11.6. 2017 Jan Mička Jan Mička

Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

 

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl prodávala společně s felicií. Ceník z roku 2000 ukazuje, že současná generace je vlastně docela levné auto.

První generace Škody Fabia byla v době svého uvedení vlastně takovou revoluční škodovkou. Dostala úplně nový design, na hony vzdálený od felicie, která byla v podstatě ještě „evolucí“ favoritu. Prodej fabie byl u nás zahájen na začátku prosince 1999 a osobně jsem toho názoru, že ještě dnes, téměř osmnáct let od prvního výskytu sériových exemplářů na českých silnicích, jde o pohledné auto. Oblíbil jsem si verzi před modernizací (proběhla v roce 2004), paradoxně v méně nápadné stříbrné barvě.

Video

Fabia se rychle stala hitem. Na podzim roku 2000 byla představena karosářská varianta kombi, na ženevském autosalonu 2001 zase méně oblíbený sedan, který se zároveň stal zatím poslední tříprostorovou škodovkou prodávanou u nás. Následovala užitková verze Praktik (leden 2002), v roce 2003 dorazila verze RS s motorem 1.9 TDI/96 kW, a v dubnu 2004 pak sjel z výrobní linky miliontý exemplář. Škoda laborovala také s variantou pick-up, jejíž snímky se v průběhu let objevily také na Auto.cz, vůz se ale do výroby nikdy nedostal.

Když se mi nedávno dostal do rukou ceník první generace fabie datovaný od srpna 2000, trochu mě zaskočil. Věděl jsem, že vůz nepatřil k nejlevnějším, ostatně pokukovali jsme po něm už po jeho představení, kdy mi „táhlo“ na jedenáct, základní verze za bratru 260.000 korun je ale na dnešní poměry docela drahá (podobně dnes vychází 1.0 MPI/44 kW Ambition a 1.0 MPI/55 kW Trumf). Pod kapotou měla čtrnáctistovku MPI s výkonem 44 kW (motory HTP ještě nebyly) a základní výbava byla hodně lidová.

Škoda Superb před 15 lety: V základu stála i 1,2 milionu korun, měla však V6

Jmenuje například posilovač řízení, airbag řidiče, jednotónovou houkačku, čtrnáctipalcová kola, mechanicky ovládaná vnější zpětná zrcátka nebo otevírání zavazadelníku z místa řidiče (mechanicky táhlem). O 5500 Kč dráž vycházela verze Classis, která měla navíc například přípravu pro rádio.

Za střed nabídky tehdy platila linie Comfort, která se se základním motorem jenom těsně dostala pod 300.000 korun. Měla například kapsy na předních sedadlech, schránku pod sedadlem spolujezdce, sklopné stropní madlo u řidiče, otevírání víka palivové nádrže od řidiče, přední mlhovky, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken, nebo centrální zamykání.

Stejně jako u předchozích dvou výbav jste si mohli připlatit 35.000 korun za automatickou klimatizaci, vyhřívané trysky předních ostřikovačů stály šest stovek, nechyběla ani vyhřívaná přední sedadla (4900 Kč), elektricky ovládané střešní okno (16.000 Kč) a 4000 Kč stála elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Vrcholnou linii Elegance jste mohli pořídit přinejmenším se silnější verzí čtrnáctistovky MPI (50 kW). Nejnižší cena byla stanovena na 379.900 Kč, o 20.000 Kč dráž vycházela 55kilowattová verze 16V, a vůbec nejdražší varianta měla pod kapotou devatenáctistovku TDI se 74 kilowatty – stála 479.900 Kč, jenom o 10.000 Kč více než atmosférický dvoulitr s 85 kilowatty (byl vyhrazen pouze pro Elegance).

Nad rámec linie Comfort jste dostali například ukazatel nedostatku kapaliny v ostřikovačích, „výkonnější“ palubní počítač a v ceně už byla také automatická klimatizace. Pouze dodám, že nejvyšší cena fabie hatchback bez další příplatkové výbavy dnes činí 433.900 Kč, přičemž jde o verzi Style s motorem 1.4 TDI/66 kW a převodovkou DSG.

Škoda Fabia hatchback - ceny platné od 08/2000
LinieMotorZákladní cena [Kč]
Fabia1.4 44 kW259.400
Classic1.4 44 kW264.900
Classic1.4 50 kW279.900
Classic1.9 SDI 47 kW339.900
Comfort1.4 44 kW299.900
Comfort1.4 50 kW314.900
Comfort1.4. 16V 55 kW339.900
Comfort1.4. 16V 55 kW (A)389.900
Comfort1.4. 16V 74 kW379.900
Comfort1.9 SDI 47 kW374.900
Comfort1.9 TDI 74 kW414.900
Elegance1.4 50 kW379.900
Elegance1.4. 16V 55 kW399.900
Elegance1.4. 16V 55 kW (A)449.900
Elegance1.4. 16V 74 kW444.900
Elegance2.0 85 kW469.900
Elegance1.9 SDI 47 kW439.900
Elegance1.9 TDI 74 kW479.900
* A - automatická převodovka

Podívejte se, jak se Škoda Fabia první generace testovala:

Spolupracujeme s TipCars.com
Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano

Diskonty Penny Market budou mít letos na Štědrý den…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Budeme jezdit za půlku?

Fabii na zemní plyn Škodovka zatím neudělala. Zastoupil…

 



 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Včera

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

SOUHRN EL: Kromě Plzně postoupilo dalších deset týmů, Everton propadl

SOUHRN EL: Kromě Plzně postoupilo dalších deset…

SOUHRN | Celkem jedenáct týmů si dnes zajistilo postup do vyřazovací části fotbalové Evropské ligy. Ve skupině…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…