Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlepší sleeper v dějinách? Tento Swift má osmiválec 6.6 litru s výkonem 970 koní!!

Michal Fokt Michal Fokt 22. 8. 2016 • 14:09
27
Zobrazit náhledy (27)
Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift
Co se asi tak dá očekávat od Suzuki Swift z osmdesátek... Výkon 970 koní ze skoro sedmilitrového osmiválce tedy rozhodně ne!

Chevrolet Sprint je společně s modely Maruti Esteem, Pontiac Firefly, Geo Metro, Holden Barina nebo Isuzu Geminett jednou z mnoha mutací na téma první generace vozu Suzuki Swift (v Japonsku Cultus). Z chapmanovského pohledu na věc to nebylo vůbec špatné přibližovadlo, v základních verzích vážilo jen lehce přes 600 kg, jenže zpravidla se prodávalo s litrovým tříválcem o výkonu 50 koní nebo s třináctistovkou s až 73 koňmi. V provedení GTi se 101 koňskými silami to sice asi byla docela pila, ale asi stále nic, co by vás shodilo ze židle.

Jenže tenhle Chevrolet Sprint s automatem je něco trošku jiného, asi si lze těžko představit přiléhavější typové označení. Jedná se totiž o individuální úpravu a místo tří-, respektive čtyřválce dostal pod malinkou kapotu válců hned osm a to o celkové kubatuře 6,6 litru! Poctivé americké železo. Totiž hliník... A ještě je tento small block se suchou klikovou skříní osazen dvěma turby v úpravě od Duttweiler Performance.

Výsledkem je výkon zhruba 970 koní, točivý moment se raději ani neudává, každopádně teď už víte, proč jsou vzadu takové "salámy". Ano, vůz je pochopitelně přestavěn na pohon zadních kol. Brzdy má swiftík z pick-upu Nissan a diferenciál od Fordu. Velké a široké gumy vzadu jsou ovšem pohříchu jediná věc, která může být na autě podezřelá, jinak jde na pohled o naprosto sériový kousek, dokonce i v interiéru zůstala původní sedadla, výplně dveří i palubní deska, pod níž se to ale trošku boulí...

A teď to přijde - na celém autě je nejlepší to, že má silniční homologaci. Umíte si představit ty různé životní situace, do nichž by vás tohle auto mohlo dostat? Že ho musíte mít? Není vůbec problém, tedy pokud nemáte problém za něj v dražbě na eBay zaplatit 45 tisíc dolarů, tedy zhruba 1,1 milionu korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku