Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW X5 (F15) bude delší a lehčí

David Bureš
Diskuze (14)
Příští BMW X5 naroste do délky, více se tak odliší od menší X3, navíc díky tomu nabídne více prostoru v kabině.

Špionážní fotografové opět zachytili během testování prototyp nové generace BMW X5, označované jako F15. Automobil bude zřejmě oficiálně představen na konci příštího roku, jeho prodej má začít v roce 2014.

Testované vozy jsou i nadále zakamuflovány, přesto jsou patrné jejich celkové křivky a některé detaily karoserie. Příští X5 bude spíše evolucí než revolucí, příď bude zřejmě podobná aktuální řadě 3.

Nová X5 naroste do délky, aby se tak více odlišila od menší X3. Díky tomu bude větší i kabina, více prostoru budou mít pasažéři ve třetí řadě sedadel, která je u současné generace za příplatek. Sedmimístná varianta je oceňována především na americkém trhu.

I přes nárůst délky má být příští X5 lehčí než ta současná, a to až o 150 kilogramů u srovnatelných verzí.

Pod kapotou se objeví přeplňované motory, jako jsou řadové šestiválce a vidlicové osmiválce. Nabídka zřejmě zahrne i čtyřválce. Jednotky budou spojeny s osmistupňovým automatem.

Počítá se také s hybridní verzí ActiveHybrid. Zatím není jisté, jaký motor tato X5 použije. Spekuluje se nad užitím přeplňovaného čtyřválce, na druhou stranu jsou ale menší ActiveHybrid 3 a ActiveHybrid 5 poháněny šestiválcem. Vrcholem nabídky se pravděpodobně stane X5 M.

Samozřejmostí bude nejmodernější technika, ve výbavě se objeví samonivelační vzduchové odpružení, noční vidění, rozeznání dopravního značení nebo park assist.

David Bureš
Diskuze (14)
14. 8. 2012 23:06
Re: Čtu dobře?
Bohužel máš pravdu a není to škoda? Je ;-)
Avatar - Ondore
14. 8. 2012 18:12
Re: Škoda zrušenej X7-ky
:-)
Avatar - Ham.
14. 8. 2012 10:45
Re: Škoda zrušenej X7-ky
Čísla jsou ze zdejších testů. Oba modely mám projeté a uvnitř mi rozdíly pro posádku nepřijdou nijak zásadní, jediný rozdíl vidím ve znatelně vyšší pozici sezení u X5.
Avatar - Dinar
14. 8. 2012 09:45
Re: Čtu dobře?
Do X5 nepořídíš manuál ani teď. ;-)
Avatar - Dinar
14. 8. 2012 09:30
Re: Škoda zrušenej X7-ky
Nevím, odkud čerpáš, ale BMW uvádí u X5 vnitřní šířku 1551/1524 výšku nad sedáky 998/991, ten podélný prostor vzadu je už úplný nesmysl. Ale ono stačí si do těch aut sednout. V X5 vzadu je nejen víc místa, ale i samotné sedačky jsou delší a jsou ukotveny výše v reálu se tam sedí mnohem líp. A kufr je také rozdíl třídy, jakkoliv je X3 v rámci té své na tom výborně. Rozdíl je v šířce i délce, v pozvolněji klesajícím víku X3 a absenci prostoru pod podlážkou, do které v X5 nacpeš např. čtvery lyžáky. Reálně do X3 naložíš tak 2/3 toho co do X5. Jinými slovy šedá je teorie, zelený strom života. ;-)