reklama


Smart Roadster 0,7 60 kW - Mezi kolečky (08/2003)

Smart Roadster 0,7 60 kW - Mezi kolečky (08/2003)

 
 

Jestli že má "klasický" Smart Cabrio na délku dva a půl metru, Roadster narostl téměř o metr. Řidič nesedí nad koly ale mezi nimi. Motor, převodovka i pohon v podstatě zůstaly, image je ale jako obvykle na rozdávání.

Lehké akrobacii se nebránící a minimem zavazadel obdařená dvojice může vyrazit.

Vnější obhlídka potvrdí - žádný tvar není očekávatelný, přesto se několik typických rysů značky dá nalézt. Jde hlavně o kulaté dvojice světlometů, ochranný rám zdůrazněný stříbrnou barvou a do boků vystupující blatníky.

Už nástup do nízkého vozu je bezmála sportovním zážitkem - pokud jsou střešní podélníky na svém místě, je třeba se skrčit do klubíčka a nohy pod volant doslova propašovat. Z negativ snad ještě zbývá volant bez možnosti nastavení, díky poměrně široce nastavitelnému sedadlu lze ale optimální polohu za volantem nalézt celkem bez problémů. V interiéru vládne šedo-oranžová kombinace přístrojů (včetně tlakoměru oleje) jsou velmi dobře čitelné a trochu cviku v kombinaci s pamětí vyžaduje jen hledání několika spínačů na středovém panelu.

Plátěná střecha jde elektricky odsouvat, přičemž ve složeném stavu trochu zmenší už tak symbolický zadní zavazadlový prostor. Pravý požitek (a vzhledem k blízkosti střechy od řidičovy hlavy i o třídu lepší výhled) se ale dostaví až po odmontování podélníků, které lze uložit do předního zavazadlového prostoru. Jak je vidět i na fotografiích, místo pro zavazadla je skutečně velmi skromné, zadní nízký a plochý prostor ukrývá ještě víko motoru.

Tím je známý zážehový tříválec o objemu 0,7 l. S turbodopingem poskytuje maximální výkon 60 kW, což je pro 800 kg vážící auto solidní základ. Výkon přenáší na zadní kola šestistupňová sekvenční převodovka s řazením pod volantem. Ústrojí sice disponuje i automatickým režimem, to se však ke sportovní jízdě příliš nehodí kvůli stále ještě velkým prodlevám při přeřazování. I tak je ale cítit vylepšení - oproti testu Smartu CDI před rokem se při automatickém režimu jedná o už přijatelné hodnoty.

Po otočením klíčkem ve středové konzole se za zády ozve docela sympatické burácení, podporované ve vyšších otáčkách svistem turba. Úvodní manévry jsou kvůli chybějícímu posilovači řízení trochu obtížnější, pak ale nastává období projížďky. Zrychlení na 100 km/h za necelých 11 vteřin lze dosáhnout bez problémů, pro razantní jízdu je ale potřeba řadit výhradně ručně a držet motor nad 3000 otáček. Na vyloženě razantní jízdu sice motor nemá dost výkonu, dynamické zážitky jsou ale subjektivně velmi působivé a zvuková kulisa vykoná své.

Ve městě a na rozbitých silnicích si tělo užije své, Roadster dá pocítit i sebemenší nerovnost. To pravé pro tohle auto jsou ale kvalitní silnice v mírných kopcích. Do zatáček jakéhokoli tvaru lze najíždět překvapivě rychle, nedotáčivost a kupodivu ani přetáčivost se nedostavuje a vyvolat nečekanou reakci téměř nelze. Velmi dobře tvarované skořepinové sedadlodrží tělo ve všech směrech, nízké sezení podporuje dojmy z jízdy otevřeným vozem.

Jedovaté brzdy si poradí s lehoučkým autem i po opakovaném brždění, takže jediným jízdním nedostatkem je kombinace hluku motoru a aerodynamického proudění. Při rychlostech nad 90 km/h s otevřenou střechou je zbytečné zapínat rádio či mluvit se spolujezdcem...

Smart Roadster, jakkoli nepraktický, představuje zajímavou alternativu účelněji zaměřeným otevřeným vozům, které se vyskytují na malém českém trhu. Více sportovního ducha, svistu ve vlasech a hluku si pak užije ten, kterému nevadí trochu nepohodlí při nastupování i jízdě a také trochu hračičkovitý motor. Smart dosáhl tímto modelem mety nomen omen, což při rozměrech a výkonech vozu jistě kupující ocení.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 617 000 Kč Cena v testované výbavě: 748 254 Kč

Základní výbava:lakovaná kabina Tridion - stříbrná, elektricky ovládaná textilní střecha, alu disky 'spikeline' 205/45 R16, softouch automatická převodovka, ESP el. kontrola trakce a kontrola stability, ABS s el. rozdělením. blokovací sily (EVB), elektronický brzdový asistent, dvouokruhový brzdový systém s posilovačem, bezpečnostní Integrované sportovní sedačky, kožený volant a řadící páka, ochranný rám při převrácení vozu integrovaný do bezp. rámu, směrovky s komfortní dotek. funkcí, ukazatel servisních intervalů, funkce pomáhající při rozjezdu a při stání v kopci, fullsize-airbag pro řidiče a spolujezdce, 3-tlačítkový klíč, centrální zamykání s dálkovým ovl, imobilizer, příprava pro upevnění dětské sedačky, příprava pro vypínání airbagů spolujezdce, sklopné sedadlo spolujezdce, varovná kontrolka zapnutých světel, vyhříváni zadního okna, vnitřní ovládání centrálního zamykání, SOFTIP - sekvenční řazeni, digitální ukazatel rychlosti s doporučením rych. stupně, bezpečnostní sloupek řízení, elektrické ovládáni oken, látka scribble červená, sada na opravu pneu vč.kompresoru

Výbava testovaného vozu:barva metalíza modrá "star blue" (+11.779,-), klimatizace vč. čidla vnější teploty (+30.290,-), sound-sada (+4.207,-), rádio RDS s CD přehrávačem (+15.482,-), sada "sport" (+33.655,-), bezpečnostní sada "plus" (+21.202,-), stříbrné rámečky palubních přístrojů, vč. loketní opěrky (+8.414,-), přídavný ukazatel teploty motoru a plnícího tlaku (+4.543,-), CD-box s držákem nápojů (+1.682,-)

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 2
Zdvihový objem (ccm): 698
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.3 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 145 / -
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 790 / 240
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3427
b) šířka (mm): 1615
c) výška (mm): 1192
d) rozvor (mm): 2360
e) rozchod vpředu (mm): 1357
f) rozchod vzadu (mm): 1392
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 175 / 175
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1260
délka sedáku vpředu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,58
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Smart Roadster… LSD… a dveře letí vzhůru Smart Roadster… LSD… a dveře letí vzhůru

Smart Roadster se sice již nevyrábí, ale i tak si ho…

Nový Smart Roadster se bude jmenovat Ace Ace Nový Smart Roadster se bude jmenovat Ace Ace

Definitivní podoba nového “Smartu Roadster” bude…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama