Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda City 2014: Nová generace představena v Indii

Michal Fokt
Diskuze (59)
Malý sedan na bázi supermini Jazz přichází ve třetí generaci s citelně delším rozvorem, novým designem i motory.

První generace na technice malého MPV Honda Jazz postaveného sedanu City svým hodně svojským designem i naladěním padla do oka v místních luzích a hájích zejména seniorům, nicméně ta druhá představovala v době svého příchodu do Evropy asi nejlepší auto své kategorie, ovšem za cenu (bez pár tisícovek) dvou Thalií byl tento pokus Hondy odsouzen k neúspěchu a City II tu skončilo dříve, než pořádně začalo.

Jak dobrý je jeho nástupce už tím pádem určitě nezjistíme, což ovšem nemění nic na faktu, že se právě představil v zemi, která patří k jeho nejsilnějším trhům - v Indii. Po modelu Jazz jde už o druhý vůz, navržený podle nové designérské filozofie značky se vzletným označením Exciting H Design!!!, jenž by ovšem neměl představovat stylistický postup Ctrl+A, Ctrl+C, Ctrl+V, Ctrl+/-, ale spíše přístup k designu, jenž má budoucím produktům značky vtisknout větší dramatičnost a dynamiku, byť se zdá, že kromě světlometů integrovaných do masky chladiče a tvořících "křídlo" by také "čepel katany" na boku mohla být pro tento designérský styl v nejbližší době typická.

Momentálně není k dispozici dost fotografií ke komplexnímu posouzení toho, jak se záměr podařil, usedle a nenápadně ale soudě podle dostupných snímků (které se od po síti se se toulajícího renderu liší vcelku výrazně) nevypadá, možná i proto, že jde částečně o evoluci vzhledu stávajícího modelu. Není divu, v Jižní Asii a Oceánii patří tento malý sedan u roky k prodejním hitům, tak proč spravovat něco, co není rozbité.

City, které debutovalo včera v Indii a prodávat se bude počínaje lednem 2014 v 55 zemích světa, si ponechalo délku 4400 mm i šířku 1695 mm, výška narostla o centimetr na 1495 mm a citelně se zvětšil rozvor: o 50 mm na 2600 mm. Příslušnost City do asijské "lepší společnosti" podtrhuje nabídka motorů. Na benzinovou patnáctistovku u auta této velikosti u Hondy v Evropě roky marně čekáme, v indickém City 2014 bude a bude už vybavena technikou Earth Dreams. Přestože výkon zatím nebyl oznámen, v Japonsku je naladěna na parádních 99 kW. Společnost jí bude dělat od evropského 1.6 i-DTEC Earth Dreams odvozená naftová jednapětka s taktéž zatím nespecifikovanou potencí, hovoří se však o 74 kW a 200 N.m.

Michal Fokt
Diskuze (59)
28. 11. 2013 09:48
Re: Novej trend
Rapid neni zadny low cost, minimalne u nas. Na zapad od nasich hranic low costem byt muze/musi :-)
27. 11. 2013 22:14
Re: Je to hezký.. a je to auto = má to zadek
Praktičnost/ všestrannost, zdá se. Jakou roli v tom dnes hraje setrvačnost, těžko říct. Ale byla doba, kdy byly opravdu úspěšné a téměř pohltily trh. Odolávají jen vyšší třídy, kde jsou naopak klasické hatchbacky prakticky neprodejné (i když kombi jsou vlastně také hatchbacky; pořád se ale sedanům daří více než v nižších třídách).
27. 11. 2013 22:04
Re: Novej trend
Je dojemné, jak couváš ze svých pozic. >:D :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
27. 11. 2013 20:09
Je to hezký.. a je to auto = má to zadek
Proč vlastně Evropa tak strašně nemá ráda sedany, víte to někdo?
:-!
27. 11. 2013 17:38
Re: Novej trend
Utěšuj se tím. Snad ti to pomůže.
Mizérie, zjistit, že opět nemáš odkud brát, co? >:D :yes: