reklama


Škoda Octavia 1,9 TDi / 66 kW - model 99

Škoda Octavia 1,9 TDi / 66 kW - model 99

 
 

A už je to tady. Test inovované Octavie - model 99, byl úspěšně proveden a zde jsou výsledky. S výbavou GLX a motorem 1,9 TDI/66 kW jsme absolvovali cestu na Pařížský autosalón (a zpět), což sebou dohromady nese 33 hodin strávených v interiéru Octavie a 3050 kilometrů, ujetých převážně na kvalitních "západoevropských" dálnicích.

A už je to tady. Test inovované Octavie - model 99, byl úspěšně proveden a zde jsou výsledky. S výbavou GLX a motorem 1,9 TDI/66 kW jsme absolvovali cestu na Pařížský autosalón (a zpět), což sebou dohromady nese 33 hodin strávených v interiéru Octavie a 3050 kilometrů, ujetých převážně na kvalitních "západoevropských" dálnicích.

A co je v modelu 99 nového? Jde převážně o "kosmetické" úpravy (vyjímkou je SLX), které mají za úkol dále zvýšit hodnotu a komfort vozu. Na první pohled nejviditelnější inovací je změna barvy horní části přístrojové desky z šedé na černou (viz foto, foto minulé "šedé" verze najdete zde). Změnou barvy logicky prošla i přístrojová část (viz foto) a navazující prvky ve dveřích (viz foto). Díky této velmi jednoduché úpravě dostal interiér Octavie podstatně elegantnější podobu nehledě na to, že se přístrojová deska méně odráží v čelním skle. Změnila se také barva podsvětlení přístrojů z červené na příjemnější zelenou.

Co by se však dalo nazvat světovým unikátem je to, že v nejbohatší výbavě SLX je přístrojová deska zcela jiná s menší a elegantnější "kapličkou" a také jiným středovým panelem (viz foto). Zdůrazňovat tímto způsobem nedražší model je sice zajímavé, ale ještě jsem to nikde neviděl. Dokážete si představit např. Golf se dvěma verzemi př. desky? Osobně bych se přimlouval za SLX-kovou přístrojovku do všech verzí Octavie.

Další asi nejžádanější změnou bylo vybrání zadní stěny opěradel předních sedáků (viz foto), tak aby měly kolena vzadu sedících osob více místa. Tímto se prostor pro kolena zvětšil o cca 50 mm. Je škoda, že vybrání sedadel nebylo v Octavii hned odzačátku, protože by se tímto možná ochránila od přívlastku "velký vůz s malým interiérem". K onomu tolik kritizovanému prostoru na zadních sedadlech Octavie bych chtěl říci jedno. Mnohé vozy jiných značek mají sice prostor pro kolena větší, ale prozměnu nelze zcela zasunout boty pod sedadla, což jde v Octavii bez problémů.

Výraznými bezpečnostními prvky, které přibyly v modelu 99 je upevňovací systém ISOFIX pro dětskou sedačku a možnost objednání bočních airbagů, které však v testované Octavii chyběly.

V Audi a VW osvědčený motor 1,9 TDI/66 kW pracoval zcela bez problémů. Opět nadchl výborným zátahem z nízkých otáček i ochotou akcelerovat až k hranici pěti tisíc táček za minutu. Průměrná spotřeba v testu činila pouhých 5,8 l/100 km. Zde je nutno říci, že jsme rozhodně nezkoušeli šetřit naftu, ale naopak jsme se snažili co nejrychleji dostat na určené místo. Tomu odpovídá i vysoký rychlostní průměr 92 km/h, který v sobě zahrnuje i čtyřhodinové popojíždění v zácpě v Paříži. Abych jen nechválil, odhlučnění tohoto motoru v interiéru by mohlo přeci jen být o něco lepší.

Jako celek Octavia TDI v modelovém provedení 99 vyzrála ve kvalitní automobil s příznivou pořizovací cenou. Základ TDI/66 kW se slušnou výbavou GLX stojí 437.900,- Kč. Testovaná verze dovybavená o metalízu (+ 8.000,-), airbag spolujezdce (+ 9.800,-), ABS (+ 26.500,-), rádio (+ 7.300,-), el. ovládané střešní okno (+ 19.800,-) a bederní opěrky + výškově stavitelné sedadlo spolujezdce (+ 4.600,-), přišla na 513.900,- Kč.

Test Octavie TDI/66 kW (předchozího modelu) najdete zde a Octavie Combi TDI/66 kW najdete zde.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:základ + metalíza (+ 8.000,-), airbag spolujezdce (+ 9.800,-), ABS (+ 26.500,-), rádio (+ 7.300,-), el. ovládané střešní okno (+ 19.800,-) a bederní opěrky + výškově stavitelné sedadlo spolujezdce (+ 4.600,-)

Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.1 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1328
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové

Octavie RS si kupovali podnikatelé z rozmaru. Za tři roky…

Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám

Právě před dvaceti lety se začala postupně odhalovat…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama