30.3. 2013 Auto Tip

Škoda Octavia III proti Octavii II - Není 1.6 TDI jako 1.6 TDI

 

Nedávno jsme na těchto stránkách zveřejnili srovnání dvou generací Škody Octavia s turbomotorem 1.4 TSI. Tentokrát se zaměříme na turbodiesel 1.6 TDI o shodném výkonu 77 kW.

Nechat se zlákat puncem novinky je jistě omamný pocit. Jenže ne vždy musí „to nové“ automaticky znamenat „to lepší“. Proti může hovořit jak vyšší cena, tak paradoxní obava z čerstvé, léty nevyzkoušené techniky – rozmáchlé řeči o milionech testovacích kilometrů vás stejně neuklidní, přednosti a výdrž ukáže až každodenní uživatelská praxe...

CO NABÍZEJÍ

Škoda Octavia druhé generace si s praktickým životem poradila nejlépe, jak mohla, a svého času jí vlastně nebylo co vytknout. Po fabii postupně převzala žezlo nejprodávanějšího vozu v Česku a ještě na sklonku kariéry neměla problém najít zákazníky.

Jenže pořád je co zlepšovat a generační skok uhodí do očí zejména v přímé konfrontaci „dvojky“ s „trojkou“. Novinka je na každý pád hezčí zejména díky vyváženějším proporcím s kratším předním převisem zlepšujícím vyvážení (-3 cm), přičemž delším rozvorem (+11 cm) citelně natažená karoserie (+9 cm) vás posouvá až do střední třídy.

Spíše než v zavazadelníku (mladší model jen o 5, po sklopení sedadel o 125 litrů větší) poznáte bonusové centimetry uvnitř: Vzdušnější kabina boduje zejména na šířku, v ramenou nabídne ještě víc místa než superb a vzadu už nemusíte sedět s nohama u sebe jako školák. Před koleny to nebylo špatné ani ve „dvojce“, ostatně 181 cm vysoký redaktor si za sebe sedl s rezervou osmi centimetrů, nicméně v té samé situaci „trojka“ povýšila na centimetrů dvanáct! Nad hlavou jsme si pak polepšili o jeden, respektive čtyři centimetry.

Jako v jiném světě si pak připadáte za volantem novinky – vyšší přístrojová deska působí robustněji, a přestože se pozice sedadel mírně zvýšila, máte pocit sportovně nižšího posazu. Snáze najdete ideální polohu a tam, kde detaily druhé generace už působí trochu „humpolácky“, dává třetí octavia jasně najevo, jak vypadá moderní interiér. Á propos sedadla: Tělnatějšími pozadími kritizované užší sedáky „dvojkové“ octavie si vzali škodováci k srdci a pro „trojku“ připravili mnohem pohodlnější křesla, v testované špičkové výbavě Elegance v kombinaci kůže/alcantara (35 200 Kč) a s elektrickým ovládáním se třemi paměťmi (18 400 Kč).

JAK JEZDÍ

Ve většině případů má třetí generace octavie navrch – funguje agilněji, v zatáčkách je znát lepší vyvážení, auto tolik nepadá „po čumáku“ do zatáček a v extrému nikterak nekývá zádí. Na limitu mnohem citlivěji zasahuje moderní stabilizační systém ESC, který sice (v duchu doby) postrádá úplnou deaktivaci, nicméně jeho práce už zdaleka nepůsobí tak neurvale jako u minulého ESP a do výbavy mu konstruktéři nadělili multikolizní brzdu – po havárii začne vůz automaticky brzdit, a zabrání tak dalšímu samovolnému pohybu. Tohle „dvojka“ neumí, zato můžete protiprokluz ASR vypnout praktičtějším tlačítkem než se proklikávat v menu jako u „trojky“. Tohle otravné bloudění palubním systémem nervuje rovněž při ztlumování osvitu přístrojové desky namísto toho, abyste sáhli intuitivně a poslepu na kolečko reostatu jako u staré „oktávky“ a bezpečně regulovali podsvícení i na dálnici…

A právě tam vyplave na povrch i jediný větší jízdní problém Octavie III, pramenící z jednoduché zadní nápravy s vlečenými rameny, chycenými přímo do karoserie. Že při přejezdu nerovností zadní uložení do skeletu „dupe“, na to jsme si jaksi zvykli z méně tuhé liftbackové „dvojky“, jenže nervózní „přešlapování“ hmotné zádě novinky při jízdě dálničním tempem vadí, protože ho musíte neustále korigovat milimetrovými pohyby volantu. Starší octavia v tomto režimu prostě funguje stabilněji.

A v přímém srovnání testovaných aut také komfortněji – nutno ale říct, že druhá generace se dostavila v provedení GreenLine na 15“ balonech s profilovým číslem 65, kdežto novinka stála na 17“ ráfcích a pneumatikách o profilu 45. Poznat to bylo hlavně v nižších rychlostech na ostrých nerovnostech, které podvozek staršího vozu polykal lépe, na dlouhých vlnách a při vyšším tempu pak pérování „trojky“ už fungovalo bez výtek.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot, porovnání výbav a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 7/13, který je právě k dostání na stáncích.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská ABB připravuje miliardovou investici, koupí divizi elektrifikace americké GE Švýcarská ABB připravuje miliardovou investici, koupí divizi elektrifikace americké GE

Švýcarská strojírenská firma ABB koupí od amerického…

Ceny bytů v Praze v příštích letech klesat nebudou, tvrdí analytici Ceny bytů v Praze v příštích letech klesat nebudou, tvrdí analytici

Ceny nových bytů v Praze v příštích letech klesat spíše…

Zoot.cz expanduje do Polska a Maďarska, čeká tržby přes miliardu Zoot.cz expanduje do Polska a Maďarska, čeká tržby přes miliardu

Největší tuzemský e-shop s módou Zoot.cz plánuje v…

Finep otevřel relaxační park na pražském Proseku Finep otevřel relaxační park na pražském Proseku

Téměř dvacet tisíc metrů čtverečních tvoří plocha parku,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia III proti Octavii II - Není…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii

Vedle Octavie se v továrně v alžírském městě Relizane…

Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu

Zatímco nedávný facelift se na plynové Škodě Octavia…

 



 
To je ta, co méně drncala! Audi A8 prezidenta Václava Klause může být vaše. A nestojí moc

To je ta, co méně drncala! Audi A8 prezidenta Václava Klause může být vaše. A nestojí moc

Dnes 16:52

Snili jste někdy o tom, že se budete vozit v prezidentské limuzíně? Přání se vám teď může splnit, aniž byste se zadlužili do konce života.




Blesk.cz

Našli se svědci Třískova (†80) pádu: Skoč, to dáš, volali na něj výrostci

Našli se svědci Třískova (†80) pádu: Skoč, to dáš,…

Médiím se začínají ozývat očití svědci sobotního tragického pádu Jana Třísky (†80) z Karlova mostu do Vltavy, po…

Byty v Praze si udrží svou prestiž: V nejbližších letech jejich ceny klesat nebudou

Byty v Praze si udrží svou prestiž: V nejbližších…

Odborníci na bydlení v Praze nepředpokládají, že by v nejbližších letech ceny za byty v metropoli klesaly. Stát…

 

iSport.cz

Limberský má prasklou lícní kost. Díky, Rusáku, vzkázal před operací

Limberský má prasklou lícní kost. Díky, Rusáku,…

Na hřišti trpěl bolestí, po ráně do obličeje musel střídat. A včera obránce Plzně David Limberský (33) slyšel od…

Stocha bude řešit disciplinárka. Za děkovačku mu hrozí pokuta i stopka

Stocha bude řešit disciplinárka. Za děkovačku mu…

Do angažmá ve Slavii vstoupil velmi výrazně. Záložník Miroslav Stoch je hodnocený jako zatím nejvýraznější…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku aneb Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku aneb Líbám ve…

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Vybouchne ČSSD stejně jako socialisté v Německu? Sociální demokracie skomírají v celé Evropě

Vybouchne ČSSD stejně jako socialisté v Německu?…

Působilo to jako komedie i tragedie najednou – Martin Schulz, předseda německé sociální demokracie krátce po…