Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!
Autor se vozem včetně všech provedených úprav pochlubil na diskusním fóru Piston Heads. Základem pro jeho přestavbu byl Superb s dvoulitrovým TSI o výkonu 280 koní a pohonem všech čtyř kol. To ale majiteli nestačilo a sílu auta zvýšil rovnou na dvojnásobek!
„Po několikaměsíčním užívání vozu v sériovém provedení jsem usoudil, že vedle skvělého pohodlí a prostoru potřebuji vyšší výkon a lepší ovladatelnost,“ popisuje Brit důvod, proč se do úprav nejluxusnějšího modelu Škodovky vrhl.
„Za posledních 20 let jsem tvořil mnoho úprav. Vlastnil jsem vozy nejen britské, ale i německé či japonské, včetně několika speciálu JDM. Nicméně Superb je naším rodinným autem, takže jsem musel volit pouze úpravy, které nebudou mít znatelný vliv na jeho spolehlivost a běžné fungování,“ vysvětluje autor.
Šroubování výkonu ne vždy šlo zcela podle představ. Negativní byla hned první zkušenost, při které vůz svěřil společnosti, se kterou již spolupracoval. „Nechci si na ně stěžovat, protože se problémy snažili vyřešit. Nakonec jsme se ale dohodli na vrácení peněz,“ popisuje vlastník Superbu s tím, že firmu záměrně nejmenoval.
Poté už se mu dařilo o poznání lépe. Postupnými úpravami rostl výkon a měnily se jednotlivé komponenty – od turba přes přeprogramovanou řídící jednotku až po automatickou převodovku DSG s odolnější spojkou. Obměnou prošel podvozek, brzdy i soustava výfuků. Přesto byste změny na Superbu poznali jen díky litým kolům Team Dynamics.
Nyní je Superb vyladěný na 560 koní. Jak jsme psali v úvodu, vůz vedle víkendových účastí na čtvrtmílových závodech slouží i jako dopravní prostředek pro celou rodinu. V takových chvílích je jeho síla o několik desítek koní omezena. To ale neznamená, že by měl britský tuner dost. Další metou je totiž 600 koňských sil!
Přitom už teď vůz z klidu na stovku zrychlí za 3,27 sekundy (s vyladěním na 520 koní) a čtvrt míle zvládá lehce pod 11,5 vteřiny.
Superb je skutečně vydařeným sleeperem (vůz, který disponuje úctyhodným výkonem, ale svým vzezřením to nikterak nedává najevo). Vždyť změn exteriéru a interiéru byste tu oproti sériové verzi našli jen minimum. A aby byl vlastník ještě více maskovaný, dozadu umístil matoucí štítek – TDI Greenline…