Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Fiatu se pustil do německých automobilek za to, že odmítají pomoc od EU

Aleš Dragoun
Diskuze (33)
Sergio Marchionne se pustil do německých výrobců automobilů kvůli jejich zamítnutí zásahu Evropské unie. Brusel chce totiž snižovat nadbytečné výrobní kapacity.

Marchionne je současně prezidentem sdružení evropských automobilek ACEA. „Většina našich členů se shoduje na tom, že nadměrné kapacity jsou v Evropě problémem. Kromě Volkswagenu, Daimleru a BMW“, řekl na tiskové konferenci Fiatu ve středu 4. dubna. „Záležitost je na stole a my se snažíme pochopit, co Němci vlastně chtějí a jaká je jejich pozice. Všichni tři jsou jednotní proti této intervenci EU. Ale nikdo nemůže říct, že nevyrábí méně, než jsou jeho továrny schopny “.

Už 20. března Marchionne sdělil, že Unie potřebuje, aby se do bolestné restrukturalizace evropských automobilek včetně uzavírání některých závodů zapojili úplně všichni. „Když to necháme na jednotlivých státech a společnostech, nic se nestane. Celá akce musí probíhat napříč zeměmi i výrobci.“

Kde je pravda? Německé automobilky i nadále prodávají rekordní počty vozů, a to po celém světě. Poptávka po jejich produktech se zvyšuje, zejména po těch, které vznikly přímo doma u našich západních sousedů. Nesmíme zapomenout ani na vzestup amerického a čínského trhu, byť řada modelů se rodí přímo zde. V prvním čtvrtletí vyšplhal globální odbyt skupiny BMW, tedy včetně Mini o 10 % na něco málo přes 400 tisíc jednotek. Značky Daimleru Mercedes-Benz a Smart si vybralo celkem 340.827 zákazníků, meziročně o 15,3 % více.

Ano, nikdo nevyužívá své evropské továrny na 100 %. BMW ovšem hlásí vysokých 96 %, Hyundai spolu s Kiou 95 %, Volkswagen 88 % a závody Daimleru jedou na 85 %. Ostatní jsou na tom mnohem hůře. Francouzský koncern PSA používá jen 80 %, Renault-Nissan 74 %, Ford 72 %, GM 71 % a Marchionneho Fiat pouze 65 %. Ještě menší číslo bylo za loňský rok k vidění u Toyoty (63 %), ale vše by měl spravit nový Yaris třetí generace, takže se díky němu chce bývalá světová jednička v této statistice přiblížit alespoň modrému oválu. Podle analytiků z londýnské Morgan Stanley letos porostou ještě Hyundai s Kiou, ostatní spíše ztratí. Přitom automobilka musí využívat alespoň 80 % kapacity svých továren, aby byla schopna generovat zisk

23. března uvedl Christian Klinger, obchodní a marketingový ředitel Volkswagenu, že evropský automobilový průmysl žádnou pomoc z Bruselu nepotřebuje. Na otázku, co si myslí o jeho komentáři, Sergio Marchionne odpověděl: „Byl bych raději, kdyby toto vyslovil spíše generální ředitel Martin Winterkorn a ne někdo z jeho podřízených. Pokud něco říká oficiálně Fiat, činí tak mými ústy,“ nezapomněl nakonec dodat.

Aleš Dragoun
Diskuze (33)
Avatar - autista
7. 4. 2012 17:31
Re: Soudruh Sergio Marchionne
Souhlasím s vámi, protože je pravda, že FIAT umí dělat kvalitní auta, umí dělat hezká auta, umí dělat zábavná auta, ale neumí dělat levná, praktická auta, s velkým kufrem, kombi, SUV a prostě to, co teď ten trh chce, a navíc neumí vůbec nic prodat. Jejich marketing je bída, prodejci bída, impotence, a dost mě mrzí, že značka, která má tradici a dala světu dost novinek, tak musí takto chřadnout a nejvíc na úkor Hyundai, nová KIA Ceed je dost podobná trojici BRAVO, MEGANE, 308.
7. 4. 2012 15:49
Re: Soudruh Sergio Marchionne
Ano, tenhle argument nepopírám... Ale kolik lidí v Evropě to ví? Kolik lidí se podle toho řídí při nákupu auta? Asi moc ne, když Fiatu neustále klesají prodeje a na mnoha trzích jsou prodávanější HK než tradiční Fiat... Pokud Fiat spotřebitele nepřesvědčí o kvalitě nabízeného produktu, můžete na auto.cz psát cokoli a Fiat bude postupně umírat...
Avatar - autista
7. 4. 2012 14:52
Re: Soudruh Sergio Marchionne
Kolik italských aut jsi vlastnil a v kolika jsi jel? Kvalita je někde jinde než před x-lety a to u každé automobilky. U některé model od modelu a u některé v celém portfoliu.
Avatar - Well-being
7. 4. 2012 14:22
Soudruh Sergio Marchionne
by měl hledat problémy italských automobilek někde jinde, než je celková kapacita evropských automobilek. Především by se měli Italové zaměřit na kvalitu své produkce a poprodejní služby zákazníkovi.
7. 4. 2012 14:16
Zajímavé.
Když jsou tu jakékoli jiné zprávy z ekonomiky, tak je tady bídně jeden nebo dva příspěvky. Jen co se tady vyskytne něco kritického zejména proti fauvé diskuse jako hrom. Nemyslel jsem si že mezi "čtenáři" auto.cz je tolik germanofilů. Je mi z toho smutno. 8-s