Škoda Fabia Combi

Škoda Fabia Combi

 
 

Vozem Škoda Fabia Combi vstupuje značka Škoda do mimořádně slibného segmentu trhu, a to v období, kdy obliba verzí kombi značně stoupá: v letech 1996 až 1999 se jejich prodej v západní Evropě zpětinásobil. Během následujícího roku je Škoda Auto připravena dodat svým zákazníkům 70.000 kusů tohoto nového modelu.

Design

Design verze kombi vychází z modelu Škoda Fabia. Zcela nově je řešena prodloužená, elegantně zaoblená zadní část vozu, včetně zadních bočních i pátých dveří, střechy, koncových svítilen a nárazníku. Plastové nárazníky v barvě vozu odolají bez poškození běžným parkovacím nárazům při rychlostech do 5 km/h.

Vnitřní a zavazadlový prostor

Škoda Fabia Combi je o 26 cm delší než hatchback. Pod roletovým krytem (u všech verzí jako součást sériové výbavy) je zavazadlový prostor o objemu 426 litrů. Sklopením zadních sedadel (u všech verzí jsou asymetricky dělená) se zavazadlový prostor zvětší až na 1225 litrů. Po sklopení zadních sedadel je zavazadlový prostor téměř půldruhého metru dlouhý a mezi podběhy téměř metr široký. K upevnění předmětů přepravovaných v zavazadlovém prostoru slouží úchytná oka.

Škoda Fabia Combi zaujme nejen zavazadlovým prostorem, ale také velikostí prostoru pro cestující. Míra pohodlí, vzdálenost od pedálů k opěradlu zadního sedadla, činí 1870 mm, což je jedna z největších hodnot v této třídě. Také cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa nejen pro nohy, ale také co do šířky ve výši loktů a nad hlavou (šířka na zadních sedadlech je 1392 mm a výška mezi stropem a sedadly je 952 mm).

Aktivní i pasivní bezpečnost

Za pozornost stojí pedály, které se v případě čelního nárazu posunou dopředu, a nemohou tak ohrozit nohy řidiče. V případě vážné havárie, kdy dojde k aktivaci airbagu, se vypnou elektrické okruhy, které by mohly způsobit zkrat, a také palivové čerpadlo, čímž je omezen vznik, popř. rozšíření požáru. Současně se zapnou varovná světla a osvětlení interiéru.

Ke standardní výbavě vozu již od verze Classic patří velkoobjemový airbag pro řidiče, kotevní úchyty pro dětské autosedačky systému Isofix a přitahovače předních bezpečnostních pásů. Počínaje verzí Comfort je součástí standardní výbavy i airbag pro spolujezdce a na přání, opět pro všechny modely, také boční airbagy.

Tři stupně výbav - Classic, Comfort a Elegance

Všechny modely od verze Classic mají například elektrohydraulický posilovač řízení, airbag řidiče, výškově a podélně nastavitelný volant, imobilizér, otáčkoměr s digitálními hodinami, dělená zadní sedadla, úplné čalounění zavazadlového prostoru a ovládání pátých dveří z místa řidiče. Když řidič při vystupování zapomene vypnout světlomety, ozve se výstražný signál. Při vytažení klíčku ze zapalování se zapne osvětlení interiéru stejně jako při otevření dveří. Po uzavření dveří osvětlení po určité době postupně zhasne a po zapnutí zapalování zhasne okamžitě.

Modely Comfort jsou navíc vybaveny i airbagem pro spolujezdce, mlhovými světlomety, ochrannými lištami i na bocích vozu, kryty vnějších zrcátek v barvě vozu, výškově nastavitelným sedadlem řidiče a přídavnými lampičkami pro čtení vpředu i vzadu. K výbavě Comfort patří i tónovaná skla s UV filtrem, elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, otevírání víka uzávěru palivové nádrže z místa řidiče a centrální zamykání s bezpečnostním systémem. Pokud je tento systém aktivován, nelze dveře otevřít ani zevnitř po rozbití skla. Při zapnutí stěračů předního skla a zařazení zpětného chodu setře zadní stěrač automaticky zadní sklo, užitečná je i elektrická zásuvka v zavazadlovém prostoru. Počínaje verzí Comfort jsou na vnitřní straně předních dveřích montována výstražná světla, která se při otevření rozsvítí. Upozorní tak zezadu přijíždějící vozidla na otevřené dveře a zároveň osvětlí vozovku a usnadní tak vystupování a nastupování.

Verze Elegance nabízí navíc např. automatickou klimatizaci s chlazením boxů v přístrojové desce a chromované detaily - hlavici řadicí páky, tlačítko aretace parkovací brzdy nebo zajišťovací kolíky zámků ve dveřích. Bezpečnost zvyšují kontrolky otevření dveří a nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče. Také pokud dochází kapalina v nádržce ostřikovačů, rozsvítí se výstražná kontrolka. K dalším detailům vyššího komfortu patří i elektrické ovládání předních i zadních oken, odkládací schránky ve výplních zadních dveří, osvětlení odkládací schránky před spolujezdcem, dálkové ovládání centrálního zamykání, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, elektricky nastavitelná i vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a kola z lehkých slitin 14".

Další výbavy, jako navigační systém, kontrola vzdálenosti při parkování, měnič CD, soubor kožených a sportovních doplňků (Comfort a Elegance), stejně jako kožené čalounění sedadel a výplní dveří (Elegance) se připravují do výroby a budou v nabídce později.

Čtyři benzinové, dva naftové motory

Základní pohonnou jednotkou pro verzi kombi je motor o objemu 1,4 l s výkonem 50 kW (68 k) a nejvyšším točivým momentem 120 Nm již při 2500 ot/min. Maximální rychlost činí 164 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 15,8 sekundy a spotřeba je 7,1 litru benzinu na 100 kilometrů.

Další motor má rovněž zdvihový objem 1,4 l. Od předchozího se liší rozvodem 2xOHC a čtyřventilovou technikou. Dosahuje výkonu 55 kW (75 k) a maximálního točivého momentu 126 Nm při 3800 ot/min. Maximální rychlost představuje 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 14,1 sekundy a kombinovaná spotřeba činí 6,7 l/100 km.

Škoda Fabia Combi s benzinovým motorem o výkonu 55 kW může být vybavena také automatickou převodovkou: jedná se o čtyřstupňovou planetovou převodovku s hydrodynamickým měničem. Při zařazení 3. a 4. rychlostního stupně dochází k blokování měniče, takže nedochází ke ztrátám výkonu. Elektronika převodovky pracuje s tzv. systémem Fuzzy Logic: režim řazení se přizpůsobí temperamentu řidiče.

Pohonná jednotka s objemem 1,4 l je k dispozici také ve sportovnějším provedení: její maximální výkon činí 74 kW (101 k). Škoda Fabia Combi s tímto motorem dosáhne nejvyšší rychlosti 186 km/h a zrychlení z klidové polohy na 100 km/h za 11,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba činí 7,1 l na 100 km.

Nabídku benzinových agregátů uzavírá dvoulitrový motor s výkonem 85 kW (115 k), který dosahuje maximálního točivého momentu 170 Nm již při 2400 ot/min. Maximální rychlost činí 197 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h lze dosáhnout za 10,1 sekundy. Tento motor vystačí v průměru se 7,8 litru benzinu na 100 kilometrů.

U vozu Škoda Fabia Combi má zákazník na výběr ze dvou naftových pohonných jednotek s přímým vstřikováním, přičemž obě mají zdvihový objem 1,9 litru.

Motor s atmosférickým plněním SDI dává výkon 47 kW (64 k) a maximálního točivého momentu 125 Nm dosahuje v širokém rozmezí od 1600 až do 2800 ot/min. Maximální rychlost má hodnotu 158 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 19 sekund a kombinovaná spotřeba činí 4,8 l na 100 kilometrů.

Nový motor TDI s technologií vysokotlakého vstřikování, tzv. systém čerpadlo - tryska, nabízí největší výkon 74 kW (101 k) a maximálního točivého momentu 240 Nm dosahuje již od 1800 do 2400 ot/min. Motor vykazuje velmi dobré jízdní výkony: maximální rychlost 187 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,6 sekundy. Zároveň je však také úsporný: kombinovaná spotřeba činí 4,9 l na 100 km.

Podvozek

Podvozek vozu Škoda Fabia Combi vychází z kratší verze Fabie. Vpředu je použita náprava se vzpěrami McPherson s dolními trojúhelníkovými příčnými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem. Vzadu se uplatnila osvědčená kliková náprava se zkrutnou příčkou.

Verze bez ABS jsou vybaveny mechanickým omezovačem brzdného účinku pro zadní nápravu, u verze s ABS je brzdný účinek rozdělován elektronicky v závislosti na zatížení přední a zadní nápravy (EBV). Všechny modely s ABS mají i regulaci točivého momentu motoru (MSR), která při ubrání plynu nebo při přeřazení na nižší rychlostní stupeň, hlavně při jízdě z kopce na kluzké vozovce, zabrání smyku hnacích kol. Verze Comfort s benzinovým motorem o výkonu 74 kW má navíc protiprokluzový systém (ASR), totéž platí i pro verzi Elegance s benzinovými motory o výkonu 74 a 85 kW. Škoda Fabia Combi Elegance s motorem o výkonu 85 kW bude na přání vybavena i systémem ESP.

Záruky

U Škody Fabia Combi je na vozidlo poskytována jednoroční záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů, tříletá záruka na lak a na neprorezivění karoserie desetiletá.

Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4222
Šířka (mm)1646
Výška (mm)1452
Rozvor (mm)2462
Rozchod vpředu (mm)1435
Rozchod vzadu (mm)1424
Objem zav. prostoru (l)426/1225
Pohotovostní hmotnost (kg)1160-1250
Nosnost (kg)425-515
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 






 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

 

iSport.cz

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl jsem to kopnout

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl…

Suverenitu, klid při rozehrávce a produktivitu si brněnský hokejový klenot Martin Nečas přenesl v play off i do…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…