Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi se otevírá

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Muzeum automobilky Škoda se po celkové přestavbě otevírá veřejnosti. Historii mladoboleslavské automobilky představují automobily, dokumenty a filmy uspořádané na moderní výstavní ploše v historických výrobních halách.

Nové Škoda Muzeum se otevírá po přestavbě dlouhé přibližně devět měsíců a je koncipováno jako výkladní skříň značky na třídě Václava Klementa. Návštěvníkům je k dispozici více než 1.800 m2 výstavní plochy.

Na návštěvníky zde nyní čekají tři tématické oblasti se 46 historickými automobily, několika stovkami jednotlivých exponátů a historických filmů, fotografií a dokumentů. Hlavní obsahovou myšlenku tvoří podle materiálů muzea souzvuk Evoluce, Tradice a Preciznosti.

První sekci pojmenovanou Evoluce tvoří především 14 významných milníků v historii mladoboleslavské automobilky od prvního jízdního kola L&K až po koncept Škoda VisionD. Jízdní kolo, motocykly a automobily jsou zde chronologicky seřazeny a nabízejí pohled na vývoj techniky i designu od počátku motorismu až po současnost. Časové zařazení strojů zajišťují filmy, které jsou promítány na širokoúhlých monitorech za nimi. Upřesňující informace jsou navíc na obrazovkách přímo u vozů.

Největší atrakcí první sekce se má stát tzv. „autoregál“. V něm je umístěna dvacítka vozů z historie značky podobně jako mají sběratelé uloženy modely v poličkách. Vozy v produktové chronologii i v autoregálu doplňuje takzvaná galerie techniky s mnoha exponáty, obrázky a dokumenty.

V druhé expozici s označením Tradice jsou středem pozornosti hodnoty a postoje značky Škoda. Návštěvník se zde na příkladu jednotlivých párů vozidel z různých epoch dozví, v čem spočívá hodnota značky Škoda.

Třetí expozice se věnuje Preciznosti při výrobě a restaurování vozů. Filmy, dokumenty, velkoplošné obrazové stěny a alba k prolistování umožňují nahlédnout do výroby. Vlastní kino muzea promítá filmy ze současného výrobního závodu. Na ploše věnované restaurování jsou umístěny automobily v různých stupních renovace.

Uprostřed všech výstavních prostor je nové Laurin & Klement Forum. Tento multifunkční sál na ploše 930 m2 nabízí prostor pro zhruba 600 osob. Díky pohyblivému multifunkčnímu pódiu a hledišti je připraven plnit nejrozmanitější funkce.

Novým gastronomickým lákadlem města i regionu se má podle materiálů Škoda Muzea stát Café-Restaurant Václav. Ten má hostům nabídnout kvalitní pokrmy i nápoje a příjemnou atmosféru. Zájemce o suvenýry s tématikou značky Škoda uspokojí muzejní obchůdek.

V budoucnosti se má stát součástí muzea i dětská zóna o rozloze 254 m2, v níž budou moci malí návštěvníci sbírat první závodnické zkušenosti za volantem odstrkovadla.

Škoda Muzeum je stále umístěno v budově, která je součástí více než stoletého továrního komplexu. Ten vznikl v letech 1898 až 1912. Samotná třípatrová průmyslová budova muzea z počátku dvacátého století byla původně místem výroby motorů, později dlouhá léta sloužila jako správní komplex a od roku 1995 v ní působí Škoda Muzeum.

Během právě dokončené přestavby byl téměř celý interiér muzea vybourán a nově uspořádán.

Celá technická infrastruktura je nová: ať už se jedná o elektrickou instalaci, vzduchotechniku, topení nebo klimatizaci. Bylo nutno natáhnout více než 100 kilometrů elektrických kabelů a tři kilometry topenářských trubek. Omlazení se dočkal i exteriér budovy, který byl nově omítnut. Nové barevné uspořádání budovy je provedeno v kombinaci bílé a šedé barvy.

Novinkou je osm bannerů o rozměrech 75 x 250 cm, upevněných na budově směrem k hlavní ulici (Tř. Václava Klementa). Bannery se budou vždy vztahovat k aktuálnímu tématu a budou například informovat o mimořádných výstavách.

Nově uspořádaná plocha před muzeem je orientována kolmo k hlavní silnici. Vedle hlavního vchodu pokračuje galerie dalším velkým oknem, umožňujícím nahlédnout do expozice.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Avatar - šmoula nešika
24. 11. 2012 16:52
Re: Hm
Ano. Na netu moc obrázků ke škodováckým šasím není :-( (asi to bude i tím, že od Populara se stihlo změnit možná tak odpružení na přední nápravě, kastle, interiér, objem motoru a pár drobností). Teď si bude člověk moct podvozky a motory prohlédnout z dostatečné blízkosti, takže třeba i zjistí, jak to fungovalo. :-)
24. 11. 2012 12:35
Re: muzeum škoda
Povídej copak se Ti tam stalo?a ohledně vstupného 70 KČ za dospělého Ti přijde moc?
24. 11. 2012 09:50
Re: muzeum škoda
Co se špatného událo v muzeu?Já jak jsem tam byl tak tam protivný jeden zaměstnanec, ale to už je dávno.
V kopřivnici je to super, to je fakt, rozhodně lepší jak v MB.
Avatar - Sonny Crockett
23. 11. 2012 19:57
Re: Hm
Jo, pravda s těma podvozkama. Když jsem viděl u známého stavbu veterána a prohlížel si komplet zrenovované šasi s motorem, tak mi bylo líto, že dnešní auta už postrádaj takovou kouzelnou jednoduchost.
23. 11. 2012 18:37
muzeum škoda
Po špatné zkušenosti ze Muzea Škoda v roce 2006, mě tam už nikdo nedostane , ani nyní to není lepší spíš horší a k tomu ještě určitě drahé vstupné.
Děkuji Ne .
Půjdu raději do Muzea Tatry v Kopřivnicích.