Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz GL (X166) - Nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Asi půl rok zbývá do premiéry nové generace třídy GL.

Ani Mercedes-Benz se nevzdává movitých zákazníků, kteří chtějí opravdu velká auta s alespoň nějakými terénními ambicemi.

I když to ještě před několika měsíci podle mnoha médií vypadalo, že kategorie velkých SUV je definitivně mrtvá, jistá skupina zákazníků, kteří taková auta chtějí, stále existuje. A není při tom tajemstvím, že jsou to právě Američané, kdo automobily tohoto typu nakupují v největším množství. Na takovou poptávku umí reagovat jen ti nejsilnější, kam se koncern Daimler rozhodně chce počítat.

Nástupce Full-Size-SUV řady GL je vyvíjen tak, aby se začátkem roku 2012 mohl objevit na točnách velkých amerických autosalonů a krátce na to vyrazil do prodejen.

Vizuálně se nový projekt (X166) nebude od současné generace příliš lišit. Pětimetrové SUV s výrazně hranatou karoserií a obrovským plnohodnotně sedmimístným interiérem bude patřit k největším osobním automobilům na trhu.

Nové fotografie ukazují některé dosud neodhalené detaily exteriéru. Přední světlomety přijdou o přísně funkční tvary, povinností jsou dnes už diodová denní světla. Maska bude mít i nadále obrovské rozměry, ale jen dvě horizontální žebra.

Technicky jde o derivát platformy menšího Mercedesu ML nové generace (W166). GL dostane prodloužený rozvor, ale pravděpodobně stejné šestiválcové a osmiválcové motory, které již značka začala představovat ve velkých kupé CL.

Charakterová proměna od terénního vozu (třída G) k SUV (GL, GLK) pokračuje. Velký Mercedes-Benz má být o poznání komfortnější na silnici a o něco méně uzpůsobený pro jízdu v opravdovém terénu, na které největší zákaznické skupině (USA) příliš nezáleží.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
24. 4. 2011 21:03
Re: Zlatej Range Rover
Tak já bych se divil :-) Sice do Afriky nejezdím, ale když je v telce nějaký dokument, tak maj vždy Defendr, Discovery nebo nějaký ten Wrangler. RR jsou vidět někde úplně jinde - v centru velkých měst...
Osobně nechápu, proč má někdo potřebu utratit takové prachy za auto, které bude celý svůj automobilový život trávit ve městě. Obvykle v 7-i místné obludě jede navíc jen řidič. Pak dělaj problém v patrových parkovištích, kde jsou poměrně dost úzká místa. Když bych chtěl užívat luxusu, koupím se nějaký nadupaný sedan 4x4 a udělá veškerou práci mnohem líp. Samozřejmě, jsou asi i výjimky, mají doma nějaké to mini do města a k tomu full size SUV, které naplní dětma a pravidelně jezdí někam do hor.
Avatar - positivemind
24. 4. 2011 14:38
Re: Zlatej Range Rover
Range na hory nejezdí, tam jezdí Land Rovery - Discovery, Freelander. Nikdo si zbytečně nepřiplatí 400k rozdíl mezi RR Sport a LR Discovery, pokud bude užívat auto pracovně (LR má navíc 7 míst).

MB G je ikona, stejně jako LR Defender... ale to je úplně jiná sorta aut. Pokud v přírodopisných dokumentech jezdí Range, je to Classic. Od té doby se dost změnilo a RR Vogue se pohybuje spíš na silnicích.

PS: O technice pohonu všech kol nepochybuju - stabilizátory, uzávěrky. Prostě to pořád umí. Pokud se třeba u Vogue nepodělá uzávěrka diferenciálu, což se děje poměrně často
Avatar - CHerokee
24. 4. 2011 12:44
Re: Zlatej Range Rover
Myslím, že by ses divil. Kdo jezdí na hory, tak Range jsou ideální. Výpravy do buší a podobně když se člověk občas koukne na nějaké přírodopisné filmy, taky většinou Range Rovery. A jejich schopnosti opakovaně ukazovali i v Top Gearu. Já jsem měl možnost je vidět v akci na speciální dráze v Ostravě a koukal jsem. Poctivý náhon 4x4 s redukcí a ne jako u prémiovek, kde si na to často jen hrají (ne u všech!!! MB G je opravdu borec! )
Avatar - positivemind
24. 4. 2011 04:43
Re: Zlatej Range Rover
To je dost odvážné tvrzení :-) vsadím se, že 90% všech Range Roverů se do terénu nepodívá.

GL bude mít určitě offroad paket, tzn. zvládne to co doposud.
Avatar - CHerokee
23. 4. 2011 17:37
Re: Zlatej Range Rover
Jak MB fandím, tak GL jsou z mého pohledu ošklivé krabice. :-!