Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto svolá na Slovensku kvůli Dieselgate 32.000 aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (73)
Servisní akce se týká 26.000 aut dovezených importérem a 6000 dovezených individuálně. Aféra Dieselgate se na Slovensku týká celkem 46.000 aut.

Na Slovensku bude svoláno do servisů až 32.000 vozidel značky Škoda v souvislosti s emisní aférou koncernu Volkswagen, do kterého mladoboleslavská automobilka patří. S odvoláním na vyjádření slovenského dovozce vozidel Škoda to napsal portál hnoline.sk.

„Jde o 26.000 aut dovezených přímo importérem plus 6000 individuálně koupených," uvedl jednatel společnosti Škoda Auto Slovensko Karel Sklenář. Vozidla budou svolána do servisů v březnu, účast bude podle Sklenáře dobrovolná.

Škoda Auto Slovensko již loni uvedla, že problém ohledně vozidel vybavených dieselovými motory, které umožňují obcházet měření emisí, se týká modelů Fabia II, Roomster, Rapid, Octavia II, Yeti, Superb II. Škoda Auto má ze všech značek dlouhodobě nejsilnější postavení na slovenském trhu s novými vozy, kde v minulém roce prodala 16.570 osobních automobilů.

Z dřívějších informací dovozců značek skupiny VW vyplývá, že na Slovensku prodali dohromady 46.000 vozidel, kterých se týká emisní aféra. Kromě 26.000 importérem dovezených vozidel značky Škoda šlo o 14.809 aut značky Volkswagen, 3278 aut Audi a 2577 vozů značky Seat. Tyto údaje nezahrnují vozy, které si Slováci sami dovezli z ciziny.

Aféra vypukla loni v září, kdy americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že její turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídící jednotka rozpozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin. Vozy s motorem typu EA189 ve verzi Euro 5 se už v Evropě neprodávají, celkově jsou ale problematické motory namontované v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (73)
24. 1. 2016 23:48
Re: Kde je ta logika?
Hele nic ve zlém ale žiješ v nějaké bublině a nebo máš problém s porozuměním psaného textu.
KBA jasně deklarovala že stávající stav (tedy verze sw s inkriminovanou funkcí) je v souladu s platnou legislativou. Tedy žádný nelegální software (opomíjím že nic takového ani nemůže existovat, sw prostě dělá co je mu naprogramováno), a tedy žádný podvod.
U většiny motorů se jedná jen o update sw, proto to KBA nijak neřeší, to je prostě úkon který se dělá zcela běžně. U 1.6 pak jde o doplnění usměrňovače, což právě KBA zatím neschválilo, protože tady už se jedná o zásah do vozidla, které je homologováno tak jak je. Obě úpravy nic nemění na platnosti homologace, tady i vozidlo bez nich jí splňuje.
Americké řešení vůnec není na pořadu dne, právě proto že to narozdíl od bežného updatu stojí peníze. Bosch nikoho nevaroval, naopak ten soft sám vyvinul a distribuoval, používá ho pochopitelně více automobilek a nynější mediální prohlášení jsou akorát plácnutí do tmy, protože není co ztratit - v eu je to zkrátka legální, ale proč se nezalíbit ekoteroristům že...

Takže sumasumárum - v eu soft legální je.
24. 1. 2016 19:38
Re: Kde je ta logika?
Tak si to přečti ještě jednou,aby jsi porozuměl textu.KBA má schválit pouze úpravu a pokud ji neschválí tak přijde na řadu řešení z USA.
Takže software pouze pro test emisí je nelegální,a VW podvádí.
Předpokládám že to spíše KBA schválí,druhé řešení je podstatně pro VW dražší.
A nebudou přehrávat jen software,ale i doplněna i mřížka do sání.
V obou případech jde o nápravu podvodu,nikoli standart update akce.Neboť i Bosch je varoval,že je to nelegální,tudíž ne chyba,které se žádná firma nevyhne,nýbrž úmysl.
Jiná cesta prostě není.
24. 1. 2016 16:22
Re: Kde je ta logika?
Já jsem nepsal že vláda něco zrušila, nevím kde to čteš ;-) Jenom tě upozorňuju na to že zatím nikde nic takového nezačalo, a pokud to v jedné zemi skutečně proběhne tak jenom proto že všichni zúčastnění přistoupí na dohodu. KBA jasně deklarovalo že stávající verze sw je v pořádku, naopak dosud plně neschválilo navrhované úpravy. Německá vláda sice má narozdíl od jiných aparát k povinnému přistavení vozidla, ovšem aby ho mohla použít musí mít pochopitelně podnět, a ten může vydat vw coby výrobce nebo třeba právě KBA coby homologační autorita. Pokud KBA neschválí návrhovanou úpravu VW, muže sice vláda svolávat auta na podnět VW (nikoliv tedy z legislativních důvodů!) ale nemá je jak upravit. A nebo je varianta že se vlk nažere a koza zůstane celá a bude vytvořen dojem jak se na tom usilovně pracuje - tedy vláda svolá auta, vw tam nahraje novou verzi softu - což je naprosto bežný servisní úkon - a KBA tím pádem nic nenamítá protože je to standart update akce.

24. 1. 2016 15:53
Re: Kde je ta logika?
A německá vláda rozhodla že svolávačka tedy nebude povinná?To máš kde?
Navíc se v tom tvém odkazu píše že to není potvrzené. ;-)
Mimochodem je vidět že si poněkud opožděný [odkaz]
Takže žádné legální,podvod.
24. 1. 2016 15:06
Re: Kde je ta logika?
Jsem se právě ptal kde už skutečně probíhá, strašáků je všude dost ;-) O měsíc později než je tvůj odkaz zjistili soudruzi z německa že se vlastně nic nestalo: [odkaz]