Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart #3 přijíždí do Evropy s dojezdem až 455 km

Marek Bednář
Diskuze (17)

Větší smart, označený #3, dostane silnou verzi Brabus stejně jako jeho menší sourozenec. Ukáže se na mnichovském autosalonu a do prodeje v Německu vstoupí ještě letos.

Německo-čínská automobilka Smart už před časem ukázala svůj hatchback označený #3, ovšem až nyní se dozvídáme, jak to je s jeho technikou a s příchodem na evropské trhy.

Co pracuje v útrobách, je poměrně působivé. Základní verze nabídne elektromotor o 272 koních, což malému vozítku stačí ke zrychlení na stovku za 5,8 sekundy. Dojezd na jedno nabití má být až 455 km a nabíjení z 10 na 80 % má zabrat půlhodinu, panují-li ideální podmínky a nabídne-li stojan 150 kW nabíjecího výkonu.

Komu by tohle všechno bylo málo, existuje také verze #3 Brabus, která má dva elektromotory – po jednom na každé nápravě – a celkový výkon 428 koní. Ta zrychlí na stovku za 3,7 sekundy a dojezd je o chloupek kratší – 435 km dle měřicí metodiky WLTP. Ze starších informací víme, že baterie má nikl-kobalt-hořčíkovou chemii a kapacitu 66 kWh.

Interiér „trojky“ trochu připomíná některé mercedesy – přeci jen tato automobilka značku Smart založila jako svou odnož a stále vlastní 50 % jejích akcií – trčícím displejem, třemi kulatými výdechy pod ním a navazujícím zaobleným středovým tunelem. Velký centrální displej má úhlopříčku 12,8“, druhý displej fungující jako přístrojový štít je velký 9,2“ a nakonec tu je ještě desetipalcový head-up displej.

Video se připravuje ...

Automobilka na mnichovském autosalonu, kam #3 přiváží, informovala také o výroční edici k 25 letům od založení. Ta stojí na základech silnější verze Brabus a nabídne prosklenou střechu, lepší LEDkové světlomety, červené detaily v interiéru a dvoubarevné kožené sedačky s integrovanými opěrkami hlavy.

Smart #3 vstoupí v Německu do prodeje ještě letos, ovšem za zatím nezveřejněné ceny. Na zbytek Evropy přijde řada zkraje roku 2024. Výroba bude s největší pravděpodobností probíhat v Si-anu v Číně, stejně jako tomu je u menšího modelu #1.

Marek Bednář
Diskuze (17)

Doporučujeme

7. 9. 2023 00:55
Re: DOJAZD
Zkus si precist muj prispevek znovu, ju?
;-)

Ja EV jezdim, nabijim bezne do 80% a pred cestou na sto.

Podle tvy zvraceny logiky bys u spalovaku udaval dojezd s pulkou nadrze, bo vetsina lidi klidne vyrazi s pulkou?? Spousta lidi kdyz jim dochazi benzin, tak tankuje za 500Kc. Atd.

Ty podvode.

Wtf
6. 9. 2023 21:51
Re: DOJAZD
Ak nikto nebude cakat na nabijanie nad 80%, tak aj dojazd pocitajme z 80%, tak aby este ~10% zostalo. Spajat dve veci ktore sucasne nenastanu, to je ten podfuk o ktorom hovorim.
6. 9. 2023 17:36
Tak to aby zacali makat
Tak to aby zacali makat.
Vcera jsem videl Nio ET7 a vypada to o MNOHO lepe nez Mercedes, Audi nebo BMW
6. 9. 2023 17:06
Re: Jako vejce vejci
Jj, vše skoro identické a stejně o ničem ;-)

Btw Smart v té malůvce nevidím…
Avatar - Ham.
6. 9. 2023 14:44
Re: Tak 428 koní
a) je od automobilek nefér uvádět všude jen špičkovou hodnotu výkonu (až na německé automobilky, které to začaly na svých webech cudně uvádět někde hluboko pod čarou), kterou není auto schopno trvale udržet a to třeba ani jeho třetinu.
b) je řada lidí, která výkon má prostě ráda, ráda jej používá o čemž ve světě ICE aut svědčí celá řada prodávaných silných modelů nebo silnějších motorizací daného modelu.
c) otázka kdo potřebuje víc je možná vhodná do propagandistického pořadu v Číně nebo v Rusku, kde člověk potřebuje přesně to a tolik, kolik rozhodla strana a vláda, jinde si o tom rozhodují lidé sami (tedy snad ještě).