reklama


Škoda Octavia 1,9 TDi / 66 kW - model 99

Škoda Octavia 1,9 TDi / 66 kW - model 99

 
 

A už je to tady. Test inovované Octavie - model 99, byl úspěšně proveden a zde jsou výsledky. S výbavou GLX a motorem 1,9 TDI/66 kW jsme absolvovali cestu na Pařížský autosalón (a zpět), což sebou dohromady nese 33 hodin strávených v interiéru Octavie a 3050 kilometrů, ujetých převážně na kvalitních "západoevropských" dálnicích.

A už je to tady. Test inovované Octavie - model 99, byl úspěšně proveden a zde jsou výsledky. S výbavou GLX a motorem 1,9 TDI/66 kW jsme absolvovali cestu na Pařížský autosalón (a zpět), což sebou dohromady nese 33 hodin strávených v interiéru Octavie a 3050 kilometrů, ujetých převážně na kvalitních "západoevropských" dálnicích.

A co je v modelu 99 nového? Jde převážně o "kosmetické" úpravy (vyjímkou je SLX), které mají za úkol dále zvýšit hodnotu a komfort vozu. Na první pohled nejviditelnější inovací je změna barvy horní části přístrojové desky z šedé na černou (viz foto, foto minulé "šedé" verze najdete zde). Změnou barvy logicky prošla i přístrojová část (viz foto) a navazující prvky ve dveřích (viz foto). Díky této velmi jednoduché úpravě dostal interiér Octavie podstatně elegantnější podobu nehledě na to, že se přístrojová deska méně odráží v čelním skle. Změnila se také barva podsvětlení přístrojů z červené na příjemnější zelenou.

Co by se však dalo nazvat světovým unikátem je to, že v nejbohatší výbavě SLX je přístrojová deska zcela jiná s menší a elegantnější "kapličkou" a také jiným středovým panelem (viz foto). Zdůrazňovat tímto způsobem nedražší model je sice zajímavé, ale ještě jsem to nikde neviděl. Dokážete si představit např. Golf se dvěma verzemi př. desky? Osobně bych se přimlouval za SLX-kovou přístrojovku do všech verzí Octavie.

Další asi nejžádanější změnou bylo vybrání zadní stěny opěradel předních sedáků (viz foto), tak aby měly kolena vzadu sedících osob více místa. Tímto se prostor pro kolena zvětšil o cca 50 mm. Je škoda, že vybrání sedadel nebylo v Octavii hned odzačátku, protože by se tímto možná ochránila od přívlastku "velký vůz s malým interiérem". K onomu tolik kritizovanému prostoru na zadních sedadlech Octavie bych chtěl říci jedno. Mnohé vozy jiných značek mají sice prostor pro kolena větší, ale prozměnu nelze zcela zasunout boty pod sedadla, což jde v Octavii bez problémů.

Výraznými bezpečnostními prvky, které přibyly v modelu 99 je upevňovací systém ISOFIX pro dětskou sedačku a možnost objednání bočních airbagů, které však v testované Octavii chyběly.

V Audi a VW osvědčený motor 1,9 TDI/66 kW pracoval zcela bez problémů. Opět nadchl výborným zátahem z nízkých otáček i ochotou akcelerovat až k hranici pěti tisíc táček za minutu. Průměrná spotřeba v testu činila pouhých 5,8 l/100 km. Zde je nutno říci, že jsme rozhodně nezkoušeli šetřit naftu, ale naopak jsme se snažili co nejrychleji dostat na určené místo. Tomu odpovídá i vysoký rychlostní průměr 92 km/h, který v sobě zahrnuje i čtyřhodinové popojíždění v zácpě v Paříži. Abych jen nechválil, odhlučnění tohoto motoru v interiéru by mohlo přeci jen být o něco lepší.

Jako celek Octavia TDI v modelovém provedení 99 vyzrála ve kvalitní automobil s příznivou pořizovací cenou. Základ TDI/66 kW se slušnou výbavou GLX stojí 437.900,- Kč. Testovaná verze dovybavená o metalízu (+ 8.000,-), airbag spolujezdce (+ 9.800,-), ABS (+ 26.500,-), rádio (+ 7.300,-), el. ovládané střešní okno (+ 19.800,-) a bederní opěrky + výškově stavitelné sedadlo spolujezdce (+ 4.600,-), přišla na 513.900,- Kč.

Test Octavie TDI/66 kW (předchozího modelu) najdete zde a Octavie Combi TDI/66 kW najdete zde.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Výbava testovaného vozu:základ + metalíza (+ 8.000,-), airbag spolujezdce (+ 9.800,-), ABS (+ 26.500,-), rádio (+ 7.300,-), el. ovládané střešní okno (+ 19.800,-) a bederní opěrky + výškově stavitelné sedadlo spolujezdce (+ 4.600,-)

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.1 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1328
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové

Octavie RS si kupovali podnikatelé z rozmaru. Za tři roky…

Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám

Právě před dvaceti lety se začala postupně odhalovat…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama