Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Octavia III proti Octavii II - Není 1.6 TDI jako 1.6 TDI

Auto Tip Klassik
Diskuze (69)
Nedávno jsme na těchto stránkách zveřejnili srovnání dvou generací Škody Octavia s turbomotorem 1.4 TSI. Tentokrát se zaměříme na turbodiesel 1.6 TDI o shodném výkonu 77 kW.

Nechat se zlákat puncem novinky je jistě omamný pocit. Jenže ne vždy musí „to nové“ automaticky znamenat „to lepší“. Proti může hovořit jak vyšší cena, tak paradoxní obava z čerstvé, léty nevyzkoušené techniky – rozmáchlé řeči o milionech testovacích kilometrů vás stejně neuklidní, přednosti

a výdrž ukáže až každodenní uživatelská praxe...

CO NABÍZEJÍ

Škoda Octavia druhé generace si s praktickým životem poradila nejlépe, jak mohla, a svého času jí vlastně nebylo co vytknout. Po fabii postupně převzala žezlo nejprodávanějšího vozu v Česku a ještě na sklonku kariéry neměla problém najít zákazníky.

Jenže pořád je co zlepšovat a generační skok uhodí do očí zejména v přímé konfrontaci „dvojky“ s „trojkou“. Novinka je na každý pád hezčí zejména díky vyváženějším proporcím s kratším předním převisem zlepšujícím vyvážení (-3 cm), přičemž delším rozvorem (+11 cm) citelně natažená karoserie (+9 cm) vás posouvá až do střední třídy.

Spíše než v zavazadelníku (mladší model jen o 5, po sklopení sedadel o 125 litrů větší) poznáte bonusové centimetry uvnitř: Vzdušnější kabina boduje zejména na šířku, v ramenou nabídne ještě víc místa než superb a vzadu už nemusíte sedět s nohama u sebe jako školák. Před koleny to nebylo špatné ani ve „dvojce“, ostatně 181 cm vysoký redaktor si za sebe sedl s rezervou osmi centimetrů, nicméně v té samé situaci „trojka“ povýšila na centimetrů dvanáct! Nad hlavou jsme si pak polepšili o jeden, respektive čtyři centimetry.

Jako v jiném světě si pak připadáte za volantem novinky – vyšší přístrojová deska působí robustněji, a přestože se pozice sedadel mírně zvýšila, máte pocit sportovně nižšího posazu. Snáze najdete ideální polohu a tam, kde detaily druhé generace už působí trochu „humpolácky“, dává třetí octavia jasně najevo, jak vypadá moderní interiér. Á propos sedadla: Tělnatějšími pozadími kritizované užší sedáky „dvojkové“ octavie si vzali škodováci k srdci a pro „trojku“ připravili mnohem pohodlnější křesla, v testované špičkové výbavě Elegance v kombinaci kůže/alcantara (35 200 Kč) a s elektrickým ovládáním se třemi paměťmi (18 400 Kč).

JAK JEZDÍ

Ve většině případů má třetí generace octavie navrch – funguje agilněji, v zatáčkách je znát lepší vyvážení, auto tolik nepadá „po čumáku“ do zatáček a v extrému nikterak nekývá zádí. Na limitu mnohem citlivěji zasahuje moderní stabilizační systém ESC, který sice (v duchu doby) postrádá úplnou

deaktivaci, nicméně jeho práce už zdaleka nepůsobí tak neurvale jako u minulého ESP a do výbavy mu konstruktéři nadělili multikolizní brzdu – po havárii začne vůz automaticky brzdit, a zabrání tak dalšímu samovolnému pohybu. Tohle „dvojka“ neumí, zato můžete protiprokluz ASR vypnout

praktičtějším tlačítkem než se proklikávat v menu jako u „trojky“. Tohle otravné bloudění palubním systémem nervuje rovněž při ztlumování osvitu přístrojové desky namísto toho, abyste sáhli intuitivně a poslepu na kolečko reostatu jako u staré „oktávky“ a bezpečně regulovali podsvícení i na dálnici…

A právě tam vyplave na povrch i jediný větší jízdní problém Octavie III, pramenící z jednoduché zadní nápravy s vlečenými rameny, chycenými přímo do karoserie. Že při přejezdu nerovností zadní uložení do skeletu „dupe“, na to jsme si jaksi zvykli z méně tuhé liftbackové „dvojky“, jenže nervózní „přešlapování“ hmotné zádě novinky při jízdě dálničním tempem vadí, protože ho musíte neustále korigovat milimetrovými pohyby volantu. Starší octavia v tomto režimu prostě funguje stabilněji.

A v přímém srovnání testovaných aut také komfortněji – nutno ale říct, že druhá generace se dostavila v provedení GreenLine na 15“ balonech s profilovým číslem 65, kdežto novinka stála na 17“ ráfcích a pneumatikách o profilu 45. Poznat to bylo hlavně v nižších rychlostech na ostrých nerovnostech, které podvozek staršího vozu polykal lépe, na dlouhých vlnách a při vyšším tempu pak pérování „trojky“ už fungovalo bez výtek.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot, porovnání výbav a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 7/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (69)
2. 5. 2019 06:13
Typicke
Chudinky co maji porad O2 tady budou 0c 3 kritizovat....3 je o level vys
uplne ve vsem.
1. 4. 2013 17:54
Re: video Octavia III 1.6 TDI
OK, suhlasim. 1,6 TDI je motor kto chce spotrebu a nizsiu zakonu poistku a nepotrebuje vykon.
1. 4. 2013 17:41
Re: Re:
Všiml si někdo, jak se v čase 7:17 při POMALYM vyhýbacím manévru zvedlo do vzduchu zadní kolo??? Tak tohle je dost odstrašující... 8-s
1. 4. 2013 09:33
Re: video Octavia III 1.6 TDI
jasne, ved ja nehovorim, ze je to raketa. Len som chcel ukazat, ze octavia s motorom co je v clanku je natocena a mozme si pozret, ze ako to vlastne ide.
31. 3. 2013 20:47
Re: video Octavia III 1.6 TDI
no nic moc priatelu, z 0-100km/h ziadna slava. Zhruba od 120km/h a vyssie ma ta nafta celkom dost neprijemny zvuk.

len pre zaujimavost 1,4 16V 63kW

[odkaz]