Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq Scout dorazí do Ženevy. Máme první snímky, jenom o plastech to ale není

Jan Mička
Diskuze (115)
Může být Škoda Kodiaq ještě off-roadovější? Ano, pokud se jedná o verzi Scout. Vůz si odbude premiéru už na březnovém autosalonu v Ženevě.

Již dříve jsme psali, že současnou sestavou verzí a výbav nabídka Škody Kodiaq nekončí. Škoda Auto dnes oficiálně představila variantu Scout, která si odbude premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě. Pouze o nových vnějších plastech to však nebude.

Kodiaq je už sám o sobě docela robustní auto, s novými ochrannými prvky nárazníků a speciálními devatenáctipalcovými koly se však ještě více „naježil“. Světlomety jsou již v základu plně diodové, nechybí paket pro špatné cesty s ochrannými prvky motoru a důležitých částí pohonu. Zvětšení světlé výšky ze 188 na 194 milimetrů je spíše dílem velkých kol než dalších zásahů do podvozku, v terénu se však hodí každý milimetr navíc. Nájezdové úhly činí 22 a 23,1 stupně a přechodový úhel má 19,7 stupňů, pro lehčí terén tedy plně dostačující hodnoty.

Oplastovaný Kodiaq je k dispozici pouze s pohonem všech kol doplněným o režim off-road, který upraví činnost automatické převodovky a reakce motoru na plynový pedál. Základem je zážehová čtrnáctistovka se 110 kilowatty a 250 N.m, druhou benzinovou možností je dvoulitrové TSI se 132 kilowatty a 320 newtonmetry, které je standardně párováno s převodovkou DSG.

Vznětové agregáty zastupují dvě verze dvoulitrového TDI, slabší se 110 kilowatty, silnější se 140 kilowatty a převodovkou DSG. Všechny varianty Kodiaqu Scout zrychlí z 0-100 km/h za méně než deset vteřin (nejrychlejší je 2.0 TSI s časem 8,0 sekundy), nejvyšší maximální rychlost má 2.0 TDI/140 kW – konkrétně 210 km/h.

Ceny Škody Kodiaq Scout mladoboleslavská automobilka zatím nezveřejnila, vzhledem k rozsáhlejší standardní výbavě však budou pochopitelně vyšší než u běžných ekvivalentů. Vůz dorazí na trh na přelomu května a června jako jedna z novinek pro modelový rok 2018. Nabídku později doplní i verze SportLine (podzim letošního roku), Laurin & Klement (polovina roku 2018) a RS (podzim 2018).

Jan Mička
Diskuze (115)
Avatar - wakantanka
31. 1. 2017 08:54
Re: vsetko je v poriadku!
Akoby nie? Vráť sa na začiatok vlákna, reagoval som na Toppera kde chcel Kodiaka porovnávať s Tigim XL či Outlanderom keď si dobre spomínam. >:D Ak som ťa zmiatol v niektorom mojom skoršom príspevku že som nedodal XL tak sa hlboko ospravedlňujem >:D
Avatar - Emel
29. 1. 2017 13:52
Re: vsetko je v poriadku!
Nebyla řeč o XL, který se možná v Evropě ani prodávat nebude, ale o normálním Tiguanu. Nevím o jaké cenovce mluvíš, ceny Tigi XL jsem neviděl.
Avatar - wakantanka
28. 1. 2017 09:26
Re: vsetko je v poriadku!
Tigi XL je Kodiaq s inou prístrojovkou a lepšími materiálmi a výbavou. Ako inak by obhájil svoju cenovku ? >:D Jasne že to nie sú dvojičky ala Toledo a Rapid, ale hádam vieš ako to bolo myslené.
Avatar - Emel
27. 1. 2017 09:32
Re: vsetko je v poriadku!
Kodiaq a Tiguan jistě nejsou dvojčata, jen sourozenci. Mají obdobnou (ale ne stejnou) techniku, ale jiné rozměry, jiný design, jiný interiér...

Dá se očekávat, že Kodiaq bude blíž Tiguanu XL - ale jestli bude stejně velký nevím.
Avatar - wakantanka
27. 1. 2017 08:47
Re: vsetko je v poriadku!
Ale no, práve tebe aby som vysvetľoval rozdiely medzi koncernovými súrodencami? To že do Tigiho dali inú prístrojovku a trochu viac výbavy neznamená že z technickej stránky s Kodiakom nie sú dvojičky.