Smart Roadster 0,7 60 kW - Mezi kolečky (08/2003)

Smart Roadster 0,7 60 kW - Mezi kolečky (08/2003)

 
 

Jestli že má "klasický" Smart Cabrio na délku dva a půl metru, Roadster narostl téměř o metr. Řidič nesedí nad koly ale mezi nimi. Motor, převodovka i pohon v podstatě zůstaly, image je ale jako obvykle na rozdávání.

Lehké akrobacii se nebránící a minimem zavazadel obdařená dvojice může vyrazit.

Vnější obhlídka potvrdí - žádný tvar není očekávatelný, přesto se několik typických rysů značky dá nalézt. Jde hlavně o kulaté dvojice světlometů, ochranný rám zdůrazněný stříbrnou barvou a do boků vystupující blatníky.

Už nástup do nízkého vozu je bezmála sportovním zážitkem - pokud jsou střešní podélníky na svém místě, je třeba se skrčit do klubíčka a nohy pod volant doslova propašovat. Z negativ snad ještě zbývá volant bez možnosti nastavení, díky poměrně široce nastavitelnému sedadlu lze ale optimální polohu za volantem nalézt celkem bez problémů. V interiéru vládne šedo-oranžová kombinace přístrojů (včetně tlakoměru oleje) jsou velmi dobře čitelné a trochu cviku v kombinaci s pamětí vyžaduje jen hledání několika spínačů na středovém panelu.

Plátěná střecha jde elektricky odsouvat, přičemž ve složeném stavu trochu zmenší už tak symbolický zadní zavazadlový prostor. Pravý požitek (a vzhledem k blízkosti střechy od řidičovy hlavy i o třídu lepší výhled) se ale dostaví až po odmontování podélníků, které lze uložit do předního zavazadlového prostoru. Jak je vidět i na fotografiích, místo pro zavazadla je skutečně velmi skromné, zadní nízký a plochý prostor ukrývá ještě víko motoru.

Tím je známý zážehový tříválec o objemu 0,7 l. S turbodopingem poskytuje maximální výkon 60 kW, což je pro 800 kg vážící auto solidní základ. Výkon přenáší na zadní kola šestistupňová sekvenční převodovka s řazením pod volantem. Ústrojí sice disponuje i automatickým režimem, to se však ke sportovní jízdě příliš nehodí kvůli stále ještě velkým prodlevám při přeřazování. I tak je ale cítit vylepšení - oproti testu Smartu CDI před rokem se při automatickém režimu jedná o už přijatelné hodnoty.

Po otočením klíčkem ve středové konzole se za zády ozve docela sympatické burácení, podporované ve vyšších otáčkách svistem turba. Úvodní manévry jsou kvůli chybějícímu posilovači řízení trochu obtížnější, pak ale nastává období projížďky. Zrychlení na 100 km/h za necelých 11 vteřin lze dosáhnout bez problémů, pro razantní jízdu je ale potřeba řadit výhradně ručně a držet motor nad 3000 otáček. Na vyloženě razantní jízdu sice motor nemá dost výkonu, dynamické zážitky jsou ale subjektivně velmi působivé a zvuková kulisa vykoná své.

Ve městě a na rozbitých silnicích si tělo užije své, Roadster dá pocítit i sebemenší nerovnost. To pravé pro tohle auto jsou ale kvalitní silnice v mírných kopcích. Do zatáček jakéhokoli tvaru lze najíždět překvapivě rychle, nedotáčivost a kupodivu ani přetáčivost se nedostavuje a vyvolat nečekanou reakci téměř nelze. Velmi dobře tvarované skořepinové sedadlodrží tělo ve všech směrech, nízké sezení podporuje dojmy z jízdy otevřeným vozem.

Jedovaté brzdy si poradí s lehoučkým autem i po opakovaném brždění, takže jediným jízdním nedostatkem je kombinace hluku motoru a aerodynamického proudění. Při rychlostech nad 90 km/h s otevřenou střechou je zbytečné zapínat rádio či mluvit se spolujezdcem...

Smart Roadster, jakkoli nepraktický, představuje zajímavou alternativu účelněji zaměřeným otevřeným vozům, které se vyskytují na malém českém trhu. Více sportovního ducha, svistu ve vlasech a hluku si pak užije ten, kterému nevadí trochu nepohodlí při nastupování i jízdě a také trochu hračičkovitý motor. Smart dosáhl tímto modelem mety nomen omen, což při rozměrech a výkonech vozu jistě kupující ocení.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 617 000 Kč Cena v testované výbavě: 748 254 Kč

Základní výbava:lakovaná kabina Tridion - stříbrná, elektricky ovládaná textilní střecha, alu disky 'spikeline' 205/45 R16, softouch automatická převodovka, ESP el. kontrola trakce a kontrola stability, ABS s el. rozdělením. blokovací sily (EVB), elektronický brzdový asistent, dvouokruhový brzdový systém s posilovačem, bezpečnostní Integrované sportovní sedačky, kožený volant a řadící páka, ochranný rám při převrácení vozu integrovaný do bezp. rámu, směrovky s komfortní dotek. funkcí, ukazatel servisních intervalů, funkce pomáhající při rozjezdu a při stání v kopci, fullsize-airbag pro řidiče a spolujezdce, 3-tlačítkový klíč, centrální zamykání s dálkovým ovl, imobilizer, příprava pro upevnění dětské sedačky, příprava pro vypínání airbagů spolujezdce, sklopné sedadlo spolujezdce, varovná kontrolka zapnutých světel, vyhříváni zadního okna, vnitřní ovládání centrálního zamykání, SOFTIP - sekvenční řazeni, digitální ukazatel rychlosti s doporučením rych. stupně, bezpečnostní sloupek řízení, elektrické ovládáni oken, látka scribble červená, sada na opravu pneu vč.kompresoru

Výbava testovaného vozu:barva metalíza modrá "star blue" (+11.779,-), klimatizace vč. čidla vnější teploty (+30.290,-), sound-sada (+4.207,-), rádio RDS s CD přehrávačem (+15.482,-), sada "sport" (+33.655,-), bezpečnostní sada "plus" (+21.202,-), stříbrné rámečky palubních přístrojů, vč. loketní opěrky (+8.414,-), přídavný ukazatel teploty motoru a plnícího tlaku (+4.543,-), CD-box s držákem nápojů (+1.682,-)

Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 2
Zdvihový objem (ccm): 698
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.3 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 145 / -
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 790 / 240
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3427
b) šířka (mm): 1615
c) výška (mm): 1192
d) rozvor (mm): 2360
e) rozchod vpředu (mm): 1357
f) rozchod vzadu (mm): 1392
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 175 / 175
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1260
délka sedáku vpředu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,58
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



Smart Roadster… LSD… a dveře letí vzhůru Smart Roadster… LSD… a dveře letí vzhůru

Smart Roadster se sice již nevyrábí, ale i tak si ho…

Nový Smart Roadster se bude jmenovat Ace Ace Nový Smart Roadster se bude jmenovat Ace Ace

Definitivní podoba nového “Smartu Roadster” bude…

 



 
Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Dnes 09:21

Chcete investovat do čistokrevného offroadu a ježdění v ledových krách je pro vás denní chleba? Těžko byste hledali lepšího služebníka…




Blesk.cz

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské: Jde po penězích!

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské:…

Sestra slavné herečky Jany Brejchové (77) Hana (71) se už před lety přestala stýkat se zbytkem své rodiny. Nemá…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země, která vlastní hotel i v Česku

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země,…

Světové žebříčky úspěšnosti se většinou plní samými mužskými jmény. Na seznam ale nedávno přibylo jedno ženské.…

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…