Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Smart #3
Smart #3
Smart #3
Smart #3
49 Fotogalerie

Smart #3 přijíždí do Evropy s dojezdem až 455 km

Marek Bednář

Větší smart, označený #3, dostane silnou verzi Brabus stejně jako jeho menší sourozenec. Ukáže se na mnichovském autosalonu a do prodeje v Německu vstoupí ještě letos.

Německo-čínská automobilka Smart už před časem ukázala svůj hatchback označený #3, ovšem až nyní se dozvídáme, jak to je s jeho technikou a s příchodem na evropské trhy.

Co pracuje v útrobách, je poměrně působivé. Základní verze nabídne elektromotor o 272 koních, což malému vozítku stačí ke zrychlení na stovku za 5,8 sekundy. Dojezd na jedno nabití má být až 455 km a nabíjení z 10 na 80 % má zabrat půlhodinu, panují-li ideální podmínky a nabídne-li stojan 150 kW nabíjecího výkonu.

Komu by tohle všechno bylo málo, existuje také verze #3 Brabus, která má dva elektromotory – po jednom na každé nápravě – a celkový výkon 428 koní. Ta zrychlí na stovku za 3,7 sekundy a dojezd je o chloupek kratší – 435 km dle měřicí metodiky WLTP. Ze starších informací víme, že baterie má nikl-kobalt-hořčíkovou chemii a kapacitu 66 kWh.

Interiér „trojky“ trochu připomíná některé mercedesy – přeci jen tato automobilka značku Smart založila jako svou odnož a stále vlastní 50 % jejích akcií – trčícím displejem, třemi kulatými výdechy pod ním a navazujícím zaobleným středovým tunelem. Velký centrální displej má úhlopříčku 12,8“, druhý displej fungující jako přístrojový štít je velký 9,2“ a nakonec tu je ještě desetipalcový head-up displej.

Video placeholder
Smart #1 Brabus (2022): Oficiální video • Smart/Weibo

Automobilka na mnichovském autosalonu, kam #3 přiváží, informovala také o výroční edici k 25 letům od založení. Ta stojí na základech silnější verze Brabus a nabídne prosklenou střechu, lepší LEDkové světlomety, červené detaily v interiéru a dvoubarevné kožené sedačky s integrovanými opěrkami hlavy.

Smart #3 vstoupí v Německu do prodeje ještě letos, ovšem za zatím nezveřejněné ceny. Na zbytek Evropy přijde řada zkraje roku 2024. Výroba bude s největší pravděpodobností probíhat v Si-anu v Číně, stejně jako tomu je u menšího modelu #1.