Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským novinářům na tiskové konferenci v Mladé Boleslavi představena inovovaná Škoda Felicia. Předem nutno říci, že nejde o zásadní změnu vozu jako takového, ale spíše o drobné úpravy (kromě výrazné změny přídě), které mají ještě zvýšit prodejnost a překlenout období do příchodu kompletně nového modelu.

Z podstatných inovací jde např. o montáž nových zámků s oboustranným klíčkem, nový (a pěkný) design nárazníků, které jsou nalakovány v barvě karosérie, možnost instalace bočních airbagů do opěradel. Jednotlivé úpravy inovované felicie najdete níže.

Nová kapota motoru a přední část ....

Nová kapota motoru i přední část vozu dávají Felicii novou tvář, nelze se však ubránit pocitu, že design přídě je naimplantován z Octavie bez jakékoli invence (viz foto).

Nový tvar mají rovněž nárazníky lakované v barvě vozu. Plastové lišty jsou snadno vyměnitelné nejen na předních, ale i na zadních náraznících. Praktickou předností tohoto řešení je to, že při drobných oděrkách se oprava obejde bez drahého lakováni. Tvář nové Felicie zvýrazňují kulaté mlhovky integrované do nárazníku (viz foto).

Oboustranný klíč

Výrazným prvkem, který potěší mnoho nových majitelů Felicie je oboustranný klíč s osvětlením.

Nový nápis Felicia

Jméno vozu a označení typu je na pravé straně zadní výklopné stěny provedeno v kubistickém stylu podobně jako u Octavie.

Delší o 28 mm

Díky novému designu je přední část vozu - a tím i celý automobil o 28 mm delší než jeho předchůdce. Nová Felicia je nyní 3883 mm dlouhá, 1635 mm široká a 1415 mm vysoká.

Felicia Combi je při celkové délce 4237 mm v porovnání s Felicií o 354 mm delší a o 5 mm vyšší. Přírůstek délky jde zcela ve prospěch zavazadlového prostoru. Prodlouženy byly podlaha, střecha, zadní díl výfukové soustavy, zadní blatníky a nárazníky, těsnění podél střechy, vnitřní podlahy a koberce.

Šestiletá záruka na prorezivění

Výrobce poskytuje šestiletou záruku na prorezavění karoserie. Veškeré stavební díly, které jsou ve větší míře vystaveny tomuto riziku, jsou pozinkovány.

Střední panel

Nová koncepce středního panelu (u GLX sériově) poskytuje další úložný prostor: Pod rádiem je velký vyjímatelný box (viz foto). Tím Škoda nahrazuje klasickou příruční schránku, která odpadá při zabudování airbagu pro spolujezdce. Další praktický detail: Před řadicí pákou je možno bezpečně postavit do dvou držáků plechovku s nápojem.

Přístrojová deska a volant

Uprostřed volantu je umístěno logo ŠKODA ve firemních barvách - zelené a černé. Verze LX má volant dvouramenný a verze GLX čtyřramenný.

Sedadla

Sedadlo řidiče je u verze GLX výškově nastavitelné.

VÝBAVA A PŘÍSLUŠENSTVÍ

Felicia a Felicia Combi je nabízena ve třech variantách vybavení - LX, LX-Speciál a GLX. Seznam vybavení, který je zde uveden, se vztahuje pouze na Českou republiku.

LX

Ve srovnání s předchůdcem nová Felicia navíc nabízí: přední stěrače s paměťovým cyklovačem a automatickým setřením skla při ostříknutí, nárazníky lakované v barvě vozu, otáčkoměr s integrovanými digitálními hodinami, třetí brzdové světlo, zesílený zámek sloupku řízení a oboustranné klíče dveří.

Další základní vybavení: zevnitř nastavitelná vnější zpětná zrcátka, imobilizér, osvětlení kufru, dálkové ovládání otevírání pátých dveří, výškově stavitelné přední bezpečnostní pásy, dětská pojistka v zadních dveřích, dvě koncové mlhovky, vyhřívané zadní sklo, intervalový spínač předních stěračů, dělená zadní sedadla u vozů Felicia Combi a akustický signál v případě, že při otevření dveří nebyla vypnuta světla.

LX - Speciál

Tato varianta obsahuje navíc oproti LX: přední mlhová světla integrovaná do nárazníku, dělená zadní sedadla a opěradla, tónovaná skla a přípravu pro rádio.

GLX

Ve srovnání s oběma předchozími variantami výbav nabízí v barvě vozu lakované vnější kliky dveří, misku kliky a kroužek zámku, černé B-sloupky, čtyřpaprskový volant, středovou konzolu se stabilními držáky nápojů a vyjímatelný box, výškově nastavitelnou sedačku řidiče, úchyty pro připoutání nákladu v nákladovém prostoru a zadní stěrač s intervalovým spínačem.

Kromě toho paket GLX (oproti LX a LX-Speciál) obsahuje: boční ochranné lišty, nárazníky a vyhřívaná, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, velkoplošné kryty kol, zpožďovač vnitřního osvětlení. Felicia Combi má v provedení GLX střešní nosič.

Mimořádná výbava

Vozy ŠKODA Felicia a Felicia Combi vybavené motory 1,3 MPI 50 kW a 1,6 MPI 55 kW je možné ve verzi GLX dovybavit klimatizací.

Verze LX:

- ABS

- ABS + EDS (náběh květen 1998) - airbag pro řidiče s předpínači pasů - airbag pro řidiče a spolujezdce s předpínači pasů

- příprava pro rádio

- rádio ACR

Navíc pro LX-Special:

- střešní okno

- elektropaket (centrální zamykání, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka)

- rádio Verona

Navíc pro GLX:

- elektrické stahování předních oken

- kožený paket (volant, rukojeť řadicí páky a ruční brzdy, manžeta)

- třinácti- a čtrnáctipalcová hliníková kola - vyhřívaná přední sedadla

- posilovač řízení (pro vozy s motorem 1,3 MP) 50 kW, vozy s motorem 1,6 a 1,9D standardně)

- alarm

- rádio Casablanca

Barvy

Vůz Felicia a Felicia Combi si může zákazník objednat celkem ve dvanácti barvách, z nichž je sedm metalíz. Do barevného programu jsou nově zařazeny malinová červená a zelená Petrol a dále metalízy pacifická zelená a lagunová modrá.

Barevný program

Metalízy:

hlubinná modrá

smaragdová zelená

diamantová stříbrná

pacifická zelená

lagunová modrá

červená Hot-Chilli

černá magická s perleťovým efektem

Základní barvy:

námořní modrá

malinová červená

bílá Candy

červená Rallye

zelená Petrol

FELICIA LX/GLX 40 kW/54 k - Motor/elektrická výbava
Provedení motoruřadový čtyřválcový benzínový motor
Uloženívpředu napříč
Vrtání/zdvih (mm)75,5/72,0
Zdvihový objem (cm3)1289
Stupeň komprese9,5
Příprava směsielektronické vícebodové vstřikování paliva
Čištění výfukových plynůkatalyzátor, vyhřívaná Lambda-sonda
Výkon kW/k při 1/min.40 (54)/4500
Nejvyšší točivý moment Nm při 1/min.99/2500
Alternátor (A)70
Akumulátor (A/Ah)44
Jízdní výkony
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)15,5
Nejvyšší rychlost (km/h)151
Spotřeba paliva podle 93/116/EWG
Palivobezolovnatý benzín, o.č. 91
Městský cyklus (l/100 km)8,8
Mimoměstský provoz (l/100 km)5
Celková spotřeba (l/100 km)6,4
Emise C02 g/100 km154
Spotřeba paliva podle 80/1268/EWG
Konstantní rychlost 90 km/h (l/100 km)4,9
Konstantní rychlost 120 km/h (l/100 km)7,3
Městský cyklus (l/100 km)8
Euromix (l/100 km)6,7
Přenos výkonu
Spojkajednokotoučová suchá
Převodovkapětistupňová, mechanicky ovládaná
Převody na převodové stupně
l. převodový stupeň3,462
2. převodový stupeň1,957
3. převodový stupeň1,31
4. převodový stupeň0,975
5. převodový stupeň0,756
Zpětný převodový stupeň2,923
Stálý převod3,833
Podvozek
Přední nápravazavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, s negativním poloměrem rejdu
Zadní nápravakliková s vlečenými rameny a stabilizátorem
Kola4,5 J x 13
Pneumatiky165/70 R 13
Brzdydvouokruhový brzdový systém s posilovačem brzdného účinku, vpředu diskové, vzadu bubnové samonastavitelné brzdy, ABS jako doplňková výbava
Vnější rozměry (combi)
Délka/šířka/výška (mm)3883/1635/1415 (4237/1635/1420)
Rozvor náprav (mm)2450
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1420/1380
Průměr otočení (m)10,45/11,20
Součinitel odporu vzduchu Cx0,35 (0,345)
Zavazadlový prostor (combi)
Objem ložného prostoru VDA-krychle (l)272 (447)/967 (1366)
Hmotnosti a zatížení (combi)
Pohotovostní hmotnost podle DIN (kg)935-985 (975-1025)
Celková povolená hmotnost (kg)1420 (1460)
Užitečné zatížení (kg)485-435
Přípustné zatížení přední/zadní nápravy (kg)770/800
Přípustná hmotnost brzděného přívěsu při stoupání (kg)700/400
Zatížení závěsného zařízení - svisle (kg)50
Zatížení střechy (kg)50
Náplně
Náplň oleje v motoru (l)4
Chladicí systém včetně topení (l)6
Nádobka ostřikovače (l)3
Objem palivové nádrže (l)42
Servisní intervaly/záruka
Výměna oleje v motoru po km15.000
Inspekce po km15.000/1 rok
Záruka1 rok bez omezení km, 6 let proti prorezavění karoserie
FELICIA LXi/GLXi 50 kW/68 k - Motor/elektrická výbava
Provedení motoruřadový čtyřválcový benzínový motor
Uloženívpředu napříč
Vrtání/zdvih (mm)75,5/72,0
Zdvihový objem (cm3)1289
Stupeň komprese10
Příprava směsielektronické vícebodové vstřikování paliva
Čištění výfukových plynůkatalyzátor, vyhřívaná Lambda-sonda
Výkon kW/k při 1/min.50 (68)/4500
Nejvyšší točivý moment Nm při 1/min.106/2600
Alternátor (A)70
Akumulátor (A/Ah)44
Jízdní výkony
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)13,5
Nejvyšší rychlost (km/h)162
Spotřeba paliva podle 93/116/EWG
Palivobezolovnatý benzín, o.č. 95
Městský cyklus (l/100 km)9,3
Mimoměstský provoz (l/100 km)5,1
Celková spotřeba (l/100 km)6,7
Emise C02 (g/100 km)160
Spotřeba paliva podle 80/1268/EWG
Konstantní rychlost 90 km/h (l/100 km)5,0
Konstantní rychlost 120 km/h (l/100 km)7,3
Městský cyklus (l/100 km)8,1
Euromix (l/100 km)6,8
Přenos výkonu
Spojkajednokotoučová suchá
Převodovkapětistupňová, mechanicky ovládaná
Převody na převodové stupně
l. převodový stupeň3,462
2. převodový stupeň1,957
3. převodový stupeň1,31
4. převodový stupeň0,975
5. převodový stupeň0,756
Zpětný převodový stupeň2,923
Stálý převod4,118
Podvozek
Přední nápravazavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, s negativním poloměrem rejdu
Zadní nápravakliková s vlečenými rameny a stabilizátorem
Kola4,5 J x 13
Pneumatiky165/70 R 13
Brzdydvouokruhový brzdový systém s posilovačem brzdného účinku, vpředu diskové, vzadu bubnové samonastavitelné brzdy, ABS jako doplňková výbava
Vnější rozměry (combi)
Délka/šířka/výška (mm)3883/1635/1415 (4237/1635/1420)
Rozvor náprav (mm)2450
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1420/1380
Průměr otočení (m)10,45/11,20
Součinitel odporu vzduchu Cx0,35 (0,345)
Zavazadlový prostor (combi)
Objem ložného prostoru VDA-krychle (l)272/967 (447/1366)
Hmotnosti a zatížení (combi)
Pohotovostní hmotnost podle DIN (kg)935-985 (675-1025)
Celková povolená hmotnost (kg)1420 (1460)
Užitečné zatížení (kg)485-435
Přípustné zatížení přední/zadní nápravy (kg)770/800
Přípustná hmotnost brzděného přívěsupři stoupání (kg)900/400
Zatížení závěsného zařízení - svisle (kg)50
Zatížení střechy (kg)50
Náplně
Náplň oleje v motoru (l)4
Chladicí systém včetně topení (l)6
Nádobka ostřikovače (l)3
Objem palivové nádrže (l)42
Servisní intervaly/záruka
Výměna oleje v motoru po km15.000
Inspekce po km15.000/1 rok
Záruka1 rok bez omezení km, 6 let proti prorezavění karoserie
FELICIA LX/GLX 1,6 55 kW/75 k - Motor/elektrická výbava
Provedení motoruřadový čtyřválcový benzínový motor
Uloženívpředu napříč
Vrtání/zdvih (mm)76,5/86,9
Zdvihový objem (cm3)1598
Stupeň komprese9,8
Příprava směsielektronické vícebodové vstřikování paliva
Čištění výfukových plynůkatalyzátor, vyhřívaná Lambda-sonda
Výkon kW/k při 1/min.55 (75)/4500
Nejvyšší točivý moment Nm při 1/min.135/3500
Alternátor (A)70
Akumulátor (A/Ah)44
Jízdní výkony
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)12
Nejvyšší rychlost (km/h)170
Spotřeba paliva podle 93/116/EWG
Palivobezolovnatý benzín, o.č. 95
Městský cyklus (l/100 km)9,5
Mimoměstský provoz (l/100 km)5,4
Celková spotřeba (l/100 km)6,9
Emise C02 (g/100 km)165
Spotřeba paliva podle 80/1268/EWG
Konstantní rychlost 90 km/h (l/100 km)5,4
Konstantní rychlost 120 km/h (l/100 km)7,7
Městský cyklus (l/100 km)8,8
Euromix (l/100 km)7,3
Přenos výkonu
Spojkajednokotoučová suchá
Převodovkapětistupňová, mechanicky ovládaná
Převody na převodové stupně
l. převodový stupeň3,462
2. převodový stupeň1,957
3. převodový stupeň1,31
4. převodový stupeň0,975
5. převodový stupeň0,756
Zpětný převodový stupeň2,923
Stálý převod3,833
Podvozek
Přední nápravazavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, s negativním poloměrem rejdu
Zadní nápravakliková s vlečenými rameny a stabilizátorem
Kola4,5 J x 13
Pneumatiky165/70 R 13
Brzdydvouokruhový brzdový systém s posilovačem brzdného účinku, vpředu diskové, vzadu bubnové samonastavitelné brzdy, ABS jako doplňková výbava
Vnější rozměry (combi)
Délka/šířka/výška (mm)3883/1635/1415 (4237/1635/1420)
Rozvor náprav (mm)2450
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1420/1380
Průměr otočení (m)10,45/11,20
Součinitel odporu vzduchu Cx0,35 (0,345)
Zavazadlový prostor (combi)
Objem ložného prostoru VDA-krychle (l)272/967 (447/1366)
Hmotnosti a zatížení (combi)
Pohotovostní hmotnost podle DIN (kg)965-1015 (1005-1055)
Celková povolená hmotnost (kg)1450 (1490)
Užitečné zatížení (kg)485-435
Přípustné zatížení přední/zadní nápravy (kg)770/800
Přípustná hmotnost brzděného přívěsu při stoupání (kg)1000/400
Zatížení závěsného zařízení - svisle (kg)50
Zatížení střechy (kg)50
Náplně
Náplň oleje v motoru (l)3,5
Chladicí systém včetně topení (l)6
Nádobka ostřikovače (l)3
Objem palivové nádrže (l)42
Servisní intervaly/záruka
Výměna oleje v motoru po km15.000
Inspekce po km15.000/1 rok
Záruka1 rok bez omezení km, 6 let proti prorezavění karoserie
FELICIA LX/GLX 1,9D 47 kW/64 k - Motor/elektrická výbava
Provedení motoruřadový čtyřválcový naftový motor
Uloženívpředu napříč
Vrtání/zdvih (mm)79,5/95,5
Zdvihový objem (cm3)1896
Stupeň komprese22,5
Příprava směsinepřímý vstřik paliva do vírové komůrky
Čištění výfukových plynůoxidační katalyzátor
Výkon kW/k při 1/min.47 (64)/4300
Nejvyšší točivý moment Nm při 1/min.124/2500-3200
Alternátor (A)70
Akumulátor (A/Ah)61
Jízdní výkony
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)16,5
Nejvyšší rychlost (km/h)156
Spotřeba paliva podle 93/116/EWG
Palivomotorová nafta 49 CZ / PME
Městský cyklus (l/100 km)7,7
Mimoměstský provoz (l/100 km)4,8
Celková spotřeba (l/100 km)5,8
Emise C02 (g/100 km)157
Spotřeba paliva podle 80/1268/EWG
Konstantní rychlost 90 km/h (l/100 km)4,2
Konstantní rychlost 120 km/h (l/100 km)6,2
Městský cyklus (l/100 km)6,3
Euromix (l/100 km)5,6
Přenos výkonu
Spojkajednokotoučová suchá
Převodovkapětistupňová, mechanicky ovládaná
Převody na převodové stupně
l. převodový stupeň3,462
2. převodový stupeň1,957
3. převodový stupeň1,31
4. převodový stupeň0,975
5. převodový stupeň0,756
Zpětný převodový stupeň2,923
Stálý převod3,579
Podvozek
Přední nápravazavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, s negativním poloměrem rejdu
Zadní nápravakliková s vlečenými rameny a stabilizátorem
Kola4,5 J x 13
Pneumatiky165/70 R 13
Brzdydvouokruhový brzdový systém s posilovačem brzdného účinku, vpředu diskové, vzadu bubnové samonastavitelné brzdy, ABS jako doplňková výbava
Vnější rozměry (combi)
Délka/šířka/výška (mm)3883/1635/1415 (4237/1635/1420)
Rozvor náprav (mm)2450
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1420/1380
Průměr otočení (m)10,45/11,20
Součinitel odporu vzduchu Cx0,35 (0,345)
Zavazadlový prostor (combi)
Objem ložného prostoru VDA-krychle (l)272/967 (447/1366)
Hmotnosti a zatížení (combi)
Pohotovostní hmotnost podle DIN (kg)1020-1050 (1060-1090)
Celková povolená hmotnost (kg)1480 (1520)
Užitečné zatížení (kg)460-430
Přípustné zatížení přední/zadní nápravy (kg)795/800
Přípustná hmotnost brzděného přívěsu při stoupání (kg)750/400
Zatížení závěsného zařízení - svisle (kg)50
Zatížení střechy (kg)50
Náplně
Náplň oleje v motoru (l)5
Chladicí systém včetně topení (l)6
Nádobka ostřikovače (l)3
Objem palivové nádrže (l)42
Servisní intervaly/záruka
Výměna oleje v motoru po km7,500
Inspekce po km15.000/1 rok
Záruka1 rok bez omezení km, 6 let proti prorezavění karoserie

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 





 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu jede kvalifikaci

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu…

Dopíše na olympiádě v Koreji svůj výjimečný příběh a získá druhé zlato? Česká závodnice Ester Ledecká přesně…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…