Škoda Octavia 1,9 TDi / 66 kW - model 99

Škoda Octavia 1,9 TDi / 66 kW - model 99

 
 

A už je to tady. Test inovované Octavie - model 99, byl úspěšně proveden a zde jsou výsledky. S výbavou GLX a motorem 1,9 TDI/66 kW jsme absolvovali cestu na Pařížský autosalón (a zpět), což sebou dohromady nese 33 hodin strávených v interiéru Octavie a 3050 kilometrů, ujetých převážně na kvalitních "západoevropských" dálnicích.

A už je to tady. Test inovované Octavie - model 99, byl úspěšně proveden a zde jsou výsledky. S výbavou GLX a motorem 1,9 TDI/66 kW jsme absolvovali cestu na Pařížský autosalón (a zpět), což sebou dohromady nese 33 hodin strávených v interiéru Octavie a 3050 kilometrů, ujetých převážně na kvalitních "západoevropských" dálnicích.

A co je v modelu 99 nového? Jde převážně o "kosmetické" úpravy (vyjímkou je SLX), které mají za úkol dále zvýšit hodnotu a komfort vozu. Na první pohled nejviditelnější inovací je změna barvy horní části přístrojové desky z šedé na černou (viz foto, foto minulé "šedé" verze najdete zde). Změnou barvy logicky prošla i přístrojová část (viz foto) a navazující prvky ve dveřích (viz foto). Díky této velmi jednoduché úpravě dostal interiér Octavie podstatně elegantnější podobu nehledě na to, že se přístrojová deska méně odráží v čelním skle. Změnila se také barva podsvětlení přístrojů z červené na příjemnější zelenou.

Co by se však dalo nazvat světovým unikátem je to, že v nejbohatší výbavě SLX je přístrojová deska zcela jiná s menší a elegantnější "kapličkou" a také jiným středovým panelem (viz foto). Zdůrazňovat tímto způsobem nedražší model je sice zajímavé, ale ještě jsem to nikde neviděl. Dokážete si představit např. Golf se dvěma verzemi př. desky? Osobně bych se přimlouval za SLX-kovou přístrojovku do všech verzí Octavie.

Další asi nejžádanější změnou bylo vybrání zadní stěny opěradel předních sedáků (viz foto), tak aby měly kolena vzadu sedících osob více místa. Tímto se prostor pro kolena zvětšil o cca 50 mm. Je škoda, že vybrání sedadel nebylo v Octavii hned odzačátku, protože by se tímto možná ochránila od přívlastku "velký vůz s malým interiérem". K onomu tolik kritizovanému prostoru na zadních sedadlech Octavie bych chtěl říci jedno. Mnohé vozy jiných značek mají sice prostor pro kolena větší, ale prozměnu nelze zcela zasunout boty pod sedadla, což jde v Octavii bez problémů.

Výraznými bezpečnostními prvky, které přibyly v modelu 99 je upevňovací systém ISOFIX pro dětskou sedačku a možnost objednání bočních airbagů, které však v testované Octavii chyběly.

V Audi a VW osvědčený motor 1,9 TDI/66 kW pracoval zcela bez problémů. Opět nadchl výborným zátahem z nízkých otáček i ochotou akcelerovat až k hranici pěti tisíc táček za minutu. Průměrná spotřeba v testu činila pouhých 5,8 l/100 km. Zde je nutno říci, že jsme rozhodně nezkoušeli šetřit naftu, ale naopak jsme se snažili co nejrychleji dostat na určené místo. Tomu odpovídá i vysoký rychlostní průměr 92 km/h, který v sobě zahrnuje i čtyřhodinové popojíždění v zácpě v Paříži. Abych jen nechválil, odhlučnění tohoto motoru v interiéru by mohlo přeci jen být o něco lepší.

Jako celek Octavia TDI v modelovém provedení 99 vyzrála ve kvalitní automobil s příznivou pořizovací cenou. Základ TDI/66 kW se slušnou výbavou GLX stojí 437.900,- Kč. Testovaná verze dovybavená o metalízu (+ 8.000,-), airbag spolujezdce (+ 9.800,-), ABS (+ 26.500,-), rádio (+ 7.300,-), el. ovládané střešní okno (+ 19.800,-) a bederní opěrky + výškově stavitelné sedadlo spolujezdce (+ 4.600,-), přišla na 513.900,- Kč.

Test Octavie TDI/66 kW (předchozího modelu) najdete zde a Octavie Combi TDI/66 kW najdete zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:základ + metalíza (+ 8.000,-), airbag spolujezdce (+ 9.800,-), ABS (+ 26.500,-), rádio (+ 7.300,-), el. ovládané střešní okno (+ 19.800,-) a bederní opěrky + výškově stavitelné sedadlo spolujezdce (+ 4.600,-)

Tusk: Naše jednota je v zájmu Británie. Její návrh jednání ale rázně odmítl Tusk: Naše jednota je v zájmu Británie. Její návrh jednání ale rázně odmítl

Předseda Evropské rady Donald Tusk opět zdůraznil, že…

Před 210 lety začala budovat slávu Becherovka. Dnes vyrábí 10 milionů lahví ročně Před 210 lety začala budovat slávu Becherovka. Dnes vyrábí 10 milionů lahví ročně

Již 210 let se objevuje na trhu nejznámější český bylinný…

Schäuble: Británie nesmí mít žádné výhody, nic není zadarmo Schäuble: Británie nesmí mít žádné výhody, nic není zadarmo

Británie musí pochopit, že nemůže mít po odchodu z…

V Německu volají po zrušení pravidla dvou v kokpitu V Německu volají po zrušení pravidla dvou v kokpitu

Po tragédii letu Germanwings z roku 2015, kdy pilot…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.1 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1328
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

 




Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní

Tahle octavia s widebody kitem je nacpaná funkčním…

Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla! Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná…

 



 
Dlouhodobý test Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec – Proč tak žere pneumatiky?

Dlouhodobý test Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec – Proč tak žere pneumatiky?

Dnes 08:00

Dlouhodobé octavii na zemní plyn jsme se podívali na zoubek z hlediska spotřeby, dynamiky a jízdních vlastností.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Povodněmi dál hrozí Opava, Odra a Bečva. Další řeky se už zklidnily

Povodněmi dál hrozí Opava, Odra a Bečva. Další řeky…

Na řece Opavě v Držkovicích stále platí třetí stupeň povodňové aktivity, tedy stav ohrožení, na Odře v Ostravě…

 

iSport.cz

Tarasenko dvěma góly řídil výhru St. Louis, Edmonton vede v sérii 2:0

Tarasenko dvěma góly řídil výhru St. Louis, Edmonton…

Hokejisté St. Louis porazili v pátečním utkání play off NHL Nashville 3:2 a vyrovnali stav série druhého kola na…

Rada slavil na tribuně: Mourinho má odřený kolena, mě hned vykážou

Rada slavil na tribuně: Mourinho má odřený kolena,…

Strach o další překvapivou ztrátu vystřídala euforie. Trenér Sparty Petr Rada si vítězný gól v Příbrami na 2:1 z…

 

Reflex.cz

Soudkyně Ivanka a oběšený mluvčí. Podívejte se na Trumpových 100 dní v čele USA očima Simpsonových

Soudkyně Ivanka a oběšený mluvčí. Podívejte se na…

V sobotu 29. dubna končí prezidentovi USA stodenní doba hájení. A servítky si vůči němu nebere ani žlutá rodinka…

Politici a svět jejich narcistní bubliny. Proč v tom žijí a chtějí žít?

Politici a svět jejich narcistní bubliny. Proč v tom…

Jsou politici skutečně narcisté a žijí ve své vlastní bublině, která je v jejich postojích utvrzuje? Na toto…