Honda City 2014: Nová generace představena v Indii
První generace na technice malého MPV Honda Jazz postaveného sedanu City svým hodně svojským designem i naladěním padla do oka v místních luzích a hájích zejména seniorům, nicméně ta druhá představovala v době svého příchodu do Evropy asi nejlepší auto své kategorie, ovšem za cenu (bez pár tisícovek) dvou Thalií byl tento pokus Hondy odsouzen k neúspěchu a City II tu skončilo dříve, než pořádně začalo.
Jak dobrý je jeho nástupce už tím pádem určitě nezjistíme, což ovšem nemění nic na faktu, že se právě představil v zemi, která patří k jeho nejsilnějším trhům - v Indii. Po modelu Jazz jde už o druhý vůz, navržený podle nové designérské filozofie značky se vzletným označením Exciting H Design!!!, jenž by ovšem neměl představovat stylistický postup Ctrl+A, Ctrl+C, Ctrl+V, Ctrl+/-, ale spíše přístup k designu, jenž má budoucím produktům značky vtisknout větší dramatičnost a dynamiku, byť se zdá, že kromě světlometů integrovaných do masky chladiče a tvořících "křídlo" by také "čepel katany" na boku mohla být pro tento designérský styl v nejbližší době typická.
Momentálně není k dispozici dost fotografií ke komplexnímu posouzení toho, jak se záměr podařil, usedle a nenápadně ale soudě podle dostupných snímků (které se od po síti se se toulajícího renderu liší vcelku výrazně) nevypadá, možná i proto, že jde částečně o evoluci vzhledu stávajícího modelu. Není divu, v Jižní Asii a Oceánii patří tento malý sedan u roky k prodejním hitům, tak proč spravovat něco, co není rozbité.
City, které debutovalo včera v Indii a prodávat se bude počínaje lednem 2014 v 55 zemích světa, si ponechalo délku 4400 mm i šířku 1695 mm, výška narostla o centimetr na 1495 mm a citelně se zvětšil rozvor: o 50 mm na 2600 mm. Příslušnost City do asijské "lepší společnosti" podtrhuje nabídka motorů. Na benzinovou patnáctistovku u auta této velikosti u Hondy v Evropě roky marně čekáme, v indickém City 2014 bude a bude už vybavena technikou Earth Dreams. Přestože výkon zatím nebyl oznámen, v Japonsku je naladěna na parádních 99 kW. Společnost jí bude dělat od evropského 1.6 i-DTEC Earth Dreams odvozená naftová jednapětka s taktéž zatím nespecifikovanou potencí, hovoří se však o 74 kW a 200 N.m.