Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda: Výroba elektrických Octavií Green E line zahájena

Ondřej Láník
Diskuze (61)
Automobilka oficiálně potvrdila přípravu prvního plug-in-hybridu se značkou Škoda.

Škoda zahájila výrobu testovací flotily deseti vozů Octavia Green E Line. Ty budou ve spolupráci s externími partnery sbírat podrobné informace o praktické využitelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti elektromobilů.

Octavia Green E Line je první vůz ŠKODA s čistě elektrickým pohonem. První Octavie Green E Line vyrazí do provozu již na podzim tohoto roku. Na silnicích je řidiči rozeznají podle designových polepů a nového bezpečnostního prvku – zvukového generátoru, který do rychlosti 40 km/h simuluje zvuk motoru.

Škoda chce v těsné spolupráci s koncernem Volkswagen v tomto vývoji hrát vedoucí úlohu. Proto je sběr informací z reálného provozu v náročných městských podmínkách důležitým zdrojem znalostí pro další výzkum a vývoj v této oblasti.

V oficiální tiskové zprávě Škoda potvrdila, že připravuje výrobu prvního plug-in hybridu, tedy vozu s hybridním hnacím ústrojím (spalovací motor+elektromotor) a možností dobíjet akumulátory ze zásuvky.

Octavia Green E Line vychází z Octavie Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž akumulátoru, elektronické řídicí jednotky a elektromotoru. Při vývoji přitom využila Škoda také moduly koncernu Volkswagen.

Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici již při rozjezdu, což je dáno charakteristikou pohonu. Tato agilita je ideální zejména v městském provozu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h.

Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z moderního lithium-iontového akumulátoru, umožňujícím dojezd 150 kilometrů. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků s celkovou kapacitou 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Při brzdění motorem se však energie do akumulátoru navrací.

Ondřej Láník
Diskuze (61)
31. 8. 2011 16:23
Re: Octavia je velká...
Ty tu už poněkolikáté v diskuzích dáváš čísla o výkonu solárních elektráren které jsou mnohdy i řádově jinde než všechno co lze reálně najít.

Prostě můžeš mě dát odkaz nebo tip na fotovoltaickou elektrárnu v hodnotě do 1 000 000 kč která zvládne i v zimě vyrobit víc jak 30kWh denně v naších podmínkách?

Hned jí beru!.)
31. 8. 2011 16:20
Re: Octavia je velká...
Vybral jsme dvě náhodně. Klidně najdi nějakou 4kWp která dá v lednu 30kWh denně jak tu tvrdíš.
31. 8. 2011 08:30
Re: Octavia je velká...
vis oni existuji vpodstate 3 druhy panelu, respektive 2, nikde tam nevidim jaky typ pouzivaji, a zadruhe, v lednu obcas snezi, chodi pravidelne panely cistit?, ja je treba cistil i 3x denne, a alespon 1x tydne po celej rok je umeju tak jako okna, podle tech seznamu tam nejtere ty elektrarny nemaj na konte ani 0-1% a jine jsou prez 40%, no kdepak asi bude chyba kdyz jsou treba i ve stejne oblasti?

ale teorii hledani na netu mas zmaknutou, jen by to chtelo shlednout a odkazovat i jine elektrarny, a ne jen ty co se oto evidentne nikdo nestara, ted by to jeste chtelo trochu praxe :-)
31. 8. 2011 08:25
Re: Octavia je velká...
?
30. 8. 2011 21:46
Re: Octavia je velká...
Hledej kdo to zvládne.
[odkaz]