Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Smart #3 oficiálně: Vymyslel si vlastní třídu, brzy chce dělat parádu také u nás

Smart #3
Smart #3
Smart #3
Smart #3
19 Fotogalerie
Diskuze (7)

Trojka od Smartu debutuje na čínském autosalonu v Šanghaji. Co nevidět si ji prohlédneme i v Evropě, kde se příští rok začne prodávat.

Značka Smart se zavázala k čistě elektrické budoucnosti, žádné další auto se spalovacím motorem už v plánu nemá. Kompletní elektrifikace jde ruku v ruce s novými čínskými spolumajiteli a výsledkem tohoto snažení je kromě jiného i nový Smart #3.

Značka říká, že jde o vůbec první sportovně-užitkové kupé. Ve skutečnosti nejde o nic jiného než SUV-kupé, které už dávno nenabízejí jen prémiové automobilky. Slavnostní odhalení vozu proběhlo na šanghajském výstavišti, premiéra pro Evropany se uskuteční během zářijového autosalonu v Mnichově. Prodeje u nás odstartují na počátku roku 2024.

Design vozu rozvíjí styl Smartu #1. Oba vozy mají rozdílnou světelnou techniku, ale spojuje je vodorovná svítící linka mezi hlavními světlomety. Zatímco „jednička“ vsadila na hranatější a praktičtější tvary, Smart #3 dostává svažující se záď. Celkovou uhlazenost auta podtrhují zapuštěné kliky dveří, extravaganci zase pestrý výběr laků.

Video placeholder
Auto TIP Klassik (upoutávka) • Zdroj: Auto.cz

Uvnitř „trojka“ disponuje digitálním přístrojovým štítem či 12,8palcovou obrazovkou multimediálního systému, pod níž jsou umístěny tři kulaté výdechy topení. Za příplatek můžete elektrické SUV-kupé dovybavit třeba audiosystémem Beats se třinácti reproduktory či prémiovým čalouněním kabiny.

Zatímco vzhled vozu se odhalil kompletně, na technické informace si musíme ještě nějaký čas počkat. Jen připomeňme, že Smart #1 disponuje jedním elektromotorem vzadu s výkonem 200 kW a 343 newtonmetry točivého momentu. Auto sviští 180 km/h a v kombinovaném cyklu slibuje až 440 kilometrů dojezdu. Díky 150kW nabíjení se z deseti na 80 % doplní za méně než 30 minut.

Energie se ukládá netradičně do nikl-kobalt-hořčíkové baterie s kapacitou 66 kWh. Obdobnou techniku tedy očekáváme i v případě Smartu #3. Nic však nenasvědčuje tomu, že by se po vzoru hranatějšího sourozence měl dočkat i ostré verze Brabus. Ta mimochodem doluje ze dvou elektromotorů 315 kW a na stovce je za 3,9 sekundy. Kromě svébytné techniky se odlišuje také agresivnější karoserií s červenými akcenty.

Vstoupit do diskuze (7)