Škoda Octavia Scout – Outbllroad

Škoda Octavia Scout – Outbllroad

 
 
10.4. 2007 Ondřej Šuch

Po prvních zkušenostech z okolí Turína jsme byli chováním Octavie Scout v klasickém testu trochu zaskočeni...

Kdo nemá plasty kolem blatníků, jako by ani nebyl - takový dojem může nabýt pozorovatel při sledování současné evropské automobilové nabídky. Tovární plast-tuning zahrnuje různé stupně akčnosti a jeho výsledkem je zhusta jen zvýšená cena, bez jakéhokoli vlivu na jízdní vlastnosti, neřkuli terénní schopnosti.

Už při testu Škody Octavia 4x4 2.0 TDI jsem před časem konstatoval, že oproti o decilitr menšímu turbodieselu je rozdíl opravdu pouze ve výkonu (relativně malý) a ceně (relativně velký) - jak tedy může dopadnout auto, ke kterému je přidáno pouze pár plastů navíc?

Při přebírání Octavie Scout jsme byli proto spíše skeptičtí. Základ, tedy kombi ve čtyřkolce, přece známe a těch pár kosmetických změn přece nemůže mít na nic vliv. Ale ono může.

Začněme přece jen vzhledem: v případě Octavia Scout nejde jen o lemy blatníkůprahů, ale i o odlišné nárazníky s efektními stříbrnými plochami imitujícími spodní ochranné plechy. Milovník nenápadného vzhledu si k těmto tmavým plastů zvolí raději tmavomodrou či tmavozelenou metalízu, konzervativec pak například kávovou či béžovou. My jsme vsadili na atraktivní ostrou červenou a máme za to, že právě tato kombinace dává odlišnostem vozu vyniknout asi nejvíce. Změny v interiéru nestojí téměř za zmínku - kromě prahových lišt se jménem modelu a odlišného čalounění pouze před spolujezdcem přibylo plastové madlo. Dívali jsme se na něj zprvu s despektem, ale týdenní namáhání pod rukama nikterak éterických spolujezdců přestálo bez úhony i vrzání.

Nejdůležitější je ovšem jízda a tady nás Scout překvapil asi nejvíce. Vyšší posaz, daný zvýšenou světlostí je opravdu znát a oproti klasické Octavii se řidič o chloupek lépe orientuje. Na silnici přispívá tuhý podvozek k znatelně jistějšímu chování při přejezdu drobných nerovností například v zatáčkách. Velmi znatelný (a z vnějšku efektní) je také ponor zádě při akceleraci.

Mimo silnici je kladem světlá výška 180 mm, pomohou také jinak tvarované nárazníky se zlepšenými nájezdovými úhly. Motor i převodovku chrání přídavné plechy, takže běžných nerovností na polních cestách se vůz skutečně bát nemusí.

Trakce Octavie s připojitelným pohonem zadní nápravy je nyní lepší především díky druhé generaci spojky Haldex, která nyní reaguje znatelně rychleji. Díky zkrácení doby reakce se tak stává pohon 4x4 využitelný občas i při běžné jízdě, nejen za zhoršených adhezních podmínek. Ano, těžký turbodiesel občas vede k náznaku nedotáčivého smyku, ale na šotolině si lze užít i slušného driftu. Kombinaci jistého podvozku s poměrně komunikativním řízením jsme si pak užívali na cestách i necestách a Scout kromě několika kontaktů podlahy s terénem nezůstal nikdy stát.

Oproti standardní Octavii Combi se kromě vzhledu liší Scout hlavně znatelně lepšími schopnostmi v terénu - spotřeba přitom nenarostla nějak významně: u dvoulitrového turbodieselu se dlouhodobě ustálila na sedmilitrové hranici, přičemž s lehkou nohou lze mimo město jezdit i za 6 litrů, ve městě pak o 2 litry více.

Škoda Auto prodává Octavii Scout teprve krátce, základní cena za motorizaci 2.0 FSI/110 kW je 734.900,- za 2.0 TDI/103 kW je 780.900,-. Ceny Octavie Scout jsou o 15 tisíc Kč vyšší než u provedení Octavia 4x4 Combi ve výbavě Elegance a o 60 tisíc Kč (benzín), resp. 39 tisíc Kč (nafta) nižší než u Octavie Combi RS.

První cena vozu734.900,- (2.0 FSI 110kW)
První cena vozu s testovanou motorizací780.900,- (2.0 TDI 103kW)
Základní cena testovaného vozu780.900,- (2.0 TDI 103kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků924.600,- (2.0 TDI 103kW)

Plusy:

  • vzhled
  • jisté jízdní vlastnosti
  • rychle připojinelný pohon zadní nápravy
  • relativně úsporný motor

Minusy:

  • cena
  • hlučný motor
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Scout

Cena v základní výbavě: 780 900 Kč Cena v testované výbavě: 924 600 Kč

Základní výbava:boční blikače integrované do vnějších zpětných zrcátek, Kola Proteus z lehké slitiny 7,0 x 17" , ochranné boční lišty dveří, šedé, Ozdobná koncovka výfuku, Označení modelu Scout na zádi, Paket Scout, (modifikované nárazníky, plastové nástavce nárazníků, lemy blatníků, prahů a spodní části dveří), Pneumatiky 225/50 R17, Rezervní kolo ocelové neplnohodnotné, Vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, Chromované vnitřní kliky dveří, Chromový paket (plaketka řadící páky, knoflík ruční brzdy), Interiér Scout Onyx, Madlo pro spolujezdce nad schránkou v přístrojové desce, Malý kožený paket, Prahové lišty vpředu, Přístrojová deska Onyx-Onyx, Vkládané tkané koberce, Airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači př. bezp. pásů, Bederní opěry vpředu, Boční airbagy vpředu, Centrální zamykání s dálk. ovládáním, SAFE systém, sklopný klíček, Climatic - klimatizace s automatickou regulací, Dálkové ovládání víčka palivové nádrže, Deaktivace airbagu spolujezdce, Dvě čtecí lampičky pro řidiče a spolujezdce, Dvoutónová houkačka, El. nastavitelná a vyhříváná vnější zpětná zrcátka, El. ovládání oken vpředu, Elektromechanický posilovač řízení, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR, Hlavové opěrky vzadu - 3ks, Imobilizér, štítek s VIN kódem, Indikátor vnější teploty, Jumbo box s nastavitelnou loketní opěrou vpředu, Kotoučové brzdy vzadu, Light assistent, Multifunkční ukazatel, Odkládací prostor v bočním obložení zavazadlového prostoru, Odkládací schránka s víkem na přístrojové desce, Odkládací schránka v přístroj. desce u spolujezdce osvětlená klimatizovaná, Osvětlení zavazadlového prostoru - 2 lampičky, Paket pro špatné cesty, Přední mlhové světlomety v provedení Scout, Příprava pro uchycení 2 dětských sedaček na zadních sedadlech, Radiopříprava (4 repro vpředu, sklopná neodnímatelná anténa), Roletový kryt v zavazadlovém prostoru, Signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče, Síť pro upevnění zavazadel v zav. p!rostoru, Síťový program (sada sítí v zavazadlovém prostoru), Stěrač zadního okna s ostřikovačem, Střešní nosič, Tónovaná skla, Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, Vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním + senzor aut. spouštění stěračů, Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, WIV (flexibilní servisní intervaly), Zadní sedadla dělená sklopná s loketní opěrou, Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, Zvuková signalizace nevypnutých světel

Výbava testovaného vozu:Aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech (+2.000,-), Audiozdířka v Jumbo Boxu (0,-), Autorádio STREAM s CD a MP3 přehrávačem (+11.500,-), Climatronic - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací + kombifiltr + Jumbo Box (+12.000,-), Další 4 reproduktory vzadu (+2.900,-), Elektrické ovládání oken vpředu a vzadu (+5.000,-), Elektricky ovládané sedadlo řidiče a spolujezdce - řidiče s pamětí (+29.900,-), Kryty pedálů z ušlechtilé oceli (+2.000,-), Maxi-DOT (+5.000,-), Mezipodlaha v zavazadlovém prostoru (+4.200,-), Multifunkční kožený volant pro rádio a telefon + malý kožený paket (+5.000,-), Příprava pro telefon GSM II s Bluetooth (+7.900,-), Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu (+9 000,-), Tempomat (+11.000,-), Vnější zpětná zrcátka s pamětí (+3.000,-), Vyhřívání předních a zadních sedadel (+10.800,-), Xenonové světlomety s dynamickou regulací sklonu a výsuvné integrované ostřikovače světlometů (+22.500,-)

Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu

Kyberbezpečnostní firma Kaspersky Lab odhalila velké…

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Scout
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.4 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1620
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 660
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4581
b) šířka (mm): 1784
c) výška (mm): 1533
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Škoda Octavia Scout
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,69
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 






 
Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Včera

Sedan, do kterého se vejde pět dospělých, přitom je vlastně mini. S digitálními budíky, dotykovým otevíráním dveří a klimatizaci i audiem poháněnými sluneční energií. Budoucnost? Kdepak...




Blesk.cz

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl, kolik a za co Petra utrácí

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl,…

Jiří Paroubek (65) soptí. Expremiéra ČR rozhněvalo, že po prohraném soudu o dceru Margaritu (8), který vedl s…

 

iSport.cz

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí, pálil i Stanciu

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí,…

Fotbalisté Sparty v 25. kole první ligy doma porazili Jablonec 2:0 a minimálně do soboty se posunuli na třetí…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je to laciný doping, pro modernizaci ekonomiky spíš brzda

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je…

Do České republiky má v letošním roce prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet zhruba…