Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto nabídla růst mezd až o 2,3 %, odbory odmítly

redakce AUTO.CZ
Diskuze (69)
Vedení mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se stále nedohodlo s odbory na růstu mezd.

Firma minulý týden zvýšila svoji prvotní nabídku, tarif by podle jejích představ měl od dubna vzrůst o 1,8 procenta, od října pak o dalších půl procenta. Podniková rada však i tuto nabídku odmítla, odbory se bojí rostoucí inflace. Informuje o tom dnešní vydání Škodováckého odboráře.

Firma také zvýšila první jednorázovou platbu z tisíce korun na dva tisíce. Novinkou je i návrh smlouvy pouze do konce března příštího roku, což byla jedna z podmínek odborů. Představy o nárůstu tarifní složky mezd se však stále liší, důvodem je zejména hrozba rostoucí inflace.

Firma očekává inflaci ve výši 1,4 procenta, odborářský odhad je o půl procenta vyšší. Odbory proto podle týdeníku budou ke kolektivní smlouvě požadovat takzvanou inflační doložku, k tomu však prý firemní vyjednávací tým neměl mandát.

Podle odborářského předsedy Jaroslava Povšíka chtějí odbory zajistit inflaci, protože její odhady jsou rozdílné a pohybují se od nuly až k pěti procentům. Nedá se proto odhadnout, jak bude situace vypadat na konci roku či dokonce v roce 2011. "Čekáme, co se bude dít do konce března," poznamenal Povšík. Už nyní vyjednané podmínky sice představují mírný reálný růst tarifu, problém by však prý nastal, kdyby se inflace zvýšila výrazně.

Ke kolektivnímu vyjednávání se v týdeníku vyjádřilo i nejužší vedení Škody. Podle personálního šéfa Klause Dierkese nemůže loňský výsledek hospodaření, kdy se zisk propadl o 68 procent, firmě dlouhodobě dostačovat. Firma navíc chystá řadu investic, včetně zavádění nového auta, které se bude pohybovat v segmentu mezi fabií a octavií, na trh. To podle něj bude stát několik set milionů eur. "To nás nutí dát takovou nabídku, jakou znáte," dodal Dierkes.

Současná průměrná mzda dělníků v podniku je 26.500,- Kč. Škoda Auto má asi 24.000 pracovníků, patří k největším zaměstnavatelům v Česku.

Jedno z nejbouřlivějších vyjednávání zažila největší česká automobilka před třemi roky. Odboráři tenkrát k prosazení svých požadavků použili několikahodinovou stávku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (69)
Avatar - Ji/Ri
27. 3. 2010 16:44
Paradox
Jak si může smradlavá lůza dát nick "aristokrat". Ty nemáš z aristokrata ani díru na ponožce. To co tady plácáš, je určitá ekon. teze vytržená z kontextu. Neříkám, kdyby ty lidi někdo bral na hůl, ale vydělávají celkem hodně. Běž si onančit s fotkou Paroprasete. Další důkaz o tom, že jsi lůza sprostá je fakt, že tvrdíš, že ti je majitel u ***. Myslím, že jsi mladý fracek, fotr horduje pro paroprase a jediné, co vás odlišuje od ostatních jsou mastné treny. :no: :no: :no:
26. 3. 2010 13:59
Re: Fandím odborům!
Tak u toho bych chtěl také být. Ať klidně škodofka zkrachuje.
26. 3. 2010 09:57
Re: jen at jim zvednou platy a neremcaj
No pozor, kazde vedeni takove firmy ti rekne ze existuji staty dal na vychod, ale zase nemuzou dat vyrobu do tebou zpominaneho rumunska nebo ukrajiny, nezapomen ze nemci ty skodovky kupujou taky proto ze se vyrabi u nas (nejaka uroven) a kdyby to zacli bouchat nekde v turecku tak by to tam 30% nekoupila... to si pak firma dobre rozmysli jestli da 20% mzdy navic stavajici prestizi a kvalite nebo to presune na vychod a bude se muset treba podbizet cenou, klesne moralni hodnota produktu... Tohle muzes aplikovat tak u nejakych malickosti ale ne u aut...
26. 3. 2010 09:53
Re: nechapu
no když teď padla Plzeň, muselo se přistoupit k plánu B >:-[]
26. 3. 2010 09:07
Re: kolik plati na ukraine
>:D
hezký takhle po ránu