reklama


30.3. 2013 Auto Tip

Škoda Octavia III proti Octavii II - Není 1.6 TDI jako 1.6 TDI

 

Nedávno jsme na těchto stránkách zveřejnili srovnání dvou generací Škody Octavia s turbomotorem 1.4 TSI. Tentokrát se zaměříme na turbodiesel 1.6 TDI o shodném výkonu 77 kW.

Nechat se zlákat puncem novinky je jistě omamný pocit. Jenže ne vždy musí „to nové“ automaticky znamenat „to lepší“. Proti může hovořit jak vyšší cena, tak paradoxní obava z čerstvé, léty nevyzkoušené techniky – rozmáchlé řeči o milionech testovacích kilometrů vás stejně neuklidní, přednosti a výdrž ukáže až každodenní uživatelská praxe...

CO NABÍZEJÍ

Škoda Octavia druhé generace si s praktickým životem poradila nejlépe, jak mohla, a svého času jí vlastně nebylo co vytknout. Po fabii postupně převzala žezlo nejprodávanějšího vozu v Česku a ještě na sklonku kariéry neměla problém najít zákazníky.

Jenže pořád je co zlepšovat a generační skok uhodí do očí zejména v přímé konfrontaci „dvojky“ s „trojkou“. Novinka je na každý pád hezčí zejména díky vyváženějším proporcím s kratším předním převisem zlepšujícím vyvážení (-3 cm), přičemž delším rozvorem (+11 cm) citelně natažená karoserie (+9 cm) vás posouvá až do střední třídy.

Spíše než v zavazadelníku (mladší model jen o 5, po sklopení sedadel o 125 litrů větší) poznáte bonusové centimetry uvnitř: Vzdušnější kabina boduje zejména na šířku, v ramenou nabídne ještě víc místa než superb a vzadu už nemusíte sedět s nohama u sebe jako školák. Před koleny to nebylo špatné ani ve „dvojce“, ostatně 181 cm vysoký redaktor si za sebe sedl s rezervou osmi centimetrů, nicméně v té samé situaci „trojka“ povýšila na centimetrů dvanáct! Nad hlavou jsme si pak polepšili o jeden, respektive čtyři centimetry.

Jako v jiném světě si pak připadáte za volantem novinky – vyšší přístrojová deska působí robustněji, a přestože se pozice sedadel mírně zvýšila, máte pocit sportovně nižšího posazu. Snáze najdete ideální polohu a tam, kde detaily druhé generace už působí trochu „humpolácky“, dává třetí octavia jasně najevo, jak vypadá moderní interiér. Á propos sedadla: Tělnatějšími pozadími kritizované užší sedáky „dvojkové“ octavie si vzali škodováci k srdci a pro „trojku“ připravili mnohem pohodlnější křesla, v testované špičkové výbavě Elegance v kombinaci kůže/alcantara (35 200 Kč) a s elektrickým ovládáním se třemi paměťmi (18 400 Kč).

JAK JEZDÍ

Ve většině případů má třetí generace octavie navrch – funguje agilněji, v zatáčkách je znát lepší vyvážení, auto tolik nepadá „po čumáku“ do zatáček a v extrému nikterak nekývá zádí. Na limitu mnohem citlivěji zasahuje moderní stabilizační systém ESC, který sice (v duchu doby) postrádá úplnou deaktivaci, nicméně jeho práce už zdaleka nepůsobí tak neurvale jako u minulého ESP a do výbavy mu konstruktéři nadělili multikolizní brzdu – po havárii začne vůz automaticky brzdit, a zabrání tak dalšímu samovolnému pohybu. Tohle „dvojka“ neumí, zato můžete protiprokluz ASR vypnout praktičtějším tlačítkem než se proklikávat v menu jako u „trojky“. Tohle otravné bloudění palubním systémem nervuje rovněž při ztlumování osvitu přístrojové desky namísto toho, abyste sáhli intuitivně a poslepu na kolečko reostatu jako u staré „oktávky“ a bezpečně regulovali podsvícení i na dálnici…

A právě tam vyplave na povrch i jediný větší jízdní problém Octavie III, pramenící z jednoduché zadní nápravy s vlečenými rameny, chycenými přímo do karoserie. Že při přejezdu nerovností zadní uložení do skeletu „dupe“, na to jsme si jaksi zvykli z méně tuhé liftbackové „dvojky“, jenže nervózní „přešlapování“ hmotné zádě novinky při jízdě dálničním tempem vadí, protože ho musíte neustále korigovat milimetrovými pohyby volantu. Starší octavia v tomto režimu prostě funguje stabilněji.

A v přímém srovnání testovaných aut také komfortněji – nutno ale říct, že druhá generace se dostavila v provedení GreenLine na 15“ balonech s profilovým číslem 65, kdežto novinka stála na 17“ ráfcích a pneumatikách o profilu 45. Poznat to bylo hlavně v nižších rychlostech na ostrých nerovnostech, které podvozek staršího vozu polykal lépe, na dlouhých vlnách a při vyšším tempu pak pérování „trojky“ už fungovalo bez výtek.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot, porovnání výbav a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 7/13, který je právě k dostání na stáncích.

Spolupracujeme s TipCars.com
MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia III proti Octavii II - Není…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Škoda Octavia RS 2017 a dvě videa z okruhu. Zvuk ujde! Škoda Octavia RS 2017 a dvě videa z okruhu. Zvuk ujde!

První akční video modernizované čtyřoké Škody Octavie RS…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu… Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových…

 



 
Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Dnes 13:50

Range Rover Sport SVR si zasprintoval na různých površích. Za jak dlouho zrychlí na 100 km/h na trávě nebo blátě?




Blesk.cz

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu sklenic Nutelly

Školáci přežili lavinu pod kulečníkem. Díky platu…

Eduardo, Samuel a Ludovica byli v italských horách spolu s rodiči na prázdninách. Když ani ne desetileté děti ve…

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama