný seat toledo se zážehovým dvolitrem FSI.

Sportovně střižený minivan s karosérií naznačující tříprostorové uspořádání má jistě ambice navázat spíše na první generaci, ukončenou v roce 1999 než na následný klasický sedan. Kromě sportovního image a na tu dobu výjimečnépho vnitřního prostoru si majitelé užívali ještě jednoho atributu – hospodárnosti provozu. Rok se s rokem sešel a před námi stojí další automobil s koncernovým motorem 1.9 TDI/77 kW.

Po nastartování je vše jako obvykle: hlasité brblání studeného agregátu zní dosti nepříjemně, po pár minutách jízdy ale nepříjemné zvuky mizí a městským provozem se suneme s přijatelnější kulisou. Subjektivně se nám však zdálo, že například Škoda Octavia je se stejným motorem odhlučněna o trochu lépe, zvláště v nízkých otáčkách.

Standardní výkon podává motor také v silových disciplínách. Tunu a půl vážícímu vozu sice není s to udělit ideální svižnost, ale typický zátah od něj čekat můžeme. Nejlepší na tomto motoru je jeho nenápadnost – díky solidní pružnosti není mimo město třeba tak často řadit a vytáčení do maxima není nutné. Veškerý provoz je možné hravě zvládnout do 3700 otáček.

Zatímco ve městě nemá problémy s dodržováním sedmilitrového limitu, mimo město lze atakovat i pětilitrovou hranici a tuto hodnotu mít na rovinatých úsecích i jako průměrnou. Průměr za celý test se ustálil na kompromisních 5,5 l/100 km, což jsou hodnoty srovnatelné i s úspornými Octaviemi 1.9 TDI/66 kW.

Mínusem je naopak poměrně těžká příď, která trochu brzdí jinak vcelku oprávněné sportovní ambice Toleda. Při brždění je ponor přídě znát a rychleji projížděné zatáčky dají pocítit svou mezní rychlost poněkud dříve. Samozřejmě jde o subjektivní pocit a naše chvála za vyspělý podvozek vozu neunikne. Příplatková 17“ kola pak poskytují více přilnavosti než pohodlí a za cenu vychutnání si specifik pražských silnic se vůz odměňuje solidní jistotou v zatáčkách. Výška vozu je sice u zrodu mírného náklonu, řidič ale dostává od podvozku dostatek informací a může tak bez problémů vyhodnotit, kdy už míra chuti ke stoprocentní adhezi polevuje.

Za provedení s nejvyšší výbavou Sport-up si Seat účtuje nemalých 631.900 Kč, což snese porovnání se Škodou Octavia Elegance se stejným motorem. Na rozdíl od předchozích generací jde ale o zcela odlišné vozy a kupující má i jiné starosti než přemýšlení nad vnitrokoncernovým kanibalismem.

Toledo je svébytné a nezaměnitelné auto a s motorem 1.9 TDI poskytuje velmi dobrý poměr hodnoty a ceny (nejlevnější s tímto motorem je za 549.900,- výbava Reference). Jak naprostou změnu stylu toleda v porovnání s předchůdci přijmou zákazníci se brzy ukáže v prodejních statistikách.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Toledo 1.9 TDI

Cena v základní výbavě: 631 900 Kč Cena v testované výbavě: 710 650 Kč

Základní výbava:16“ ráfky z lehkých slitin, elektricky ovládaná a sklopná zrcátka v barvě vozu, přední stěrače skryté ve sloupcích, tónovaná determální skla, dvojité světlomety, anténa, sportovní mřížka vpředu, sportovní podvozek, integrované přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, výškově a podélně nastavitelný volant, multifunkční zadní sedadla, sportovní sedadla a interiér, make-up zrcátka osvětlená, volant a řadící páka v kůži, el. ovl. oken vpředu a vzadu, elektronický imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CD a 6-ti repro, tempomat, funkce Coming-Home, klimatizace Climatic, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, Isofix, ABS, TCS, Agile chassis, SAFE otevírání dveří, odkládací schránky

Výbava testovaného vozu:tmavá okna od sloupku B (+3.100,-), automatická klimatizace Climatronic (+29.450,-), radio s CD 8 repro a ovládáním na volantu (+22.640,-), 17“ litá kola (+12.400,-), metalíza (+11.160,-)

Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku Google spustí své mobilní platby Android Pay již brzy i v Česku

Tuzemský trh se letos na podzim dočká další významné…

Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA Vyhledávač Baidu investuje do vývoje samořiditelných aut. Chce konkurovat rivalům z USA

Čínský internetový vyhledávač Baidu Inc hodlá investovat…

Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea Lékárny Dr. Max míří do Srbska. Koupí desítku poboček sítě Farmanea

Lékárny Dr. Max skupiny Penta minulý týden uzavřely…

 
Technické údaje
Motor Seat Toledo 1.9 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.5 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1440
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1507 / 512
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4458
b) šířka (mm): 1768
c) výška (mm): 1568
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1526
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Seat Toledo 1.9 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 



SEAT Toledo: Konec výroby po necelých 5 letech SEAT Toledo: Konec výroby po necelých 5 letech

SEAT v tichosti ukončil výrobu Toleda. Automobil, který…

Seat Toledo 2007: nižší ceny a motor 2.0 TDI (125 kW) Seat Toledo 2007: nižší ceny a motor 2.0 TDI (125 kW)

Seat uvedl na trh Toledo s několika změnami pro modelový…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi pipka a pěkně mě se*eš!

Vulgární Štěpán v Prostřeno zmrazí soupeřku: Jsi…

Provokatér Štěpán se ani ve čtvrtek v Prostřeno nezastaví. Naopak. Rozjede tvoji taktiku poštvávání lidí proti…

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí. Na průvod čekali celou noc

Rakev s Masarykem provázelo přes půl milionu lidí.…

Pohřeb prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka, který se stal velkou manifestací národní…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit by mohl příští týden

Jágr za Kladno? Když se nedohodne v NHL, nastoupit…

Jaromír Jágr opět v kladenském dresu? Že by si legendární útočník poprvé od ledna 2013 zahrál za svůj klub?…

 

Reflex.cz

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby vyznamenání nepřijal, říká Kroupa

Zeman má rétoriku jako Hitler. Prosím Nohavicu, aby…

Vynikající muzikant, který píše písně plné naděje. Tak o Jaromíru Nohavicovi mluví tvůrce rozhlasových a nově i…