Sergio Marchionne už není šéfem Fiatu a Ferrari kvůli zdravotním problémům
Kontroverzní Sergio Marchionne skončil v sobotu 21. července 2018 ve funkci výkonného ředitele koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Šestašedesátiletý manažer se nedávno podrobil operaci ramene, která ovšem vyvolala další zdravotní problémy. Tak zní alespoň oficiální stanovisko. „Během tohoto týdne se objevily neočekávané zdravotní komplikace, když se pan Marchionne zotavoval z chirurgického zákroku. V posledních dnech se jeho stav výrazně zhoršil, v důsledku toho se nebude moci vrátit ke své práci,“ uvedl koncern v tiskové zprávě.
Marchionne byl nejvyšším mužem Fiatu od roku 2004, uvažoval o rezignaci příští rok, ale podlomené zdraví ji urychlilo. Když řízeně zbankrotoval americký Chrysler, dohlížel na jeho fúzi s italským koncernem a vytvoření dnešního FCA.
Ve funkci jej vystřídá čtyřiapadesátiletý Mike Manley, který vedl od roku 2009 Jeep a poslední tři léta i americkou divizi pick-upů Ram. Zatím převzal veškeré jeho pravomoce, jmenován bude na příští schůzi akcionářů.
Předsedou představenstva a prezidentem Ferrari se stává John Elkann (ročník 1976), vnuk Gianniho Agnelliho. Momentálně vede společnost Exor, přes ní Agnelliové kontrolují své investice, nejen FCA včetně Ferrari, ale i třeba fotbalový klub Juventus Turín. Do něj nedávno přestoupil slavný Portugalec Cristiano Ronaldo, což vzbudilo mezi zaměstnanci Fiatu nevoli, neboť platy v Turíně se posledních deset let prakticky nezvedaly...
Elkann ve svém prohlášení uvedl: „Jsem hluboce zarmoucen, když jsem se dozvěděl o zdravotním stavu Sergia. „Je to situace, která byla ještě před několika hodinami nemyslitelná. Zanechává nám všechny skutečné pocity nespravedlnosti. Moje myšlenky míří k Sergiovi a jeho rodině.“
Ve funkci výkonného ředitele Ferrari nahradí Marchionneho Louis Carey Camilleri, rodák z egyptské Alexandrie (*1955), který přechází od Philip Morris International. I ten bude v nejbližší době oficiálně jmenován. Nezapomínejme, že cigaretová značka Marlboro je stále sponzorem Scuderie Ferrari ve formuli 1, i když už na monopostech nesmí být její reklama. Pro tabákový koncern pracoval v minulosti kupříkladu i současný šéf závodního týmu vzpínajícího se koníka Maurizio Arrivabene.