11.6. 2017 Jan Mička Jan Mička

Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

 

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl prodávala společně s felicií. Ceník z roku 2000 ukazuje, že současná generace je vlastně docela levné auto.

První generace Škody Fabia byla v době svého uvedení vlastně takovou revoluční škodovkou. Dostala úplně nový design, na hony vzdálený od felicie, která byla v podstatě ještě „evolucí“ favoritu. Prodej fabie byl u nás zahájen na začátku prosince 1999 a osobně jsem toho názoru, že ještě dnes, téměř osmnáct let od prvního výskytu sériových exemplářů na českých silnicích, jde o pohledné auto. Oblíbil jsem si verzi před modernizací (proběhla v roce 2004), paradoxně v méně nápadné stříbrné barvě.

Video

Fabia se rychle stala hitem. Na podzim roku 2000 byla představena karosářská varianta kombi, na ženevském autosalonu 2001 zase méně oblíbený sedan, který se zároveň stal zatím poslední tříprostorovou škodovkou prodávanou u nás. Následovala užitková verze Praktik (leden 2002), v roce 2003 dorazila verze RS s motorem 1.9 TDI/96 kW, a v dubnu 2004 pak sjel z výrobní linky miliontý exemplář. Škoda laborovala také s variantou pick-up, jejíž snímky se v průběhu let objevily také na Auto.cz, vůz se ale do výroby nikdy nedostal.

Když se mi nedávno dostal do rukou ceník první generace fabie datovaný od srpna 2000, trochu mě zaskočil. Věděl jsem, že vůz nepatřil k nejlevnějším, ostatně pokukovali jsme po něm už po jeho představení, kdy mi „táhlo“ na jedenáct, základní verze za bratru 260.000 korun je ale na dnešní poměry docela drahá (podobně dnes vychází 1.0 MPI/44 kW Ambition a 1.0 MPI/55 kW Trumf). Pod kapotou měla čtrnáctistovku MPI s výkonem 44 kW (motory HTP ještě nebyly) a základní výbava byla hodně lidová.

Škoda Superb před 15 lety: V základu stála i 1,2 milionu korun, měla však V6

Jmenuje například posilovač řízení, airbag řidiče, jednotónovou houkačku, čtrnáctipalcová kola, mechanicky ovládaná vnější zpětná zrcátka nebo otevírání zavazadelníku z místa řidiče (mechanicky táhlem). O 5500 Kč dráž vycházela verze Classis, která měla navíc například přípravu pro rádio.

Za střed nabídky tehdy platila linie Comfort, která se se základním motorem jenom těsně dostala pod 300.000 korun. Měla například kapsy na předních sedadlech, schránku pod sedadlem spolujezdce, sklopné stropní madlo u řidiče, otevírání víka palivové nádrže od řidiče, přední mlhovky, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken, nebo centrální zamykání.

Stejně jako u předchozích dvou výbav jste si mohli připlatit 35.000 korun za automatickou klimatizaci, vyhřívané trysky předních ostřikovačů stály šest stovek, nechyběla ani vyhřívaná přední sedadla (4900 Kč), elektricky ovládané střešní okno (16.000 Kč) a 4000 Kč stála elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Vrcholnou linii Elegance jste mohli pořídit přinejmenším se silnější verzí čtrnáctistovky MPI (50 kW). Nejnižší cena byla stanovena na 379.900 Kč, o 20.000 Kč dráž vycházela 55kilowattová verze 16V, a vůbec nejdražší varianta měla pod kapotou devatenáctistovku TDI se 74 kilowatty – stála 479.900 Kč, jenom o 10.000 Kč více než atmosférický dvoulitr s 85 kilowatty (byl vyhrazen pouze pro Elegance).

Nad rámec linie Comfort jste dostali například ukazatel nedostatku kapaliny v ostřikovačích, „výkonnější“ palubní počítač a v ceně už byla také automatická klimatizace. Pouze dodám, že nejvyšší cena fabie hatchback bez další příplatkové výbavy dnes činí 433.900 Kč, přičemž jde o verzi Style s motorem 1.4 TDI/66 kW a převodovkou DSG.

Škoda Fabia hatchback - ceny platné od 08/2000
LinieMotorZákladní cena [Kč]
Fabia1.4 44 kW259.400
Classic1.4 44 kW264.900
Classic1.4 50 kW279.900
Classic1.9 SDI 47 kW339.900
Comfort1.4 44 kW299.900
Comfort1.4 50 kW314.900
Comfort1.4. 16V 55 kW339.900
Comfort1.4. 16V 55 kW (A)389.900
Comfort1.4. 16V 74 kW379.900
Comfort1.9 SDI 47 kW374.900
Comfort1.9 TDI 74 kW414.900
Elegance1.4 50 kW379.900
Elegance1.4. 16V 55 kW399.900
Elegance1.4. 16V 55 kW (A)449.900
Elegance1.4. 16V 74 kW444.900
Elegance2.0 85 kW469.900
Elegance1.9 SDI 47 kW439.900
Elegance1.9 TDI 74 kW479.900
* A - automatická převodovka

Podívejte se, jak se Škoda Fabia první generace testovala:

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Stomiliardový dluh bez důvěry Komentář Lukáše Kovandy: Stomiliardový dluh bez důvěry

Sto a dvě miliardy korun. O tolik od říjnových voleb…

Ministr Vojtěch dosadil dalšího šéfa fakultní nemocnice Ministr Vojtěch dosadil dalšího šéfa fakultní nemocnice

Ředitelem Fakultní nemocnice Ostrava (FNO) je Evžen…

Japonská společnost Takeda je na prahu největší akvizice v historii země Japonská společnost Takeda je na prahu největší akvizice v historii země

Irská farmaceutická firma Shire je ochotna doporučit svým…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
GTI párty: Jak jsem na okruhu okusil ostré volkswageny, ale auto snů projel až na přilehlé okresce

GTI párty: Jak jsem na okruhu okusil ostré volkswageny, ale auto snů projel až na přilehlé okresce

Dnes 08:00

Jak to vypadá, když se na závodním okruhu sejdou všichni současní členové klanu GTI? Volkswagen nám dal odpověď na jihu Španělska.




Blesk.cz

Eva Decastelo řádila ve svatebním! Chci se znovu vdávat, prohlásila

Eva Decastelo řádila ve svatebním! Chci se znovu…

Sice je už skoro devět let vdanou paní, přesto by chtěla mít ještě alespoň jednu veselku. Herečka a moderátorka…

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět tisíce kilometrů od domova

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět…

Diana Kobzanová (36) přivedla na svět utajovanou dceru! Modelka, která ukázala těhotenské bříško až v 38. týdnu,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Bratři Musilové poprvé spolu za Čechy. Děda se bude koukat, věří Adam

Bratři Musilové poprvé spolu za Čechy. Děda se bude…

Pod národními barvami se uskuteční bratrské setkání. Hokejový útočník Adam Musil, který od začátku dubna…

 

Reflex.cz

Babiš žaluje slovenský list a bývalého příslušníka StB, chce milion eur

Babiš žaluje slovenský list a bývalého příslušníka…

Český premiér Andrej Babiš podal žalobu na vydavatele nejčtenějšího slovenského listu Nový Čas za článek z…

První “imperialistická” válka: Před 120 lety vyhlásily Spojené státy Španělsku válku, ta vedla k nezávislosti Kuby

První “imperialistická” válka: Před 120 lety…

Patnáctého února 1898 v havanském přístavu explodovala americká bitevní loď Maine a potopila se. Z 354členné…