30.3. 2013 Auto Tip

Škoda Octavia III proti Octavii II - Není 1.6 TDI jako 1.6 TDI

 

Nedávno jsme na těchto stránkách zveřejnili srovnání dvou generací Škody Octavia s turbomotorem 1.4 TSI. Tentokrát se zaměříme na turbodiesel 1.6 TDI o shodném výkonu 77 kW.

Nechat se zlákat puncem novinky je jistě omamný pocit. Jenže ne vždy musí „to nové“ automaticky znamenat „to lepší“. Proti může hovořit jak vyšší cena, tak paradoxní obava z čerstvé, léty nevyzkoušené techniky – rozmáchlé řeči o milionech testovacích kilometrů vás stejně neuklidní, přednosti a výdrž ukáže až každodenní uživatelská praxe...

CO NABÍZEJÍ

Škoda Octavia druhé generace si s praktickým životem poradila nejlépe, jak mohla, a svého času jí vlastně nebylo co vytknout. Po fabii postupně převzala žezlo nejprodávanějšího vozu v Česku a ještě na sklonku kariéry neměla problém najít zákazníky.

Jenže pořád je co zlepšovat a generační skok uhodí do očí zejména v přímé konfrontaci „dvojky“ s „trojkou“. Novinka je na každý pád hezčí zejména díky vyváženějším proporcím s kratším předním převisem zlepšujícím vyvážení (-3 cm), přičemž delším rozvorem (+11 cm) citelně natažená karoserie (+9 cm) vás posouvá až do střední třídy.

Spíše než v zavazadelníku (mladší model jen o 5, po sklopení sedadel o 125 litrů větší) poznáte bonusové centimetry uvnitř: Vzdušnější kabina boduje zejména na šířku, v ramenou nabídne ještě víc místa než superb a vzadu už nemusíte sedět s nohama u sebe jako školák. Před koleny to nebylo špatné ani ve „dvojce“, ostatně 181 cm vysoký redaktor si za sebe sedl s rezervou osmi centimetrů, nicméně v té samé situaci „trojka“ povýšila na centimetrů dvanáct! Nad hlavou jsme si pak polepšili o jeden, respektive čtyři centimetry.

Jako v jiném světě si pak připadáte za volantem novinky – vyšší přístrojová deska působí robustněji, a přestože se pozice sedadel mírně zvýšila, máte pocit sportovně nižšího posazu. Snáze najdete ideální polohu a tam, kde detaily druhé generace už působí trochu „humpolácky“, dává třetí octavia jasně najevo, jak vypadá moderní interiér. Á propos sedadla: Tělnatějšími pozadími kritizované užší sedáky „dvojkové“ octavie si vzali škodováci k srdci a pro „trojku“ připravili mnohem pohodlnější křesla, v testované špičkové výbavě Elegance v kombinaci kůže/alcantara (35 200 Kč) a s elektrickým ovládáním se třemi paměťmi (18 400 Kč).

JAK JEZDÍ

Ve většině případů má třetí generace octavie navrch – funguje agilněji, v zatáčkách je znát lepší vyvážení, auto tolik nepadá „po čumáku“ do zatáček a v extrému nikterak nekývá zádí. Na limitu mnohem citlivěji zasahuje moderní stabilizační systém ESC, který sice (v duchu doby) postrádá úplnou deaktivaci, nicméně jeho práce už zdaleka nepůsobí tak neurvale jako u minulého ESP a do výbavy mu konstruktéři nadělili multikolizní brzdu – po havárii začne vůz automaticky brzdit, a zabrání tak dalšímu samovolnému pohybu. Tohle „dvojka“ neumí, zato můžete protiprokluz ASR vypnout praktičtějším tlačítkem než se proklikávat v menu jako u „trojky“. Tohle otravné bloudění palubním systémem nervuje rovněž při ztlumování osvitu přístrojové desky namísto toho, abyste sáhli intuitivně a poslepu na kolečko reostatu jako u staré „oktávky“ a bezpečně regulovali podsvícení i na dálnici…

A právě tam vyplave na povrch i jediný větší jízdní problém Octavie III, pramenící z jednoduché zadní nápravy s vlečenými rameny, chycenými přímo do karoserie. Že při přejezdu nerovností zadní uložení do skeletu „dupe“, na to jsme si jaksi zvykli z méně tuhé liftbackové „dvojky“, jenže nervózní „přešlapování“ hmotné zádě novinky při jízdě dálničním tempem vadí, protože ho musíte neustále korigovat milimetrovými pohyby volantu. Starší octavia v tomto režimu prostě funguje stabilněji.

A v přímém srovnání testovaných aut také komfortněji – nutno ale říct, že druhá generace se dostavila v provedení GreenLine na 15“ balonech s profilovým číslem 65, kdežto novinka stála na 17“ ráfcích a pneumatikách o profilu 45. Poznat to bylo hlavně v nižších rychlostech na ostrých nerovnostech, které podvozek staršího vozu polykal lépe, na dlouhých vlnách a při vyšším tempu pak pérování „trojky“ už fungovalo bez výtek.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot, porovnání výbav a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 7/13, který je právě k dostání na stáncích.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia III proti Octavii II - Není…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace

Octavia je nejenom nejúspěšnějším modelem automobilky…

Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách! Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách!

První závod na Hungaroringu byl sice zrušen, zatím vám…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…