Škoda Octavia Scout se spotřebou 2,217 l/100 km

Škoda Octavia Scout se spotřebou 2,217 l/100 km

 
 

Letošní Economy Run ovládlo zvýšené poloterénní kombi s pohonem všech kol. Za kolik jezdíte vy?

Tradiční škodovácká soutěž o nejnižší spotřebu se odehrál již před více než měsícem, přinesl však velice zajímavé výsledky.

Letošní Škoda Economy Run se konala ve dnech 18. a 19. září 2010, a to již po devětadvacáté. Poprvé se jelo již v roce 1980, jen ročníky 1981 a 1983 se neuskutečnily. Této soutěže se zúčastňují pouze vozy značky Škoda a jak již její název napovídá, nejde v ní o rychlost, ale o co nejnižší spotřebu paliva. Mezi startujícími jsou jak majitelé sdružení v různých klubech, tak i novináři a někdy rovněž známé osobnosti.

Trať byla letos rozdělena na tři etapy a zavedla soutěžící do výrobního závody firmy Škoda Auto v Kvasinách. Účastníci absolvovali ve dvou dnech zhruba 350 km dlouhou trasu Kosmonosy - Kvasiny - Lánov - Kosmonosy výhradně po silnicích 1. a 2. třídy.

Jake.auto.cz: Škoda Octavia (přehled testů a dalších článků)

Průběh soutěže se přibližuje závodům konaným v zahraničí pod hlavičkou FIA, proto byl letos vyzkoušeno nové tankování. To proběhlo ve dvou fázích: poprvé všechny posádky načerpaly palivo do prvního vypnutí pistole (podle pravidel alespoň 20 litrů). Pak odjely třináctikilometrový zkušební okruh a po technické přejímce doplnily pohonné hmoty podruhé, tentokrát na třetí vypnutí. Duhou novinkou byla možnost startu zdravotně postižených motoristů se speciálně upravenými vozy, této možnosti využila ale pouze jediná posádka.

Všechny měly k dispozici šipkový itinerář, kde byla uvedena délka trati, popis, časový limit a průměrná rychlost. Předčasný příjezd do cíle jednotlivých etap je dle pravidel povolen, pozdní příjezd znamená automaticky vyloučení. Minimálně dvoučlenné týmy startují ve dvouminutových intervalech, jejich počet je omezen na 60. Letos se jich klání zúčastnila rovná padesátka. Automobily jsou určeny pro běžný silniční provoz, výbavou a výstrojí odpovídají platným předpisům. Žádné úpravy nejsou povoleny, kontroluje se dokonce i tlak v pneumatikách.

Vítězem se pochopitelně stává posádka, která dosáhne nejnižší spotřeby, při její rovnosti rozhoduje průměrná rychlost.

Pro stanovení pořadí v jednotlivých skupinách (benzinové motory, naftové motory) a kategoriích dle zdvihového objemu, je od roku 2002 místo celkové spotřeby použit index poměrné spotřeby - FEI (Fuel Efficiency Index). Ten se vypočítá jako aritmetický průměr dosažené spotřeby a spotřeby vztažené na 1 tunu hmotnosti vozidla dle vzorce (N+N/m)/2, kde N odpovídá dosažené průměrné spotřebě v litrech a m je pohotovostní hmotnost vozidla (nižší hodnota ze zjištěné startovní a cílové hmotnosti - váženo bez posádky při technické přejímce a v cíli soutěže, vždy po doplnění pohonných hmot).

Není žádným překvapením, že absolutní klasifikaci dominují automobily se vznětovými motory. Letos vyhrála dvojice Martin Zuska/Pavel Rukavička, která dosáhla spotřeby 2,217 l/100 km při průměrné rychlosti 57,03 km/h. Zajímavý je určitě vůz, se kterým soutěž absolvovali. Byla jím dva roky stará Octavia Scout s motorem 2,0 DPF/103 kW.

Benzinovým škodovkám dominovaly Fabie první generace s motory 1,2 HTP/40 a 47 kW. Nejúspěšnější byli domácí Hustokrutostřelci (název klubu) Marek Tribula a Jiří Matta s výkonem 3.585 l/100 km, a to i přes udělenou penalizaci. V celkovém pořadí skončili pátí.

28 vozů na startu spalovalo benzin, 22 naftu. Soutěž nedokončily jen tři posádky. Podnik není pouze výsadou Čechů, letos se jej zúčastnili také Rusové a Poláci. Jedna ruská dvojice byla dokonce čistě ženská. Něžné pohlaví v takovém klání nehraje zdaleka podřadnou roli a nepatří mu pouze sedadla spolujezdců. Vždyť Lenka Zusková s Petrou Monari obsadily osmé místo absolutně a mezi diesely (a zároveň v kategorii D2000) pak páté. Jely s Octavií Combi 1,9 TDI/77 kW z roku 2006.

Škoda Economy Run 2010 - TOP 10
Poř.PosádkaVozidloSpotřebaRychlostCO2
1.Zuska Martin, Rukavicka PavelOctavia A5 Scout (2008), 2.0 TDI DPF/103 kW2,217 l/100km57,03 km/h58,742 g/km
2.Honzejk Jirí, Honzejková JitkaSuperb sedan (2009), 2.0 TDI CR DPF/125 kW2,779 l/100km58,77 km/h73,634 g/km
3.Altman Pavel, Pekárek PetrFabia combi (2008), 1.4 TDI PD/59 kW2,994 l/100km57,20 km/h79,343 g/km
4.Cudlín Zdenek, Cudlín MartinOctavia A5 (2006), 1.9 TDI PD/77 kW3,175 l/100km59,13 km/h84,141 g/km
5.Pilný Jirí, Šíma PetrOctavia A5 combi (2008), 1.9 TDI PD/77 kW3,213 l/100km57,37 km/h85,134 g/km
6.Tribula Marek, Matta JiríFabia hatchback (2003), 1.2 HTP/40 kW3,585 l/100km57,20 km/h85,314 g/km
7.Pastírik Aleš, Cermák PavelFabia hatchback (2006), 1.2 HTP/40 kW3,594 l/100km57,54 km/h85,525 g/km
8.Zusková Lenka, Monari PetraOctavia A5 combi (2006), 1.9 TDI PD/77 kW3,281 l/100km57,54 km/h86,954 g/km
9.Hykeš Otakar, Hykešová EmaOctavia Tour combi (2004), 1.9 TDI/66 kW3,316 l/100km57,54 km/h87,865 g/km
10.Rezka Pavel, Chvojka Ladislav ing.Fabia combi (2006), 1.4 TDI PD/59 kW3,478 l/100km57,20 km/h92,167 g/km
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydal další soukromý raketoplán Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydal další soukromý raketoplán

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

Česko je atraktivní zemí pro práci, tvrdí studie Česko je atraktivní zemí pro práci, tvrdí studie

Česko je pětadvacátou nejatraktivnější zemí na světě z…

 
 

Tapety

Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout Škoda Octavia Scout
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Scout se spotřebou 2,217 l/100 km







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 






 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal Dádu a Trumpovou! Jednu zval i na smrt!

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal…

75. narozeniny by dnes oslavil Jiří Štaidl (†30), bratr hudebníka Ladislava Štaidla (72) a textař, který napsal…

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Vaněček podzimními góly zaujal až v Íránu. Teplice ale odmítly miliony

Vaněček podzimními góly zaujal až v Íránu. Teplice…

Už mohl kopat na Blízkém východě, ale nakonec zůstává. Přestup útočníka Davida Vaněčka, o kterého projevil zájem…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…