Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Skládací ruská motorka. Rozebraná za 5 minut a cena necelých 30.000 Kč

David Bureš
Diskuze (14)
Taurus 2x2 je terénní motocykl, který se nezalekne ani těch nejnáročnějších podmínek. Navíc se snadno vejde do kufru auta.

Ruským strojům se mnohdy vysmíváme, jenže když se podíváme na tamější terénní vozidla, smích jde stranou. Terénní speciály konstruktéři z největší země světa zkrátka umí, což dokazuje i nejnovější ruské dílo, motocykl Taurus 2x2.

Taurus 2x2 je netradičním malým motocyklem, který je díky pohonu obou kol a širokým pneumatikám opravdu schopným strojem zvládajícím jízdu i ve velice náročných podmínkách. Ty jsou navíc jeho přirozeným prostředím, protože stroj pro silniční provoz dokonce ani není homologován. Sám výrobce jej prezentuje jako ideální nástroj pro lovce, rybáře nebo třeba milovníky jízdy v terénu.

Unikátem je navíc možnost snadného rozložení motocyklu, díky čemuž je stroj možné převážet v kufru auta. Sám výrobce dokazuje, že se vozidlo vejde třeba do zavazadelníku Range Roveru Sport. Rozebrat motorku přitom není nic složitého, výrobce tvrdí, že celý proces zabere jen pět minut. Jednoduchou konstrukci zajišťuje třeba chybějící tlumiče, o tlumení se starají pouze pneumatiky.

O pohon se stará motor Lifan 168f-2, což je ve skutečnosti licenční Honda GX-200. Jedná se o benzinový čtyřtaktní jednoválec o objemu 210 cm3, který dosahuje výkonu 5 kW. Ten 38 kilogramů vážící motorku rozpohybuje až na 38 km/h. Palivová nádrž o objemu 12 litrů vystačí asi na 10hodinové řádění v terénu.

V tuto chvíli se Taurus 2x2 prodává výhradně na ruském trhu, kde je nabízen za pouhých 75.000 rublů, což v přepočtu činí asi 28.000 korun. Motocykl zatím není připraven pro export, protože není tak dobrý, jaký by mohl být, jak píší autoři na svých webových stránkách. Brzy by se to ale mohlo změnit, protože už na podzim by se taurus mohl začít prodávat v dalších evropských zemích a možná i v USA. Než se tak stane, mohou zájemci zamířit do Ruska a koupit stroj tam.

David Bureš
Diskuze (14)
15. 12. 2016 01:19
Re: Range Rover
Neni rec o tom, ze bych nekam skladal motokrosovou masinu, rec je o INVESTICI a A PRAKTICNOSTI CELE AKCE.. motokross ma vetsi vykon, prevodovku, da se postavit na zadni, rychlost atd.. asi by to nikdo neskladal do auta typu Oka, nebo RR. reseni je uzasne jednoduchy a prakticky - prives. masinu na prives, vyvazat, odjet normalni rychlosti kamkoliv, vyblbnout se, masinu na prives a sup domu. nakonec, ta masina muze zustat na dvore, nebo v garazi na privesu a muze se ostrikat hadici i s nim. jednoduchy a elegantni reseni bez nutnosti neco rozkladat a k..urvit si auto. o kvalite motokrosove zabavy nemluve.
Avatar - 4hill
14. 12. 2016 08:58
Re: Range Rover
A kam nacpeš crossovou mašinu? Taky do kufru? Srovnáváš nesrovnatelné.
29. 8. 2016 20:23
Nejmenuje
se to TAURUS, ale TARUS.
29. 8. 2016 20:22
Re: Range Rover
jeste malou poznamku, pokud bych si to bral treba na dovolenou, pak bych to do oky urcite s dalsimi vecmi nedal.
29. 8. 2016 20:21
Re: Range Rover
Pokud si pamatuju, NIKDE jsem nemel problem s vahou, jako spis s rozmery a hlavne bordelem, kterej mi to nataha do auta. Jinak, ja nevidim naprosto nic srenzacniho na rochneni se v bahne. Kvuli tomu bych si to urcite nekupoval.. Takhle poradnou silnicni, nebo crossovou masinu, to jo..