Škoda Octavia Combi 1,9 TDi/66

Škoda Octavia Combi 1,9 TDi/66

 
 

Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Proto logicky první volbou, která následovala po úspěšné Octávii hatchback, byla verze kombi. Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo designově...

Požadavky trhu na automobily typu kombi v posledních letech neustále stoupají. Proto logicky první volbou, která následovala po úspěšné Octávii hatchback, byla verze kombi.

Vývojové oddělení Škodovky předvedlo své schopnosti a vytvořilo designově jeden z nejpovedenějších kombíků dneška. Zadní část Octavie Combi je efektní, sportovně laděná a je asi nejpodobnější kombíku řady C od Mercedesu.

Vzhledem k tomu, že jsme testovali v redakci již několik Octávií (viz minulé testy Octávie: 1,6/55, 1,8/92, 1,9 TDi/66, 1,9 TDi/81) nebudu znovu popisovat přední část vozu, ale zaměřím se spíše na "zadek".

Bohužel se nám napoprvé nepodařilo, pro velký zájem, v Mladé Boleslavi zapůjčit TOP verzi 1,8 Turbo (110 kW), takže k popisu zůstává opravdu "jen" zmiňovaná zadní část vozu.

Jedním z prvních míst, kterých si při prohlížení Octavie Combi každý všimne jsou krásné koncové svítilny s briliantovým efektem (viz foto). Nyní při pohledu na koncové světla klasické Octavie, zjišťuji, že vypadají jaksi obyčejně a už se mi nelíbí tak, jako dříve :-) Snad facelift v budoucnu vylepší i světla u hatchbacku.

Zůstaneme ještě chvíli u vnějšího designu. Velmi mě potěšilo, že konstruktéři Škodovky nepodlehli ekonomickému tlaku a druhé boční dveře jsou nové, tvarově uzpůsobené, takže celkové ideálně zapadají do designu verze kombíku (viz foto). Za typický způsob "zprznění" designu karoserie kombi bych mohl uvést např. nedávno na trh uvedenou Hondu Civic Aerodeck, která právě díky nezměněným dveřím působí dojmem "přilepení" nové zadní části na stávající verzi hatchback (viz foto).

Po otevření víka zavazadlového prostoru, které se samo lehce zvedne na dvou plynových vzpěrách, vidíme zcela plochý úložný prostor (viz foto). Ten je oproti klasické Octávii (528/1328 litrů) o něco větší (548/1512 litrů). Práh pro vkládání zavazadel je ve výši 590 mm na zemí. Velmi zdařile je tvarován zadní nárazník, který není v oblasti častého "otěru" zavazadly lakován, takže při nakládání např. ledničky nedojde k nevratnému poškození laku (viz foto). Ještě jedna perlička. Když viděl šéf koncernu VW Ferdinand Piech, jak je na Octávii Combi řešeno umístění třetího brzdového světla (viz foto), byl tak nadšen, že na jeho příkaz by měly, v budoucnu, být takto řešeny i další koncernové kombíky.

Praktičnost Octavie kombi ještě doplňují dvě uzavíratelné postranní schránky za podběhy zadních blatníků. Sedadla je pochopitelně možno sklápět již v základní výbavě v poměru 1/3 - 2/3. Tímto vznikne rozměrná ložná plocha o délce cca 1700 mm a šířce 1000 mm. Zavazadlový prostor je osvětlen dvěma lampičkami, navíc ještě obsahuje 12V el. zásuvku a čtyři oka pro uchycení např. sítě, která brání posuvu menších předmětů.

Celý zav. prostor opticky "chrání" roletka, která dokáže prostor zcela zakrýt. Její výhodu je rychlá manipulace. Nevýhodou je nemožnost odložit si na ni těžší předměty.

Kritiku zaslouží snad jen stěrač zadního okna, který má slabý přítlak a tudíž otřít kvalitně okno je téměř nemožné. Náprava této chybičky nebude pro konstruktéry Škodovky problém.

Celkově je tedy Octávie Combi velmi zdařilým pokračováním řady a zcela jistě nebude mít s odbytem problémy.

Rozsáhlý popis Octávie Combi najdete také v rubrice - Představujeme.

nejvyšší rychlost: 178 km/h

zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s

spotřeba: nová norma - 93/116 EG

město: 6,8 l/100 km

mimo město: 4,2 l/100 km

kombinovaný: 5,2 l/100 km

řadový kapalinou chlazený vznětový čtyřválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný výfukovým turbodmychalem, chladič stlačeného vzduchu, oxidační katalyzátor

zdvihový objem: 1896 cm3

největší výkon: 66 kW/4000 ot./min.

největší točivý moment: 210 N.m/1900 ot./min.

vnější rozměry (DxŠxV): 4509 x 1731 x 1448 mm

pohotovostní hmotnost: 1290

nosnost: 510 kg

palivová nádrž: 55 l

zavazadlový prostor: 548/1512

pneu: Pneu 195/65 R15

T.Z. O.B.

Spolupracujeme s TipCars.com

Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.8 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1290 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4509
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,60
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla... Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla...

Škoda postavila jen 100 exemplářů Octavie RS v edici WRC.…

Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let! Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let!

Octavie první generace z let 1996 až 2000 jsou stále…

 



 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Včera

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Šok lékařů vojáka, který prchl z KLDR: V břiše našli larvy neznámého druhu!

Šok lékařů vojáka, který prchl z KLDR: V břiše našli…

Čin vojáka, který se v autě rozhodl prchnout z KLDR, zaujal celý svět. Jeho do té doby soudruzi ve zbrani po něm…

Niantic brzy představí hru v rozšířené realitě na motivy Harryho Pottera

Niantic brzy představí hru v rozšířené realitě na…

Včera to byly ničím nepodložené spekulace, které nevypadaly moc realisticky, a dnes už je tu přímé potvrzení ze…

 

iSport.cz

Svobodu naštvala ztracená nula. Jsou za ni pěkné peníze, smál se

Svobodu naštvala ztracená nula. Jsou za ni pěkné…

Zase on a opět 2:1. Souboj dvou gólmanů-kamarádů, kteří na jaře přivedli Jihlavu do extraligy, má na podzim jen…

VIDEO: Jarůšek v premiéře za Spartu rozhodl, Parubice vyřídily Liberec 5:1

VIDEO: Jarůšek v premiéře za Spartu rozhodl,…

Kompletní 22. kolo Tipsport extraligy se hrálo ve sváteční pátek. První duel po výměně z Hradce za Spartu…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…