11.1. 2016 Jiří Baborský

Škoda Rapid Spaceback Scoutline 1.4 TSI DSG – Plasty hýbou světem

 

Zákazníci se v posledních letech zamilovali do všech dobrodružně stylizovaných aut. Na plastový make-up láká i nová Škoda Rapid Scoutline, kterou jsme se jako první svezli.

Úspěch terénně laděné Octavie Scout 4x4 přivedl Škodovku k myšlence obdobně stylizovaných modelů i v levnějším spektru nabídky bez pohonu všech kol. A tak se zrodily typy Fabia Scout nebo Roomster Scout. Oba patří pro tuto chvíli minulosti, současnost se točí kolem rapidu. Právě pro něj, konkrétně pro karosářskou verzi Spaceback, v Boleslavi připravili paket atraktivních ochranných prvků karoserie, přihodili hrst komfortní výbavy – a na světě je Rapid Spaceback Scoutline. Všimněte si rozdílu – zatímco offroadová octavia v konfiguraci 4x4 se jmenuje Scout, Rapid s pohonem dvou kol si říká skromněji Scoutline.

Projede víc?

Černé a stříbrné plasty jsou hezká věc, vy už ale máte jistě na jazyku dotaz směřující k výšce podvozku. Nezměnila se. Rapid Scoutline má mezi břichem a silnicí shodných 134 mm jako všechny ostatní rapidy. Na rozdíl od nich ale vyjíždí z fabriky s koly o palec většími, šestnáctipalcovými.

Pokud byste přece jen potřebovali tu a tam vyrazit mimo asfalt třeba na polní cestu, neměli byste v ceníku přehlédnout položku Paket pro špatné cesty. Stojí rozumných 5400 Kč a obsahuje kryt motoru a převodovky, ochranu lanovodu ruční brzdy a hlavně zvýšení podvozku vpředu o 15 mm a o 12 mm vzadu. Nejde však o výsadu verze Scoutline, tento doplněk je dostupný pro všechny rapidy.

Podle nás zmíněný příplatek k testované novince pasuje jak Voskovec k Werichovi a my bychom vám rádi prozradili, jak se vyšší světlost projeví na komfortu a jízdních vlastnostech. Ale neprozradíme. Výrobce dal přednost vzhledu a testovaný vůz osadil příplatkovými sedmnáctipalcovými koly. Stojí sice lákavých 4800 Kč, ale paket pro špatné cesty je jim zapovězený. A tak se musíme omezit na konstatování, že velká kola dělají parádu a současně neplechu. Rapid na kanálech a výmolech tvrdě tloukl, zatímco na šestnáctkách jezdí citelně plavněji – máme to v živé paměti.

Nejdražší z rapidů

Nová verze Scoutline představuje nejvyšperkovanější a současně nejdražší provedení Škody Rapid Spaceback. Osobnost původně lidového modelu, který měl navázat na úspěch dostupné Octavie Tour, se postupem času rozdvojila. Na jedné straně ve firmách jezdí holátka s nejnutnější výbavou, stejně tak ale potkáváme „vystajlované“ kousky s prosklenou střechou, černými koly, navigací a sportovními doplňky.

Ceny Rapidu Scoutline
1.2 TSI/66 kW 399 900 Kč
1.2 TSI/66 kW aut. 449 900 Kč
1.2 TSI/81 kW 420 900 Kč
1.4 TSI/92 kW aut. 490 900 Kč
1.4 TDI/66 kW 463 900 Kč
1.4 TDI/66 kW aut. 513 900 Kč
1.6 TDI/85 kW 501 900 Kč

Některým zákazníkům nevadí, že se pak rapid blíží k půlmilionové hranici, kde už dává slušně na výběr i větší octavia. Nejnovější počin boleslavských stratégů a designérů brnká přesně na tuto iracionální notu. Scoutline totiž není zdaleka jen o ochranných plastech karoserie, ale také o výbavě. Vychází ze stupně Style, proti kterému je sice o 36.000 Kč dražší, ale současně nabízí ve standardu výbavu v hodnotě 35.600 Kč (podrobně v tabulce). V podstatě tak dostanete plastové nástavce nárazníků, prahů a blatníků zdarma. Scoutline tedy můžeme označit za celkem výhodnou a také líbivou cestu k plně vybavenému Rapidu Spaceback. I tak ale zbývá dostatek prostoru pro příplatkové prvky. Třeba vůz na fotkách se díky nim vyšvihl až na cenovku 585.345 Kč, tedy na dostřel základnímu superbu.

Porovnání výbav Scoutline a Style ScoutLine Style
Páté dveře s prodlouženým zasklením Ano Ano
Zatmavené zadní svítilny a přední mlhovky Ano Ano
Asistent rozjezdu do kopce Ano 2000 Kč
Dojezdové rezervní kolo Ano 1600 Kč
Kožený multifunkční volant Ano 5500 Kč
Litá kola 16 palců Ano 4800 Kč
Mlhovky s integrovaným denním svícením LED Ano 1900 Kč
Připojení Bluetooth pro rádio Swing Ano 3500 Kč
Tempomat Ano 11 100 Kč
Zatmavená zadní boční okna Ano 5200 Kč
Celkem hodnota  35 600 Kč

Motorové nejvíc

Ve slušivém skautím kroji jsme poprvé vyzkoušeli nejsilnější motor v nabídce kompaktní škodovky. Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 TSI má výkon 92 kW, v rapidu je kombinován výhradně se sedmistupňovým automatem a logicky jde i o cenový vrchol. Popsaná kombinace startuje na 419.900 Kč a coby Scoutline stojí dokonce 490.900 Kč. Není divu, že výkonovému opojení podléhá jen 1,4 % zákazníků. V nízkých a středních otáčkách má motor jasný náskok před menší dvanáctistovkou. Zatahuje razantně a na plyn reaguje snad až příliš horlivě. Ve spojení s dvouspojkovou převodovkou to chce citlivou nohu, aby byla jízda plynulá. Ve vysokých otáčkách motor docela hlučí a dynamika nám už nepřipadá tak oslnivá. Přímé srovnání s agregátem 1.2 TSI (81 kW) se dělá těžko, tento motor je totiž vázán výhradně na manuální převodovku, automat dostanete jen ke slabšímu 1.2 TSI (66 kW).

Příjemným překvapením pro nás byla spotřeba, která je u verze Scoutline papírově o deci vyšší než u civilního rapidu (především kvůli větším kolům). Vylidněnou Prahou jsme brouzdali za 5,7 l/100 km a po okreskách a dálnicích cestovali s průměrem 6,1 l/100 km. Tohle novým TSI jde.

Plusy

  • Atraktivní vzhled
  • Bohatá výbava
  • Nízká spotřeba
  • Síla a kultivovanost motoru v nižších otáčkách
  • Prostorný interiér

Minusy

  • Tvrdší odpružení
  • Cukání převodovky při pomalých manévrech
  • Hluk motoru v otáčkách
  • Vyšší cena

Technické údaje
Motor a převodové ústrojí Přeplňovaný zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1395cm3
Rozvod DOHC
Válce/ventily4/4
Výkon 92 kW při 5000 ot./min
Točivý moment 200 N.m při 1400-4000 ot./min.
Pohon Předních kol
PřevodovkaSedmistupňová dvouspojková samočinná
Nejvyšší rychlost 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,9 s
Emise CO2 114 g/km
Spotřeba město/mimo město 6,1/4,1 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,8 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2602 mm
Délka x šířka x výška4304 x 1706 x 1459 mm
Rozchod vpředu/vzadu 1457/1494 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1221/535 kg
Objem palivové nádrže 55 l
Pneu 215/40 R17
Objem kufru 415/1381 l
ZÁRUKY A CENY Celková záruka 2 roky, 3 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu 585.345 Kč (sedmnáctipalcová kola 4800 Kč, plnohodnotná rezerva 1600 Kč, ostřikovače světlometů 3600 Kč, mezipodlaha v kufru 4200 Kč, navigace Amundsen 11 900 Kč, sportovní volant a sedadla 5900 Kč…).
Základní cena 490.900 Kč

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Čeští řidiči nikdy netankovali kvalitnější palivo než letos, tvrdí inspekce Čeští řidiči nikdy netankovali kvalitnější palivo než letos, tvrdí inspekce

Loni byly v Česku pohonné hmoty nejkvalitnější v…

Hamáček rezignoval na post zastupitele v Mladé Boleslavi Hamáček rezignoval na post zastupitele v Mladé Boleslavi

Nový předseda ČSSD Jan Hamáček rezignoval krátce po svém…

Komentář Bohumila Pečinky: Babišova Národní fronta Komentář Bohumila Pečinky: Babišova Národní fronta

Začala první skutečná vyjednávání o vládě mezi někdejšími…

Royal Bank of Scotland je po deseti letech opět v zisku Royal Bank of Scotland je po deseti letech opět v zisku

Britská finanční skupina Royal Bank of Scotland (RBS) je…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Rapid Spaceback Scoutline 1.4 TSI…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 






 
Audi A8 50 TDI quattro vs. Lexus LS 500h – Drtivé vítězství pro…

TEST: Audi A8 50 TDI quattro vs. Lexus LS 500h – Drtivé vítězství pro…

Dnes 08:00

Nepamatuju si, kdy by měl jeden ze srovnávaných vozů tak jednoznačnou převahu. A že se tak stane v luxusní třídě, mezi automobilovou elitou…




Blesk.cz

»Utrhla« si hostinu! Za výhru z Trháku oslaví Marta (74) zlatou svatbu

»Utrhla« si hostinu! Za výhru z Trháku oslaví Marta…

To bude panečku svatební hostina! Právě to blesklo hlavou Martě Krovozové (74), když v Trháku Blesku získala pět…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

Néstor se vrací do Dukly. Ze Sparty si ho vypůjčila do konce sezony

Néstor se vrací do Dukly. Ze Sparty si ho vypůjčila…

Pražská Dukla získala před druhým jarním kolem posilu do ofenzivních řad. Ze Sparty přichází na hostování…

ANKETA: Vyberte tři nejlepší české hokejisty v semifinále s Ruskem

ANKETA: Vyberte tři nejlepší české hokejisty v…

Čeští hokejisté prohráli v semifinále ZOH 2018 s Ruskem 0:3 a zahrají si v sobotu o bronz. Kteří čeští hráčí vás…

 

Reflex.cz

Česko vs. Rusko 0:3. Přímý přenos hokejového semifinále na olympiádě jsme sledovali online

Česko vs. Rusko 0:3. Přímý přenos hokejového…

Zápas českých hokejistů s týmem Olympijských sportovců z Ruska od osmi hodin komentuje osvědčená dvojice -…

Ku Klux Klan na kolotoči, Lennon v Indii a dalších 25 fotografií, které jste nikdy neviděli

Ku Klux Klan na kolotoči, Lennon v Indii a dalších…

Okamžiky, které se zpravidla vytratí jediným mrknutím oka, se někdy podaří zachytit ve správný čas zmáčknutou…