1.9. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Škoda Octavia RS 230: Ptejte se, co vás zajímá

 

Právě se nacházíme nedaleko Bratislavy na okruhu Slovakiaring, kde probíhají první testovací jízdy nejostřejší Octavie, modelu RS 230. Ptejte se, co vás na voze zajímá, zítra přineseme jízdní dojmy a zodpovíme vaše dotazy.

Škoda se rozhodla po vzoru Volkswagenu Golf GTI Performance nabídnout i pro Octavii RS mírně silnější variantu více zaměřenou na řidičské zážitky. Verze RS 230 je tak vůbec první Škodovkou, která nabízí samosvorný diferenciál, a to konkrétně elektrohydraulické zařízení VAQ s vektorováním točivého momentu. To by mělo zajistit lepší trakci v oblouku i přesnější chování automobilu a vyšší rychlost v zatáčkách.

Octavia RS 230 se však od běžného „eresa“ liší i dalšími věcmi, kupříkladu jezdí v základu na devatenáctipalcových kolech, zatímco „obyčejné“ RS má v současné době maximálně osmnáctky. Jen znalec pozná o 15% větší logo vRS či červené brzdové třmeny. Vůz pak nabízí více výbavy a levnější některé příplatky, což do značné míry vynahrazuje vyšší cenu automobilu.

Standardně tak má RS 230 černý paket, tedy masku, kryty zrcátek, zadní křídlo či koncovky výfuku a kola v černé barvě. Nemůžete jej rovněž mít bez kožených, elektricky nastavitelných sedadel s barevným logem RS. Palubní počítač navíc umí počítat časy na kolo, volba jízdního režimu je také součástí standardní výbavy a nemusíte připlácet ani za parkovací senzory kolem celého vozu. Levnější jsou pak příplatky třeba za automatické parkování, naopak přibyla možnost dokoupit černé čalounění stropu.

Důležitá je rovněž pohonná jednotka, tedy čtyřválec 2.0 TSI, který dostal 10 koní navíc, vůz má tedy nově 230 koní (169 kW) a vrchol maximálního výkonu se posunul o 200 otáček výše na 4700 až 6200 ot. Točivý moment zůstal stejný, tedy 350 N.m. To vše stačilo ke zvýšení maximální rychlosti na 250 km/h a zkrácení času při zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině o jednu desetinu na 6,7 sekundy, přičemž se jedná o údaje pro liftback. S automatickou převodovkou DSG jsou hodnoty o 1 km/h a 1 desetinu sekundy horší. Průměrná spotřeba zůstala totožná, a to 6,2 litrů na sto kilometrů, u automatu 6,4 l/100 km.

Podstatnou položkou pak je nový výfuk automobilu, kde podle Škody "vnější i vnitřní konstrukce tlumičů byly upraveny pro jadrný zvukový projev vozu".

Cena Octavie RS 230 startuje na 726.900 Kč, tedy o nezanedbatelných 75.000 Kč více, nicméně jak jsme již řekli, vůz je lépe vybaven. Varianta Combi stojí o dalších 35.000 Kč více, za šestistupňový dvouspojkový automat DSG se připlácí 45.000 Kč.

Škoda Octavia Combi RS TSI – Král všech kombi

Nás však nejvíce zajímá, jak tato nejsilnější, nejrychlejší a pravděpodobně i nejostřejší sériová Octavia jezdí, přičemž to budeme moci zjistit dnes na zajímavém okruhu Slovakiaring a v okolí. Kompletní jízdní dojmy včetně odpovědí na dotazy čtenářů přineseme v nejbližší možné době.

Škoda Octavia RS vs. Škoda Octavia RS 230
ModelOctavia RSOctavia RS 230
Motor2.0 TSI2.0 TSI
Parametry motoru [kW/N.m]162/350169/350
Max. rychlost [km/h]248250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,86,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,26,2
DiferenciálOtevřený s XDS+Samosvorný VAQ s XDS+
Rozměr kol17 až 18 palců19 palců
Hmotnost [kg]14201445
Objem nádrže [l]5050
Cena [Kč]651.900726.900
Spolupracujeme s TipCars.com
V České poště se mělo podplácet, dva lidí čelí žalobě V České poště se mělo podplácet, dva lidí čelí žalobě

Pražské vrchní státní zastupitelství dnes podalo obžalobu…

Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu

Japonská společnost HI-LEX postaví u Mostu továrnu na…

Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent

Koalice KDU-ČSL a STAN by v únoru podle volebního modelu…

Komentář Martina Čabana: O třetí síle rozhodne marketing Komentář Martina Čabana: O třetí síle rozhodne marketing

Třetí síla. Volba pro ty, jimž leze na nervy centralismus…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS 230: Ptejte se, co vás zajímá







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Martin Semerád se vrací k závodění, rallye mění za okruhy Martin Semerád se vrací k závodění, rallye mění za okruhy

Martin Semerád hlásí po čtyřleté pauze comeback. Nebudeme…

Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb! Facelift Škody Octavia v Číně? Vypadá jako minulý superb!

Škodovky pro čínský trh se od těch evropských vzhledově…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

 

iSport.cz

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Když pamětník sleduje diskurs panující ve vedení Evropské unie a její aktuální výstupy, nemůže si nevzpomenout…

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru: Prima si mě nenajala a jsem opravdu nemocný

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…