reklama


Seat Toledo 1.9 TDI - Naftodrom

Seat Toledo 1.9 TDI - Naftodrom

 
 

Od podzimu nabízené zcela přepracované Toledo si u nás již koupili první desítky zákazníků a nastal čas prověřit vůz s motorizací, která by mohla mít na zdejším trhu přece jen větší podíl, než námi dříve podrobně testovaný seat toledo se zážehovým dvolitrem FSI.

Sportovně střižený minivan s karosérií naznačující tříprostorové uspořádání má jistě ambice navázat spíše na první generaci, ukončenou v roce 1999 než na následný klasický sedan. Kromě sportovního image a na tu dobu výjimečnépho vnitřního prostoru si majitelé užívali ještě jednoho atributu – hospodárnosti provozu. Rok se s rokem sešel a před námi stojí další automobil s koncernovým motorem 1.9 TDI/77 kW.

Po nastartování je vše jako obvykle: hlasité brblání studeného agregátu zní dosti nepříjemně, po pár minutách jízdy ale nepříjemné zvuky mizí a městským provozem se suneme s přijatelnější kulisou. Subjektivně se nám však zdálo, že například Škoda Octavia je se stejným motorem odhlučněna o trochu lépe, zvláště v nízkých otáčkách.

Standardní výkon podává motor také v silových disciplínách. Tunu a půl vážícímu vozu sice není s to udělit ideální svižnost, ale typický zátah od něj čekat můžeme. Nejlepší na tomto motoru je jeho nenápadnost – díky solidní pružnosti není mimo město třeba tak často řadit a vytáčení do maxima není nutné. Veškerý provoz je možné hravě zvládnout do 3700 otáček.

Zatímco ve městě nemá problémy s dodržováním sedmilitrového limitu, mimo město lze atakovat i pětilitrovou hranici a tuto hodnotu mít na rovinatých úsecích i jako průměrnou. Průměr za celý test se ustálil na kompromisních 5,5 l/100 km, což jsou hodnoty srovnatelné i s úspornými Octaviemi 1.9 TDI/66 kW.

Mínusem je naopak poměrně těžká příď, která trochu brzdí jinak vcelku oprávněné sportovní ambice Toleda. Při brždění je ponor přídě znát a rychleji projížděné zatáčky dají pocítit svou mezní rychlost poněkud dříve. Samozřejmě jde o subjektivní pocit a naše chvála za vyspělý podvozek vozu neunikne. Příplatková 17“ kola pak poskytují více přilnavosti než pohodlí a za cenu vychutnání si specifik pražských silnic se vůz odměňuje solidní jistotou v zatáčkách. Výška vozu je sice u zrodu mírného náklonu, řidič ale dostává od podvozku dostatek informací a může tak bez problémů vyhodnotit, kdy už míra chuti ke stoprocentní adhezi polevuje.

Za provedení s nejvyšší výbavou Sport-up si Seat účtuje nemalých 631.900 Kč, což snese porovnání se Škodou Octavia Elegance se stejným motorem. Na rozdíl od předchozích generací jde ale o zcela odlišné vozy a kupující má i jiné starosti než přemýšlení nad vnitrokoncernovým kanibalismem.

Toledo je svébytné a nezaměnitelné auto a s motorem 1.9 TDI poskytuje velmi dobrý poměr hodnoty a ceny (nejlevnější s tímto motorem je za 549.900,- výbava Reference). Jak naprostou změnu stylu toleda v porovnání s předchůdci přijmou zákazníci se brzy ukáže v prodejních statistikách.

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Toledo 1.9 TDI

Cena v základní výbavě: 631 900 Kč Cena v testované výbavě: 710 650 Kč

Základní výbava:16“ ráfky z lehkých slitin, elektricky ovládaná a sklopná zrcátka v barvě vozu, přední stěrače skryté ve sloupcích, tónovaná determální skla, dvojité světlomety, anténa, sportovní mřížka vpředu, sportovní podvozek, integrované přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, výškově a podélně nastavitelný volant, multifunkční zadní sedadla, sportovní sedadla a interiér, make-up zrcátka osvětlená, volant a řadící páka v kůži, el. ovl. oken vpředu a vzadu, elektronický imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CD a 6-ti repro, tempomat, funkce Coming-Home, klimatizace Climatic, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, Isofix, ABS, TCS, Agile chassis, SAFE otevírání dveří, odkládací schránky

Výbava testovaného vozu:tmavá okna od sloupku B (+3.100,-), automatická klimatizace Climatronic (+29.450,-), radio s CD 8 repro a ovládáním na volantu (+22.640,-), 17“ litá kola (+12.400,-), metalíza (+11.160,-)

Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů

Hollywoodské filmové studio Paramount Pictures z mediální…

Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů

Praha nejspíš investuje do městského radiového systému v…

Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan

Rozsáhlý rodinný klan Donalda Trumpa zahrnuje řadu…

 
Technické údaje
Motor Seat Toledo 1.9 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.5 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1440
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1507 / 512
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4458
b) šířka (mm): 1768
c) výška (mm): 1568
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1526
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Seat Toledo 1.9 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




SEAT Toledo: Konec výroby po necelých 5 letech SEAT Toledo: Konec výroby po necelých 5 letech

SEAT v tichosti ukončil výrobu Toleda. Automobil, který…

Seat Toledo 2007: nižší ceny a motor 2.0 TDI (125 kW) Seat Toledo 2007: nižší ceny a motor 2.0 TDI (125 kW)

Seat uvedl na trh Toledo s několika změnami pro modelový…

 



 
Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Dnes 18:59

Zima se v posledních týdnech ukazuje ve své nejlepší kondici. Jak správně nakládat se zamrzlým autem? Přinášíme několik užitečných tipů.




Blesk.cz

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít sex. Odmítám si ho nechat zmenšit, říká

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít…

Má největší penis na světě, ale moc si s ním neužije. Mexičan Roberto Esquivel Cabrera (54) má úd dlouhý…

Trump v projevu zahrozil teroristům a povzbudil Američany

Trump v projevu zahrozil teroristům a povzbudil Američany

Nový prezident Spojených států Donald Trump přednesl krátce po složení slibu v pátek svůj první projev v roli…

 

iSport.cz

Darida by se po sezoně nebránil lákavé nabídce: Sen je Anglie a United

Darida by se po sezoně nebránil lákavé nabídce: Sen…

Záložník Herthy Vladimír Darida už na konci podzimu doléčil dvouměsíční zranění kotníku a ve druhé části německé…

Velká posila! Ivanschitz už patří Plzni, trénoval s ní ve Španělsku

Velká posila! Ivanschitz už patří Plzni, trénoval s…

Hotovo, podepsáno. Andreas Ivanschitz je již hráčem Viktorie Plzeň. Informaci serveru iSport.cz potvrdil samotný…

 

Reflex.cz

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala jednou z nejvlivnějších žen světa

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala…

Melania Trumpová, manželka nového amerického prezidenta, zůstane do léta v New Yorku se synem Barronem, který…

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

 
 
reklama