Škoda Octavia 1,9 TDi / 66 kW - model 99

Škoda Octavia 1,9 TDi / 66 kW - model 99

 
 

A už je to tady. Test inovované Octavie - model 99, byl úspěšně proveden a zde jsou výsledky. S výbavou GLX a motorem 1,9 TDI/66 kW jsme absolvovali cestu na Pařížský autosalón (a zpět), což sebou dohromady nese 33 hodin strávených v interiéru Octavie a 3050 kilometrů, ujetých převážně na kvalitních "západoevropských" dálnicích.

A už je to tady. Test inovované Octavie - model 99, byl úspěšně proveden a zde jsou výsledky. S výbavou GLX a motorem 1,9 TDI/66 kW jsme absolvovali cestu na Pařížský autosalón (a zpět), což sebou dohromady nese 33 hodin strávených v interiéru Octavie a 3050 kilometrů, ujetých převážně na kvalitních "západoevropských" dálnicích.

A co je v modelu 99 nového? Jde převážně o "kosmetické" úpravy (vyjímkou je SLX), které mají za úkol dále zvýšit hodnotu a komfort vozu. Na první pohled nejviditelnější inovací je změna barvy horní části přístrojové desky z šedé na černou (viz foto, foto minulé "šedé" verze najdete zde). Změnou barvy logicky prošla i přístrojová část (viz foto) a navazující prvky ve dveřích (viz foto). Díky této velmi jednoduché úpravě dostal interiér Octavie podstatně elegantnější podobu nehledě na to, že se přístrojová deska méně odráží v čelním skle. Změnila se také barva podsvětlení přístrojů z červené na příjemnější zelenou.

Co by se však dalo nazvat světovým unikátem je to, že v nejbohatší výbavě SLX je přístrojová deska zcela jiná s menší a elegantnější "kapličkou" a také jiným středovým panelem (viz foto). Zdůrazňovat tímto způsobem nedražší model je sice zajímavé, ale ještě jsem to nikde neviděl. Dokážete si představit např. Golf se dvěma verzemi př. desky? Osobně bych se přimlouval za SLX-kovou přístrojovku do všech verzí Octavie.

Další asi nejžádanější změnou bylo vybrání zadní stěny opěradel předních sedáků (viz foto), tak aby měly kolena vzadu sedících osob více místa. Tímto se prostor pro kolena zvětšil o cca 50 mm. Je škoda, že vybrání sedadel nebylo v Octavii hned odzačátku, protože by se tímto možná ochránila od přívlastku "velký vůz s malým interiérem". K onomu tolik kritizovanému prostoru na zadních sedadlech Octavie bych chtěl říci jedno. Mnohé vozy jiných značek mají sice prostor pro kolena větší, ale prozměnu nelze zcela zasunout boty pod sedadla, což jde v Octavii bez problémů.

Výraznými bezpečnostními prvky, které přibyly v modelu 99 je upevňovací systém ISOFIX pro dětskou sedačku a možnost objednání bočních airbagů, které však v testované Octavii chyběly.

V Audi a VW osvědčený motor 1,9 TDI/66 kW pracoval zcela bez problémů. Opět nadchl výborným zátahem z nízkých otáček i ochotou akcelerovat až k hranici pěti tisíc táček za minutu. Průměrná spotřeba v testu činila pouhých 5,8 l/100 km. Zde je nutno říci, že jsme rozhodně nezkoušeli šetřit naftu, ale naopak jsme se snažili co nejrychleji dostat na určené místo. Tomu odpovídá i vysoký rychlostní průměr 92 km/h, který v sobě zahrnuje i čtyřhodinové popojíždění v zácpě v Paříži. Abych jen nechválil, odhlučnění tohoto motoru v interiéru by mohlo přeci jen být o něco lepší.

Jako celek Octavia TDI v modelovém provedení 99 vyzrála ve kvalitní automobil s příznivou pořizovací cenou. Základ TDI/66 kW se slušnou výbavou GLX stojí 437.900,- Kč. Testovaná verze dovybavená o metalízu (+ 8.000,-), airbag spolujezdce (+ 9.800,-), ABS (+ 26.500,-), rádio (+ 7.300,-), el. ovládané střešní okno (+ 19.800,-) a bederní opěrky + výškově stavitelné sedadlo spolujezdce (+ 4.600,-), přišla na 513.900,- Kč.

Test Octavie TDI/66 kW (předchozího modelu) najdete zde a Octavie Combi TDI/66 kW najdete zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:základ + metalíza (+ 8.000,-), airbag spolujezdce (+ 9.800,-), ABS (+ 26.500,-), rádio (+ 7.300,-), el. ovládané střešní okno (+ 19.800,-) a bederní opěrky + výškově stavitelné sedadlo spolujezdce (+ 4.600,-)

Tatra a její nejznámější mobilní jeřáby. Prohlédněte si je v galerii Tatra a její nejznámější mobilní jeřáby. Prohlédněte si je v galerii

Kopřivnická automobilka Tatra a společnost ČKD Mobilní…

Od nástupu Trumpa na trůn proudí do USA o polovinu méně uprchlíků Od nástupu Trumpa na trůn proudí do USA o polovinu méně uprchlíků

Příliv uprchlíků do Spojených států se za první tři…

Žádosti Ukrajinců o práci v Česku prudce rostou. Letos jich může být i přes deset tisíc Žádosti Ukrajinců o práci v Česku prudce rostou. Letos jich může být i přes deset tisíc

Přibližně 20 tisíc lidí by v tomto roce mohlo požádat o…

O Tibetu se nediskutuje. Čekáme respekt, říká obchodní rada čínské ambasády O Tibetu se nediskutuje. Čekáme respekt, říká obchodní rada čínské ambasády

Obchodní výměna s Čínou stále se rozšiřuje. Nejde jen o…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.1 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1328
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Škoda Octavia RS Combi stála před 15 lety totéž co dnes. Ale ty absurdně drahé příplatky! Škoda Octavia RS Combi stála před 15 lety totéž co dnes. Ale ty absurdně drahé příplatky!

První generace nejrychlejší sériové škodovky byla uvedena…

Kolik stála Škoda Octavia v roce 1998? Za ABS se připlácelo 26.500 Kč! Kolik stála Škoda Octavia v roce 1998? Za ABS se připlácelo 26.500 Kč!

Podívejte se s námi, kolik stál nejúspěšnější model Škody…

 



 
Jízdní dojmy: Ford F-150 Raptor pro Rallye Dakar. Říkají mu Shrek!

Jízdní dojmy: Ford F-150 Raptor pro Rallye Dakar. Říkají mu Shrek!

Včera

Dakarský speciál Martina Prokopa a týmu MP Sports opravdu vypadá jako v USA velmi populární pick-up Ford F-150 Raptor. Ale platí to také o technice? A jaké to je, svézt se na horkém sedadlem spolujezdce?




Blesk.cz

Jen o fous unikli smrti: Dostat se do cesty velrybě se nevyplácí

Jen o fous unikli smrti: Dostat se do cesty velrybě…

Internet válcuje dramatické video, které jen shodou náhod zachytilo neuvěřitelný okamžik. Parta rybářů si jen…

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech: „Čekáme přes 40 let“

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech:…

Evropská unie musí zastavit dotace firmě AGPI, která vlastní vepřín v Letech u Písku v místech, kde stával…

 

iSport.cz

Sestra hokejisty Nečase zaujala při draftu NHL! Dojatá blondýnka líbala český talent

Sestra hokejisty Nečase zaujala při draftu NHL!…

Nebyl sám, kdo na sebe strhl pozornost. Hokejista Martin Nečas byl v pátek draftovaný do NHL v 1. kole jako 12.…

Česko – Dánsko 2:4. Zázrak se nekonal, Lvíčata na EURO končí

Česko – Dánsko 2:4. Zázrak se nekonal, Lvíčata na EURO končí

Zázrak se nekonal! Čeští fotbalisté nezvládli poslední duel ve skupině C a po prohře 2:4 se s EURO do 21 let…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš je mimo jiné i autor bestsellerů!

Andrej Babiš je mimo jiné i autor bestsellerů!

A je poučné, jak si tuto záviděníhodnou pozici získat. Andrej k získání trofeje nejprodávanější knihy roku…

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…