Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šokující zjištění: Vadné airbagy firmy Takata se týkají 53 milionů vozů!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Společnost Fiat Chrysler Automobiles (FCA) svolává do servisů kvůli airbagům japonské firmy Takata více než pět milionů vozů.

FCA tímto sdělením jako první z automobilek výrazně rozšiřuje počty svolávaných vozů poté, co americké úřady minulý týden oznámily zdvojnásobení počtů vozů, jichž se má výměna airbagů týkat. Hned po ní oznámily rozšíření výměny airbagů Honda a BMW.

FCA uvedla, že v USA svolá více než čtyři miliony vozů z let 2003 až 2011 a po celém světě celkem 5,2 milionu vozů. Většiny z nich se ale týkala již minulá svolávací akce. Airbagy u těchto aut může podle firmy narušit vlhkost, což může během doby způsobit explozi nafukovacího systému airbagů a vyvržení kovových části do vnitřku vozů.

Honda sdělila, že rozšiřuje svolávací akci v USA o 350.000 vozů a v Japonsku o 340.000. Honda od roku 2008 svolala do servisů kvůli výměně airbagů asi 20 milionů automobilů. BMW oznámila, že v Severní Americe bezplatně vymění airbagy u více než 420.000 vozů.

Americký ministr dopravy Anthony Foxx minulý týden oznámil, že závada airbagů japonské Takaty se ve Spojených státech týká téměř 34 milionů aut. Počet automobilů svolávaných v USA k opravě této závady se tak zdvojnásobí z dosavadních 17 milionů. Jde o největší svolávací akci v historii amerického automobilového průmyslu.

Jedenáct automobilek po celém světě už od roku 2008 kvůli potížím s airbagy Takaty svolalo do servisů přes 36 milionů vozů, takže s oznámením z minulého týdne dosáhne jejich celkový počet asi 53 milionů. Podle výzkumné společnosti Valient Market Research bude celá akce Takatu a její zákazníky z řad automobilek stát čtyři až pět miliard dolarů (až 125 miliard korun).

Vadné airbagy Takata jsou po celém světě zodpovědné za minimálně šest úmrtí a více než stovku zranění. Ministr Foxx uvedl, že ve Spojených státech je se závadou spojováno minimálně pět úmrtí a řada zranění.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
9. 6. 2015 09:40
airbagy Takata
Hm, a v případě nárazu to bude ještě těžší to dokazovat :'-(
30. 5. 2015 21:48
Sem zvědavej...
Fakt mě zajímá jak se to bude v reálu řešit a kdo to zaplatí. Takata na to prachy těžko dá i za cenu vlastního sebezničení a že by to zaplatila nějaká pojišťovna no nevím? Tipnul bych si že to má Takata nějak právně pojištěný ve smyslu, že právní závazky padají na nějakou její dceřinku s minimálním základním jměním a tu nechají krachnout a vzniklou škodu (tuším 5 mld USD) prostě nikdo nezaplatí a pokud to budou automobilky chtít měnit tak ve vlastní režii.
30. 5. 2015 15:44
By mě zajímalo
jestli se to bude měnit i v Evropě - předpokládám že trh USA a Japonska nepoužíval odlišného dodavatele. Co si myslím - i kdyby to v Evropě zabilo mnohem víc lidí, nic takového se tu provádět nebude, protože v Evropě nehrozí soudy jako v USA a tak se spíš vyplatí odškodnit těch pár chudáků kterým to bezdůvodně bouchne a zároveň budou mít na žalobu.
30. 5. 2015 13:39
Ostatní výrobci
Sem zvědavej jak se tohle promítne k ostatním výrobcům. Po takovýmhle průseru si asi můžou mnout ruce ... Ale jde o to ejstli někdo bude ochotnej Takatu vyměnit jako dodavatele.
Avatar - Hanson
30. 5. 2015 13:19
Zlatá "stodváca"
co v autě není to se nekazí. >:D