Škoda Octavia 1,9 TDi / 66 kW

Škoda Octavia 1,9 TDi / 66 kW

 
 

Další z motorů, který si můžete vybrat při koupi Octavie a který jsme testovali je známý turbodiesel s přímým vstřikováním paliva do válců - 1,9 TDi. V tomto případě má nejvyšší výkon 66 kW (o TDi verzi s výkonem 81 kW si můžete počíst ).

Další z motorů, který si můžete vybrat při koupi Octavie a který jsme testovali je známý turbodiesel s přímým vstřikováním paliva do válců - 1,9 TDi. V tomto případě má nejvyšší výkon 66 kW (o TDi verzi s výkonem 81 kW si můžete počíst zde).

Dnes můžeme začít výbavou vozu, který nesl označení SLX - tudíž tu nejvyšší. Kromě chybějící klimatizace je výbava SLX natolik bohatá, že většina zákazníků musí být spokojena, pokud zrovna nevyžadují nejnovější "hračky pro dospělé" typu navigační systém a pod. Výbava obsahuje např.: posilovač řízení, volant nastavitelný ve dvou osách, airbag řidiče i spolujezdce, otáčkoměr, výškově stavitelné sedadlo pro řidiče i spolujezdce, opěrky hlavy v předu i vzadu, osvětlení zav. prostoru, pylový filtr, tónovaná skla, mlhovky, palubní počítač, el. ovl. zrcátka, dělené zadní sedadlo, centrální zámek, 15ti palcová kola z lehkých slitin, el. ovl. střešní okno i boční okna, ABS, ostřikovače světlometů. O úplnosti výbavy SLX svědčí také to, že doobjednat lze už jen klimatizace, rádio, dálkové ovl. centrálního zámku, alarm, rádio a vyhřívání předních sedadel. Poslední dvě položky měli nadstandardně i náš vůz.

Právě díky slušné výbavě je interiér vozu osazen množstvím tlačítek, které mají zpříjemnit život řidiči. Mezi vyloženě praktické se dá zařadit tlačítko uzavření přívodu vzduchu zvenku, které rádi použijete, když řidič plně naložené Tatry před vámi přidá pořádně plyn. Stejně dobře poslouží i tlačítka el. ovládání oken ve př. i zadních dveřích či el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka. Do kategorie méně praktických, ale o to zábavnějších tlačítek patří ty, které jsou umístěny na pravé páčce pod volantem, které ovládají palubní počítač. Jeho display je umístěn na ideálním místě, mezi rychloměrem a otáčkoměrem a podává hodnoty o čase, okamžité spotřebě, průměrné spotřebě, době jízdy a počtu ujetých kilometrů od "vynulování". Výhodou je, že počítač je schopen tyto hodnoty zaznamenávat pro dvě osoby. Je tudíž možné porovnávat např. průměrnou spotřebu "otce a syna".

Celkové ovládání vozu z pohledu řidiče je vyřešeno na jedničku a Octavia se v tomto řadí rozhodně na vrchol své třídy. Všechny ovládací prvky jsou dobře přístupné, logicky značené a precizně vyrobené. Posilovač řízení má dostatečný, ale ne přehnaný účinek, pedály spojky i brzdy pro svou funkci potřebují optimální sílu. Dvě slabiny však při jízdě řidič překonávat přeci jen musí. Jednou je výrazně omezený výhled dozadu (slabina většiny aut typu sedan/hatchback) a druhou je příliš tlustý A sloupek, který výrazně brání výhledu šikmo vpřed ve větších zatáčkách nebo např. na křižovatce. Než začnete psát "rozlobené" e-maily, že je to kvůli pasivní bezpečnosti, vězte, že např. nový Golf (stejný podvozek) má A sloupek podstatně tenší.

Sedadla s dostatečnou délkou sedáku i opěradla patří také ke kladům tohoto vozu, ale zde se už místo pro kritiku najde. Jsou až příliš tvrdá a prospělo by jim výraznější boční vedení u opěradel. Kauzu prostoru pro nohy na zadních sedadlech už asi nemá cenu rozebírat, prostě Octavia zvenku podává dojem vozu většího než ve skutečnosti je. Podélný prostor pro cestující je prostě u Octavie slabinou se kterou se její majitelé musí vyrovnat. Nutno dodat, že prostor nad hlavou je na zadních sedadlech dostatečný.

Jedna z velkých předností Octávky je zavazadlový prostor. Má úctyhodný objem 528 litrů, je plochý bez výstupků a díky výklopným pátým dveřím skvěle přístupný. Důvtip konstruktérů se projevil u plata, které tento prostor zakrývá. Pokud je nutno naložit např. pračku nebo velkou televizi plato musí ven a obvykle vzniká problém kam s ním. Ne však u Octávky, kde se dá plato krásně zasunout za zadní sedadla. Vozy s větším a lépe vyřešeným kufrem než má tato Škodovka lze spočítat na prstech jedné ruky.

Jízdní vlastnosti vozu na suchu i mokru jsou na velmi dobré. Koncernový podvozek je shodný s novým Golfem je jen jinak odladěn a Octávii propůjčuje výbornou směrovou stabilitu. Brzdy mají skvělý účinek a ze stokilometrové rychlosti jsme zastavili vůz do 41,5 metrů, což je výborná hodnota. I po deseti opakováních tohoto testu brzdy výrazně neochably (43,5 m). Pokud k tomu připočítáme výbornou pasivní bezpečnost, vychází nám z Octavie téměř ideální automobil.

1,9 TDi je mimořádně povedený a také osvědčený agregát, který začal svoji pouť nejprve u Audi a VW poté u Seatu a dnes pohání ve dvou výkonových provedeních i Octavie. Verze s výkonem 66 kW, kterou jsme testovali je u Octavie v dobrém poměru výkon/cena, neboť nepřeplňovaný SDi/50 kW je pro mnohé příliš slabý a TDi/81 kW zase moc drahý.

Po nastartování je poměrně dobře slyšet „nýtování diesleu, které však po rozjezdu prakticky ihned výrazně poklesne a po pěti minutách je jízda s tímto motorem hluk výrazně poklesne. Co je pro TDi motory typické je výborný zátah z nízkých otáček (cca 1900 ot/min), který připomíná zážehové motory s objemem okolo dvou litrů. Jízda s TDi se vůbec velmi podobá jízdě se zážehovým motorem. Dobře táhne od spoda, ale i do vyšších otáček se nenechá nutit. Samozřejmě, že nejvyšší otáčky vznětového motoru jsou níže než u zážehového. To však nemusí vadit, využívat nejvyššího výkonu okolo již čtyřech tisíc otáček není nepříjemné.

Spotřeba je jednou z hlavních předností tohoto vozu. Při našem testu, kdy jsme z Octavií TDi ujeli přes 3000 kilometrů a spotřeba se ustálila na hodnotě 6,0 l/100 km. Nutno dodat, že jsme motor rozhodně nešetřili a prakticky neustále jsme využívali jeho výkonu.

TDi s výkonem 66 kW se nám ze zatím testovaných Octavií ( 1,6/55 kW; 1,8/92 kW; 1,9TDi/81 kW), jeví jako nejlepší volba vzhledem k pořizovací ceně vozu, jeho provozních nákladů a také samotného požitku z jízdy.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 483 900 Kč Cena v testované výbavě: 483 900 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, volant nastavitelný ve dvou osách, airbag řidiče i spolujezdce, otáčkoměr, výškově stavitelné sedadlo pro řidiče i spolujezdce, opěrky hlavy v předu i vzadu, osvětlení zav. prostoru, pylový filtr, tónovaná skla, mlhovky, palubní počítač, el. ovl. zrcátka, dělené zadní sedadlo, centrální zámek, 15ti palcová kola z lehkých slitin, el. ovl. střešní okno i boční okna, ABS, ostřikovače světlometů

Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce

Probační a mediační služba dnes podepsala smlouvu s…

Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke

Jedna z největších ruských realitních firem O1 Properties…

Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.1 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1328
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1285 / 510
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 






 
Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Dnes 12:59

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Tak zní celý název nejnovějšího člena elektrifikované flotily stuttgartského výrobce.




Blesk.cz

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska vůbec nevěděl, kde je...

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska…

Jeho nečekaná smrt zasáhla nejen český showbyznys. I když Jan Tříska v roce 1977 emigroval a 40 let žil v USA,…

 

iSport.cz

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní nevysíláme, uvedla televize

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní…

Vy nám vezmete hvězdy z olympiády, my vám zase vaše zápasy nepustíme na obrazovku. Americká celostátní televize…

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je možný i vysoký trest

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je…

David Limberský je po operaci jařmového oblouku, který mu surovým faulem loktem zlomil boleslavský Nikolaj…

 

Reflex.cz

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od liberálů z FDP a radikální AfD?

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od…

Víkendové parlamentní volby v Německu nepřinesly na první pohled moc překvapení. Kancléřkou nadále zůstane…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…