Škoda Kodiaq Scout dorazí do Ženevy. Máme první snímky, jenom o plastech to ale není
Již dříve jsme psali, že současnou sestavou verzí a výbav nabídka Škody Kodiaq nekončí. Škoda Auto dnes oficiálně představila variantu Scout, která si odbude premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě. Pouze o nových vnějších plastech to však nebude.
Kodiaq je už sám o sobě docela robustní auto, s novými ochrannými prvky nárazníků a speciálními devatenáctipalcovými koly se však ještě více „naježil“. Světlomety jsou již v základu plně diodové, nechybí paket pro špatné cesty s ochrannými prvky motoru a důležitých částí pohonu. Zvětšení světlé výšky ze 188 na 194 milimetrů je spíše dílem velkých kol než dalších zásahů do podvozku, v terénu se však hodí každý milimetr navíc. Nájezdové úhly činí 22 a 23,1 stupně a přechodový úhel má 19,7 stupňů, pro lehčí terén tedy plně dostačující hodnoty.
Oplastovaný Kodiaq je k dispozici pouze s pohonem všech kol doplněným o režim off-road, který upraví činnost automatické převodovky a reakce motoru na plynový pedál. Základem je zážehová čtrnáctistovka se 110 kilowatty a 250 N.m, druhou benzinovou možností je dvoulitrové TSI se 132 kilowatty a 320 newtonmetry, které je standardně párováno s převodovkou DSG.
Vznětové agregáty zastupují dvě verze dvoulitrového TDI, slabší se 110 kilowatty, silnější se 140 kilowatty a převodovkou DSG. Všechny varianty Kodiaqu Scout zrychlí z 0-100 km/h za méně než deset vteřin (nejrychlejší je 2.0 TSI s časem 8,0 sekundy), nejvyšší maximální rychlost má 2.0 TDI/140 kW – konkrétně 210 km/h.
Ceny Škody Kodiaq Scout mladoboleslavská automobilka zatím nezveřejnila, vzhledem k rozsáhlejší standardní výbavě však budou pochopitelně vyšší než u běžných ekvivalentů. Vůz dorazí na trh na přelomu května a června jako jedna z novinek pro modelový rok 2018. Nabídku později doplní i verze SportLine (podzim letošního roku), Laurin & Klement (polovina roku 2018) a RS (podzim 2018).