Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Peugeot 208 dostane nové tříválce

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Do premiéry nové dvěstěosmičky sice zbývá jeden až dva roky, ale už teď se začaly objevovat první představy o budoucím malém Peugeotu.

Představení nové image Motion & Emotion má znamenat pro značku svěží přístup k řešení mobility v 21. století. Součástí evoluce směřování značky je i změna designového jazyka, představená na konceptech SR1 a 5byPeugeot. Právě nový styl dvou studií vyprovokoval tvůrce prvních skic, které vám nabízíme.

Všechny nové Peugeoty příjdou o obrovský otvor v nárazníku, který byl pro Peugeot charakteristický posledních 10 let. Jeho místo zaujme nižší šestiúhelníkový tvar s výrazným orámováním. Celá příď dostane tvary více zasahující do prostoru, typické rohy přední části karoserie prakticky zmizí.

Zaoblené plochy vystřídají ostřejší prolisy, novinkou je nejen modernizované logo, ale i nový centrální V-prolis na kapotě.

Letité čtyřválce 1,1 a 1,4 l by měly nahradit nové tříválcové motory s objemy 1,0 a 1,2 l, které budou dodávány ve verzích s atmosférickým plněním i s přeplňováním. Výkonové spektrum tříválcových motorizací by mělo mít rozsah od 55 kW do 100 kW.

Poprvé by se benzinový motor v malém autě měl dostat na hranici 99 g CO2 na 1 km jízdy. Dnes tuto hodnotu zvládají pouze úsporné verze malých turbodieselů.

Loni modernizovaný Peugeot 207 dostane nástupce během roku 2012, je ale pravděpodobné, že rysy nového Peugeotu 208 ukáže automobilka v předstihu na některé studii.

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Avatar - gld
15. 3. 2010 10:09
Re: Ale ale ale...
fúkanú jedna dvojku možno do nižšej strednej

aj s tými súčasnými downsizingovými motormi by som počkal na skúsenosti zo spoľahlivosťou
14. 3. 2010 21:31
Re: Ale ale ale...
samozrejme, to je blbosť....aj autá ako Passat s turbom 1.4 budú ešte nejaký čas skôr výnimkou...
14. 3. 2010 20:33
Re: Boze
Ani to by som s úplnou určiosťou netvrdil, čo 5-valce u Mercedesu, a myslím že aj u Volva...
A vieme aj to, že 4 valce a 4 valce môže byť v podaní rôznych výrobcov niečo celkom iné.
14. 3. 2010 20:31
Re: Ale ale ale...
Aj vyvažovací hriadeľ potrebuje viac ako len tú masu materiálu. Ten rozdiel v počte súčiastok až tak markantný nie je, väčším prínosom bude hlavne celkovo ľahší a jednoduchší blok motora.
Ten dvojvalec by naozaj mohol byť zaujímavý.
Avatar - gld
14. 3. 2010 19:44
Re: Ale ale ale...
neviem, sme v diskusii o nových motorizáciách pre chystaný peugeot 208, c5-ka ma fakt nenapadla

Ale úprimne pochybujem že by dali do limuzíny ktorá sa snaží vybudovať si image trojvalec 1,2..aj keď s turbom