Škoda Yeti jako rakouská Tesla, Jezdí na elektřinu, má 170 kW a má pohon všech kol!
Škoda Yeti je v tuto chvíli nabízena výhradně se spalovacími motory. Společnost Kreiser Electric z rakouského Freistadtu si ale myslí, že mladoboleslavské SUV je ideálním základem pro elektromobil. Rozhodla se tak vlastní silou elektrické Yeti postavit.
Elektrické Yeti je poháněno dvěma elektromotory u přední a zadní nápravy o celkovém výkonu 170 kW. Tato koncepce inspirovaná Teslou Model S znamená, že je automobil čtyřkolkou.
Podobně jako ostatní elektromobily má i Yeti od firmy Kreiser více než slušný odpich. Šedesátkou automobil jede za pouhé 2,6 sekundy. Maximální rychlost je na poměry aut s elektrickým pohonem více než slušná – činí 180 km/h. Odhalování schopností elektrického Yeti příliš nepomůže dojezdu, pokud však řidič pojede opatrně, může před vybitím baterií ujet přes 350 kilometrů.
Akumulátor s kapacitou 64 kWh je umístěn v podlaze auta pro snížení těžiště karoserie. Hmotnost baterií včetně potřebné techniky činí 350 kilogramů. Automobil je kompatibilní s různými elektrickými zdroji, za použití nejvýkonnějšího nabíjení (22 kW) se baterie vozu dobijí za pouhé 2,5 hodiny.
Elektrický Yeti je postaven na základě verze Outdoor s nárazníky upravenými pro jízdu mimo zpevněné cesty. Uvnitř se auto proti sériovému provedení liší upravenou kapličkou přístrojů.
Kreisel Electric je firma rodiny Kreiselů, jejíž členové v oblasti elektrotechniky pracují už více než 35 let. Elektrický Yeti není ani zdaleka jejich první projekt, ve Freistadtu v minulosti vznikly elektromobily na bázi Porsche Panamera nebo Volkswagenu Caddy.