Spyker C8 Aileron Spyder: Holandský supersport opět odhodil střechu
Záměr vyrábět otevřený model Spyker C8 Aileron Spyder oznámila nizozemská automobilka už při premiéře Aileronu na ženevském autosalonu. Soutěž krásy v kalifornském Pebble Beach je místem oficiální premiéry prvního prototypu, výroba se rozeběhne v první polovině příštího roku. Aileron Spyder je logickým rozšířením nabídky, starší C8 s krátkým rozvorem existuje také jak v uzavřené tak v otevřené verzi.
Celohliníková karoserie stojí na podvozku s prodlouženým rozvorem, který využívají také C8 Aileron a C8 Laviolette. Střecha je ovládaná elektro-hydraulicky s manuálním zajištěním. Pohon obstarává, tak jako u všech Spykerů řady C8 osmiválec Audi o objemu 4,2 l. Dosahuje výkonu 294 kW (400 koní) a maximum točivého momentu je 480 Nm při 3400 min-1. Na výběr je manuální převodovka Getrag, volitelně automatická ZF, v obou případech šestistupňová a s diferenciálem se zvýšenou svorností na zadní nápravě.
Ve srovnání s předchozí generací je rozvor C8 Aileron Spyder o 150 mm delší, měří 2727 mm. Také rozchod kol narost o výrazných 155 mm na 1625 mm vpředu a 1645 mm vzadu. Podle tvrzení automobilky se tyto změny pozitivně projeví na ovladatelnosti, stabilitě ve vyšších rychlostech i komfortu posádky. Konstruktéři se také zaměřili na vyšší tuhost karoserie. Údaj o mezigenerační změně provozní hmotnosti zatím není znám.
Nejvyšší rychlost je stejně jako u C8 Spyder 300 km/h, akcelerační schopnosti se mírně zhoršily. C8 Aileron Spyder zrychlí z klidu na 96 km/h (60 mil/h) za 4,5 s, C8 Spyder stejný čas potřebuje pro dosažení 100 km/h.