Škoda Felicia
Z podstatných inovací jde např. o montáž nových zámků s oboustranným klíčkem, nový (a pěkný) design nárazníků, které jsou nalakovány v barvě karosérie, možnost instalace bočních airbagů do opěradel. Jednotlivé úpravy inovované felicie najdete níže.
Nová kapota motoru a přední část ....
Nová kapota motoru i přední část vozu dávají Felicii novou tvář, nelze se však ubránit pocitu, že design přídě je naimplantován z Octavie bez jakékoli invence (viz foto).
Nový tvar mají rovněž nárazníky lakované v barvě vozu. Plastové lišty jsou snadno vyměnitelné nejen na předních, ale i na zadních náraznících. Praktickou předností tohoto řešení je to, že při drobných oděrkách se oprava obejde bez drahého lakováni. Tvář nové Felicie zvýrazňují kulaté mlhovky integrované do nárazníku (viz foto).
Oboustranný klíč
Výrazným prvkem, který potěší mnoho nových majitelů Felicie je oboustranný klíč s osvětlením.
Nový nápis Felicia
Jméno vozu a označení typu je na pravé straně zadní výklopné stěny provedeno v kubistickém stylu podobně jako u Octavie.
Delší o 28 mm
Díky novému designu je přední část vozu - a tím i celý automobil o 28 mm delší než jeho předchůdce. Nová Felicia je nyní 3883 mm dlouhá, 1635 mm široká a 1415 mm vysoká.
Felicia Combi je při celkové délce 4237 mm v porovnání s Felicií o 354 mm delší a o 5 mm vyšší. Přírůstek délky jde zcela ve prospěch zavazadlového prostoru. Prodlouženy byly podlaha, střecha, zadní díl výfukové soustavy, zadní blatníky a nárazníky, těsnění podél střechy, vnitřní podlahy a koberce.
Šestiletá záruka na prorezivění
Výrobce poskytuje šestiletou záruku na prorezavění karoserie. Veškeré stavební díly, které jsou ve větší míře vystaveny tomuto riziku, jsou pozinkovány.
Střední panel
Nová koncepce středního panelu (u GLX sériově) poskytuje další úložný prostor: Pod rádiem je velký vyjímatelný box (viz foto). Tím Škoda nahrazuje klasickou příruční schránku, která odpadá při zabudování airbagu pro spolujezdce. Další praktický detail: Před řadicí pákou je možno bezpečně postavit do dvou držáků plechovku s nápojem.
Přístrojová deska a volant
Uprostřed volantu je umístěno logo ŠKODA ve firemních barvách - zelené a černé. Verze LX má volant dvouramenný a verze GLX čtyřramenný.
Sedadla
Sedadlo řidiče je u verze GLX výškově nastavitelné.
VÝBAVA A PŘÍSLUŠENSTVÍ
Felicia a Felicia Combi je nabízena ve třech variantách vybavení - LX, LX-Speciál a GLX. Seznam vybavení, který je zde uveden, se vztahuje pouze na Českou republiku.
LX
Ve srovnání s předchůdcem nová Felicia navíc nabízí: přední stěrače s paměťovým cyklovačem a automatickým setřením skla při ostříknutí, nárazníky lakované v barvě vozu, otáčkoměr s integrovanými digitálními hodinami, třetí brzdové světlo, zesílený zámek sloupku řízení a oboustranné klíče dveří.
Další základní vybavení: zevnitř nastavitelná vnější zpětná zrcátka, imobilizér, osvětlení kufru, dálkové ovládání otevírání pátých dveří, výškově stavitelné přední bezpečnostní pásy, dětská pojistka v zadních dveřích, dvě koncové mlhovky, vyhřívané zadní sklo, intervalový spínač předních stěračů, dělená zadní sedadla u vozů Felicia Combi a akustický signál v případě, že při otevření dveří nebyla vypnuta světla.
LX - Speciál
Tato varianta obsahuje navíc oproti LX: přední mlhová světla integrovaná do nárazníku, dělená zadní sedadla a opěradla, tónovaná skla a přípravu pro rádio.
GLX
Ve srovnání s oběma předchozími variantami výbav nabízí v barvě vozu lakované vnější kliky dveří, misku kliky a kroužek zámku, černé B-sloupky, čtyřpaprskový volant, středovou konzolu se stabilními držáky nápojů a vyjímatelný box, výškově nastavitelnou sedačku řidiče, úchyty pro připoutání nákladu v nákladovém prostoru a zadní stěrač s intervalovým spínačem.
Kromě toho paket GLX (oproti LX a LX-Speciál) obsahuje: boční ochranné lišty, nárazníky a vyhřívaná, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, velkoplošné kryty kol, zpožďovač vnitřního osvětlení. Felicia Combi má v provedení GLX střešní nosič.
Mimořádná výbava
Vozy ŠKODA Felicia a Felicia Combi vybavené motory 1,3 MPI 50 kW a 1,6 MPI 55 kW je možné ve verzi GLX dovybavit klimatizací.
Verze LX:
- ABS
- ABS + EDS (náběh květen 1998) - airbag pro řidiče s předpínači pasů - airbag pro řidiče a spolujezdce s předpínači pasů
- příprava pro rádio
- rádio ACR
Navíc pro LX-Special:
- střešní okno
- elektropaket (centrální zamykání, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka)
- rádio Verona
Navíc pro GLX:
- elektrické stahování předních oken
- kožený paket (volant, rukojeť řadicí páky a ruční brzdy, manžeta)
- třinácti- a čtrnáctipalcová hliníková kola - vyhřívaná přední sedadla
- posilovač řízení (pro vozy s motorem 1,3 MP) 50 kW, vozy s motorem 1,6 a 1,9D standardně)
- alarm
- rádio Casablanca
Barvy
Vůz Felicia a Felicia Combi si může zákazník objednat celkem ve dvanácti barvách, z nichž je sedm metalíz. Do barevného programu jsou nově zařazeny malinová červená a zelená Petrol a dále metalízy pacifická zelená a lagunová modrá.
Barevný program
Metalízy:
hlubinná modrá
smaragdová zelená
diamantová stříbrná
pacifická zelená
lagunová modrá
červená Hot-Chilli
černá magická s perleťovým efektem
Základní barvy:
námořní modrá
malinová červená
bílá Candy
červená Rallye
zelená Petrol
FELICIA LX/GLX 40 kW/54 k - Motor/elektrická výbava | |
Provedení motoru | řadový čtyřválcový benzínový motor |
Uložení | vpředu napříč |
Vrtání/zdvih (mm) | 75,5/72,0 |
Zdvihový objem (cm3) | 1289 |
Stupeň komprese | 9,5 |
Příprava směsi | elektronické vícebodové vstřikování paliva |
Čištění výfukových plynů | katalyzátor, vyhřívaná Lambda-sonda |
Výkon kW/k při 1/min. | 40 (54)/4500 |
Nejvyšší točivý moment Nm při 1/min. | 99/2500 |
Alternátor (A) | 70 |
Akumulátor (A/Ah) | 44 |
Jízdní výkony | |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 15,5 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 151 |
Spotřeba paliva podle 93/116/EWG | |
Palivo | bezolovnatý benzín, o.č. 91 |
Městský cyklus (l/100 km) | 8,8 |
Mimoměstský provoz (l/100 km) | 5 |
Celková spotřeba (l/100 km) | 6,4 |
Emise C02 g/100 km | 154 |
Spotřeba paliva podle 80/1268/EWG | |
Konstantní rychlost 90 km/h (l/100 km) | 4,9 |
Konstantní rychlost 120 km/h (l/100 km) | 7,3 |
Městský cyklus (l/100 km) | 8 |
Euromix (l/100 km) | 6,7 |
Přenos výkonu | |
Spojka | jednokotoučová suchá |
Převodovka | pětistupňová, mechanicky ovládaná |
Převody na převodové stupně | |
l. převodový stupeň | 3,462 |
2. převodový stupeň | 1,957 |
3. převodový stupeň | 1,31 |
4. převodový stupeň | 0,975 |
5. převodový stupeň | 0,756 |
Zpětný převodový stupeň | 2,923 |
Stálý převod | 3,833 |
Podvozek | |
Přední náprava | zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, s negativním poloměrem rejdu |
Zadní náprava | kliková s vlečenými rameny a stabilizátorem |
Kola | 4,5 J x 13 |
Pneumatiky | 165/70 R 13 |
Brzdy | dvouokruhový brzdový systém s posilovačem brzdného účinku, vpředu diskové, vzadu bubnové samonastavitelné brzdy, ABS jako doplňková výbava |
Vnější rozměry (combi) | |
Délka/šířka/výška (mm) | 3883/1635/1415 (4237/1635/1420) |
Rozvor náprav (mm) | 2450 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) | 1420/1380 |
Průměr otočení (m) | 10,45/11,20 |
Součinitel odporu vzduchu Cx | 0,35 (0,345) |
Zavazadlový prostor (combi) | |
Objem ložného prostoru VDA-krychle (l) | 272 (447)/967 (1366) |
Hmotnosti a zatížení (combi) | |
Pohotovostní hmotnost podle DIN (kg) | 935-985 (975-1025) |
Celková povolená hmotnost (kg) | 1420 (1460) |
Užitečné zatížení (kg) | 485-435 |
Přípustné zatížení přední/zadní nápravy (kg) | 770/800 |
Přípustná hmotnost brzděného přívěsu při stoupání (kg) | 700/400 |
Zatížení závěsného zařízení - svisle (kg) | 50 |
Zatížení střechy (kg) | 50 |
Náplně | |
Náplň oleje v motoru (l) | 4 |
Chladicí systém včetně topení (l) | 6 |
Nádobka ostřikovače (l) | 3 |
Objem palivové nádrže (l) | 42 |
Servisní intervaly/záruka | |
Výměna oleje v motoru po km | 15.000 |
Inspekce po km | 15.000/1 rok |
Záruka | 1 rok bez omezení km, 6 let proti prorezavění karoserie |
FELICIA LXi/GLXi 50 kW/68 k - Motor/elektrická výbava | |
Provedení motoru | řadový čtyřválcový benzínový motor |
Uložení | vpředu napříč |
Vrtání/zdvih (mm) | 75,5/72,0 |
Zdvihový objem (cm3) | 1289 |
Stupeň komprese | 10 |
Příprava směsi | elektronické vícebodové vstřikování paliva |
Čištění výfukových plynů | katalyzátor, vyhřívaná Lambda-sonda |
Výkon kW/k při 1/min. | 50 (68)/4500 |
Nejvyšší točivý moment Nm při 1/min. | 106/2600 |
Alternátor (A) | 70 |
Akumulátor (A/Ah) | 44 |
Jízdní výkony | |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 13,5 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 162 |
Spotřeba paliva podle 93/116/EWG | |
Palivo | bezolovnatý benzín, o.č. 95 |
Městský cyklus (l/100 km) | 9,3 |
Mimoměstský provoz (l/100 km) | 5,1 |
Celková spotřeba (l/100 km) | 6,7 |
Emise C02 (g/100 km) | 160 |
Spotřeba paliva podle 80/1268/EWG | |
Konstantní rychlost 90 km/h (l/100 km) | 5,0 |
Konstantní rychlost 120 km/h (l/100 km) | 7,3 |
Městský cyklus (l/100 km) | 8,1 |
Euromix (l/100 km) | 6,8 |
Přenos výkonu | |
Spojka | jednokotoučová suchá |
Převodovka | pětistupňová, mechanicky ovládaná |
Převody na převodové stupně | |
l. převodový stupeň | 3,462 |
2. převodový stupeň | 1,957 |
3. převodový stupeň | 1,31 |
4. převodový stupeň | 0,975 |
5. převodový stupeň | 0,756 |
Zpětný převodový stupeň | 2,923 |
Stálý převod | 4,118 |
Podvozek | |
Přední náprava | zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, s negativním poloměrem rejdu |
Zadní náprava | kliková s vlečenými rameny a stabilizátorem |
Kola | 4,5 J x 13 |
Pneumatiky | 165/70 R 13 |
Brzdy | dvouokruhový brzdový systém s posilovačem brzdného účinku, vpředu diskové, vzadu bubnové samonastavitelné brzdy, ABS jako doplňková výbava |
Vnější rozměry (combi) | |
Délka/šířka/výška (mm) | 3883/1635/1415 (4237/1635/1420) |
Rozvor náprav (mm) | 2450 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) | 1420/1380 |
Průměr otočení (m) | 10,45/11,20 |
Součinitel odporu vzduchu Cx | 0,35 (0,345) |
Zavazadlový prostor (combi) | |
Objem ložného prostoru VDA-krychle (l) | 272/967 (447/1366) |
Hmotnosti a zatížení (combi) | |
Pohotovostní hmotnost podle DIN (kg) | 935-985 (675-1025) |
Celková povolená hmotnost (kg) | 1420 (1460) |
Užitečné zatížení (kg) | 485-435 |
Přípustné zatížení přední/zadní nápravy (kg) | 770/800 |
Přípustná hmotnost brzděného přívěsupři stoupání (kg) | 900/400 |
Zatížení závěsného zařízení - svisle (kg) | 50 |
Zatížení střechy (kg) | 50 |
Náplně | |
Náplň oleje v motoru (l) | 4 |
Chladicí systém včetně topení (l) | 6 |
Nádobka ostřikovače (l) | 3 |
Objem palivové nádrže (l) | 42 |
Servisní intervaly/záruka | |
Výměna oleje v motoru po km | 15.000 |
Inspekce po km | 15.000/1 rok |
Záruka | 1 rok bez omezení km, 6 let proti prorezavění karoserie |
FELICIA LX/GLX 1,6 55 kW/75 k - Motor/elektrická výbava | |
Provedení motoru | řadový čtyřválcový benzínový motor |
Uložení | vpředu napříč |
Vrtání/zdvih (mm) | 76,5/86,9 |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Stupeň komprese | 9,8 |
Příprava směsi | elektronické vícebodové vstřikování paliva |
Čištění výfukových plynů | katalyzátor, vyhřívaná Lambda-sonda |
Výkon kW/k při 1/min. | 55 (75)/4500 |
Nejvyšší točivý moment Nm při 1/min. | 135/3500 |
Alternátor (A) | 70 |
Akumulátor (A/Ah) | 44 |
Jízdní výkony | |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 12 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 170 |
Spotřeba paliva podle 93/116/EWG | |
Palivo | bezolovnatý benzín, o.č. 95 |
Městský cyklus (l/100 km) | 9,5 |
Mimoměstský provoz (l/100 km) | 5,4 |
Celková spotřeba (l/100 km) | 6,9 |
Emise C02 (g/100 km) | 165 |
Spotřeba paliva podle 80/1268/EWG | |
Konstantní rychlost 90 km/h (l/100 km) | 5,4 |
Konstantní rychlost 120 km/h (l/100 km) | 7,7 |
Městský cyklus (l/100 km) | 8,8 |
Euromix (l/100 km) | 7,3 |
Přenos výkonu | |
Spojka | jednokotoučová suchá |
Převodovka | pětistupňová, mechanicky ovládaná |
Převody na převodové stupně | |
l. převodový stupeň | 3,462 |
2. převodový stupeň | 1,957 |
3. převodový stupeň | 1,31 |
4. převodový stupeň | 0,975 |
5. převodový stupeň | 0,756 |
Zpětný převodový stupeň | 2,923 |
Stálý převod | 3,833 |
Podvozek | |
Přední náprava | zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, s negativním poloměrem rejdu |
Zadní náprava | kliková s vlečenými rameny a stabilizátorem |
Kola | 4,5 J x 13 |
Pneumatiky | 165/70 R 13 |
Brzdy | dvouokruhový brzdový systém s posilovačem brzdného účinku, vpředu diskové, vzadu bubnové samonastavitelné brzdy, ABS jako doplňková výbava |
Vnější rozměry (combi) | |
Délka/šířka/výška (mm) | 3883/1635/1415 (4237/1635/1420) |
Rozvor náprav (mm) | 2450 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) | 1420/1380 |
Průměr otočení (m) | 10,45/11,20 |
Součinitel odporu vzduchu Cx | 0,35 (0,345) |
Zavazadlový prostor (combi) | |
Objem ložného prostoru VDA-krychle (l) | 272/967 (447/1366) |
Hmotnosti a zatížení (combi) | |
Pohotovostní hmotnost podle DIN (kg) | 965-1015 (1005-1055) |
Celková povolená hmotnost (kg) | 1450 (1490) |
Užitečné zatížení (kg) | 485-435 |
Přípustné zatížení přední/zadní nápravy (kg) | 770/800 |
Přípustná hmotnost brzděného přívěsu při stoupání (kg) | 1000/400 |
Zatížení závěsného zařízení - svisle (kg) | 50 |
Zatížení střechy (kg) | 50 |
Náplně | |
Náplň oleje v motoru (l) | 3,5 |
Chladicí systém včetně topení (l) | 6 |
Nádobka ostřikovače (l) | 3 |
Objem palivové nádrže (l) | 42 |
Servisní intervaly/záruka | |
Výměna oleje v motoru po km | 15.000 |
Inspekce po km | 15.000/1 rok |
Záruka | 1 rok bez omezení km, 6 let proti prorezavění karoserie |
FELICIA LX/GLX 1,9D 47 kW/64 k - Motor/elektrická výbava | |
Provedení motoru | řadový čtyřválcový naftový motor |
Uložení | vpředu napříč |
Vrtání/zdvih (mm) | 79,5/95,5 |
Zdvihový objem (cm3) | 1896 |
Stupeň komprese | 22,5 |
Příprava směsi | nepřímý vstřik paliva do vírové komůrky |
Čištění výfukových plynů | oxidační katalyzátor |
Výkon kW/k při 1/min. | 47 (64)/4300 |
Nejvyšší točivý moment Nm při 1/min. | 124/2500-3200 |
Alternátor (A) | 70 |
Akumulátor (A/Ah) | 61 |
Jízdní výkony | |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 16,5 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 156 |
Spotřeba paliva podle 93/116/EWG | |
Palivo | motorová nafta 49 CZ / PME |
Městský cyklus (l/100 km) | 7,7 |
Mimoměstský provoz (l/100 km) | 4,8 |
Celková spotřeba (l/100 km) | 5,8 |
Emise C02 (g/100 km) | 157 |
Spotřeba paliva podle 80/1268/EWG | |
Konstantní rychlost 90 km/h (l/100 km) | 4,2 |
Konstantní rychlost 120 km/h (l/100 km) | 6,2 |
Městský cyklus (l/100 km) | 6,3 |
Euromix (l/100 km) | 5,6 |
Přenos výkonu | |
Spojka | jednokotoučová suchá |
Převodovka | pětistupňová, mechanicky ovládaná |
Převody na převodové stupně | |
l. převodový stupeň | 3,462 |
2. převodový stupeň | 1,957 |
3. převodový stupeň | 1,31 |
4. převodový stupeň | 0,975 |
5. převodový stupeň | 0,756 |
Zpětný převodový stupeň | 2,923 |
Stálý převod | 3,579 |
Podvozek | |
Přední náprava | zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, s negativním poloměrem rejdu |
Zadní náprava | kliková s vlečenými rameny a stabilizátorem |
Kola | 4,5 J x 13 |
Pneumatiky | 165/70 R 13 |
Brzdy | dvouokruhový brzdový systém s posilovačem brzdného účinku, vpředu diskové, vzadu bubnové samonastavitelné brzdy, ABS jako doplňková výbava |
Vnější rozměry (combi) | |
Délka/šířka/výška (mm) | 3883/1635/1415 (4237/1635/1420) |
Rozvor náprav (mm) | 2450 |
Rozchod vpředu/vzadu (mm) | 1420/1380 |
Průměr otočení (m) | 10,45/11,20 |
Součinitel odporu vzduchu Cx | 0,35 (0,345) |
Zavazadlový prostor (combi) | |
Objem ložného prostoru VDA-krychle (l) | 272/967 (447/1366) |
Hmotnosti a zatížení (combi) | |
Pohotovostní hmotnost podle DIN (kg) | 1020-1050 (1060-1090) |
Celková povolená hmotnost (kg) | 1480 (1520) |
Užitečné zatížení (kg) | 460-430 |
Přípustné zatížení přední/zadní nápravy (kg) | 795/800 |
Přípustná hmotnost brzděného přívěsu při stoupání (kg) | 750/400 |
Zatížení závěsného zařízení - svisle (kg) | 50 |
Zatížení střechy (kg) | 50 |
Náplně | |
Náplň oleje v motoru (l) | 5 |
Chladicí systém včetně topení (l) | 6 |
Nádobka ostřikovače (l) | 3 |
Objem palivové nádrže (l) | 42 |
Servisní intervaly/záruka | |
Výměna oleje v motoru po km | 7,500 |
Inspekce po km | 15.000/1 rok |
Záruka | 1 rok bez omezení km, 6 let proti prorezavění karoserie |