reklama


Škoda Octavia Combi 1,9 TDi/66

Škoda Octavia Combi 1,9 TDi/66

 
 

Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Proto logicky první volbou, která následovala po úspěšné Octávii hatchback, byla verze kombi. Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo designově...

Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Proto logicky první volbou, která následovala po úspěšné Octávii hatchback, byla verze kombi.

Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo designově jeden z nejpovedenějších kombíků dneška. Zadní část Octavie Combi je efektní, sportovně laděná a je asi nejpodobnější kombíku řady C od Mercedesu.

Vzhledem k tomu, že jsme testovali v redakci již několik Octávií (viz minulé testy Octávie: 1,6/55, 1,8/92, 1,9 TDi/66, 1,9 TDi/81) nebudu znovu popisovat přední část vozu, ale zaměřím se spíše na "zadek".

Bohužel se nám napoprvé nepodařilo, pro velký zájem, v Mladé Boleslavi zapůjčit TOP verzi 1,8 Turbo (110 kW), takže k popisu zůstává opravdu "jen" zmiňovaná zadní část vozu.

Jedním z prvních míst, kterých si při prohlížení Octavie Combi každý všimne jsou krásné koncové svítilny s briliantovým efektem (viz foto). Nyní při pohledu na koncové světla klasické Octavie, zjišťuji, že vypadají jaksi obyčejně a už se mi nelíbí tak, jako dříve :-) Snad facelift v budoucnu vylepší i světla u hatchbacku.

Zůstaneme ještě chvíli u vnějšího designu. Velmi mě potěšilo, že konstruktéři Škodovky nepodlehli ekonomickému tlaku a druhé boční dveře jsou nové, tvarově uzpůsobené, takže celkové ideálně zapadají do designu verze kombíku (viz foto). Za typický způsob "zprznění" designu karoserie kombi bych mohl uvést např. nedávno na trh uvedenou Hondu Civic Aerodeck, která právě díky nezměněným dveřím působí dojmem "přilepení" nové zadní části na stávající verzi hatchback (viz foto).

Po otevření víka zavazadlového prostoru, které se samo lehce zvedne na dvou plynových vzpěrách, vidíme zcela plochý úložný prostor (viz foto). Ten je oproti klasické Octávii (528/1328 litrů) o něco větší (548/1512 litrů). Práh pro vkládání zavazadel je ve výši 590 mm na zemí. Velmi zdařile je tvarován zadní nárazník, který není v oblasti častého "otěru" zavazadly lakován, takže při nakládání např. ledničky nedojde k nevratnému poškození laku (viz foto). Ještě jedna perlička. Když viděl šéf koncernu VW Ferdinand Piech, jak je na Octávii Combi řešeno umístění třetího brzdového světla (viz foto), byl tak nadšen, že na jeho příkaz by měly, v budoucnu, být takto řešeny i další koncernové kombíky.

Praktičnost Octavie kombi ještě doplňují dvě uzavíratelné postranní schránky za podběhy zadních blatníků. Sedadla je pochopitelně možno sklápět již v základní výbavě v poměru 1/3 - 2/3. Tímto vznikne rozměrná ložná plocha o délce cca 1700 mm a šířce 1000 mm. Zavazadlový prostor je osvětlen dvěma lampičkami, navíc ještě obsahuje 12V el. zásuvku a čtyři oka pro uchycení např. sítě, která brání posuvu menších předmětů.

Celý zav. prostor opticky "chrání" roletka, která dokáže prostor zcela zakrýt. Její výhodu je rychlá manipulace. Nevýhodou je nemožnost odložit si na ni těžší předměty.

Kritiku zaslouží snad jen stěrač zadního okna, který má slabý přítlak a tudíž otřít kvalitně okno je téměř nemožné. Náprava této chybičky nebude pro konstruktéry Škodovky problém.

Celkově je tedy Octávie Combi velmi zdařilým pokračováním řady a zcela jistě nebude mít s odbytem problémy.

Rozsáhlý popis Octávie Combi najdete také v rubrice - Představujeme.

nejvyšší rychlost: 178 km/h

zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s

spotřeba: nová norma - 93/116 EG

město: 6,8 l/100 km

mimo město: 4,2 l/100 km

kombinovaný: 5,2 l/100 km

řadový kapalinou chlazený vznětový čtyřválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný výfukovým turbodmychalem, chladič stlačeného vzduchu, oxidační katalyzátor

zdvihový objem: 1896 cm3

největší výkon: 66 kW/4000 ot./min.

největší točivý moment: 210 N.m/1900 ot./min.

vnější rozměry (DxŠxV): 4509 x 1731 x 1448 mm

pohotovostní hmotnost: 1290

nosnost: 510 kg

palivová nádrž: 55 l

zavazadlový prostor: 548/1512

pneu: Pneu 195/65 R15

T.Z. O.B.

Spolupracujeme s TipCars.com

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska. Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska.

Ministr dopravy Dan Ťok se zhlédl v roce 2025. Právě v…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.8 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1290 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4509
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové

Octavie RS si kupovali podnikatelé z rozmaru. Za tři roky…

Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám

Právě před dvaceti lety se začala postupně odhalovat…

 



 
Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku

Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku

Dnes 17:56

V tomhle videu je všechno, modrý majáček, burnouty, drifty, zničené ráfky a bouračka. Takový běžný den s Mercedes-Benzem C63 S AMG...




Blesk.cz

Hrdina teroristického útoku v Tunisu: Snoubenku chránil vlastním tělem před kulkami. Teď si ji vzal

Hrdina teroristického útoku v Tunisu: Snoubenku…

Při teroristickém útoku v Tunisu v roce 2015 se Angličan Matt James (31) postavil mezi střílejícího teroristu…

Mozková mrtvice na vrcholu Sněžky: Seniorce zachránil život vrtulník

Mozková mrtvice na vrcholu Sněžky: Seniorce…

Na vrcholu Sněžky v pondělí odpoledne u seniorky postižené zřejmě náhlou mozkovou příhodou zasahoval vrtulník…

 

iSport.cz

Program Australian Open: Šafářové a Hlaváčkové jde o semifinále

Program Australian Open: Šafářové a Hlaváčkové jde o…

Hned dva páry s českou účastí se mohou na Australian Open dostat do semifinále ženské čtyřhry. O něj bude v…

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a českého beka se zastal

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a…

Uškodila mu znovu jmenovka na zádech? Je to klidně možné. A s Radko Gudasem to odnesla celá Philadelphia. Tvrdý,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama