30.3. 2013 Auto Tip

Škoda Octavia III proti Octavii II - Není 1.6 TDI jako 1.6 TDI

 

Nedávno jsme na těchto stránkách zveřejnili srovnání dvou generací Škody Octavia s turbomotorem 1.4 TSI. Tentokrát se zaměříme na turbodiesel 1.6 TDI o shodném výkonu 77 kW.

Nechat se zlákat puncem novinky je jistě omamný pocit. Jenže ne vždy musí „to nové“ automaticky znamenat „to lepší“. Proti může hovořit jak vyšší cena, tak paradoxní obava z čerstvé, léty nevyzkoušené techniky – rozmáchlé řeči o milionech testovacích kilometrů vás stejně neuklidní, přednosti a výdrž ukáže až každodenní uživatelská praxe...

CO NABÍZEJÍ

Škoda Octavia druhé generace si s praktickým životem poradila nejlépe, jak mohla, a svého času jí vlastně nebylo co vytknout. Po fabii postupně převzala žezlo nejprodávanějšího vozu v Česku a ještě na sklonku kariéry neměla problém najít zákazníky.

Jenže pořád je co zlepšovat a generační skok uhodí do očí zejména v přímé konfrontaci „dvojky“ s „trojkou“. Novinka je na každý pád hezčí zejména díky vyváženějším proporcím s kratším předním převisem zlepšujícím vyvážení (-3 cm), přičemž delším rozvorem (+11 cm) citelně natažená karoserie (+9 cm) vás posouvá až do střední třídy.

Spíše než v zavazadelníku (mladší model jen o 5, po sklopení sedadel o 125 litrů větší) poznáte bonusové centimetry uvnitř: Vzdušnější kabina boduje zejména na šířku, v ramenou nabídne ještě víc místa než superb a vzadu už nemusíte sedět s nohama u sebe jako školák. Před koleny to nebylo špatné ani ve „dvojce“, ostatně 181 cm vysoký redaktor si za sebe sedl s rezervou osmi centimetrů, nicméně v té samé situaci „trojka“ povýšila na centimetrů dvanáct! Nad hlavou jsme si pak polepšili o jeden, respektive čtyři centimetry.

Jako v jiném světě si pak připadáte za volantem novinky – vyšší přístrojová deska působí robustněji, a přestože se pozice sedadel mírně zvýšila, máte pocit sportovně nižšího posazu. Snáze najdete ideální polohu a tam, kde detaily druhé generace už působí trochu „humpolácky“, dává třetí octavia jasně najevo, jak vypadá moderní interiér. Á propos sedadla: Tělnatějšími pozadími kritizované užší sedáky „dvojkové“ octavie si vzali škodováci k srdci a pro „trojku“ připravili mnohem pohodlnější křesla, v testované špičkové výbavě Elegance v kombinaci kůže/alcantara (35 200 Kč) a s elektrickým ovládáním se třemi paměťmi (18 400 Kč).

JAK JEZDÍ

Ve většině případů má třetí generace octavie navrch – funguje agilněji, v zatáčkách je znát lepší vyvážení, auto tolik nepadá „po čumáku“ do zatáček a v extrému nikterak nekývá zádí. Na limitu mnohem citlivěji zasahuje moderní stabilizační systém ESC, který sice (v duchu doby) postrádá úplnou deaktivaci, nicméně jeho práce už zdaleka nepůsobí tak neurvale jako u minulého ESP a do výbavy mu konstruktéři nadělili multikolizní brzdu – po havárii začne vůz automaticky brzdit, a zabrání tak dalšímu samovolnému pohybu. Tohle „dvojka“ neumí, zato můžete protiprokluz ASR vypnout praktičtějším tlačítkem než se proklikávat v menu jako u „trojky“. Tohle otravné bloudění palubním systémem nervuje rovněž při ztlumování osvitu přístrojové desky namísto toho, abyste sáhli intuitivně a poslepu na kolečko reostatu jako u staré „oktávky“ a bezpečně regulovali podsvícení i na dálnici…

A právě tam vyplave na povrch i jediný větší jízdní problém Octavie III, pramenící z jednoduché zadní nápravy s vlečenými rameny, chycenými přímo do karoserie. Že při přejezdu nerovností zadní uložení do skeletu „dupe“, na to jsme si jaksi zvykli z méně tuhé liftbackové „dvojky“, jenže nervózní „přešlapování“ hmotné zádě novinky při jízdě dálničním tempem vadí, protože ho musíte neustále korigovat milimetrovými pohyby volantu. Starší octavia v tomto režimu prostě funguje stabilněji.

A v přímém srovnání testovaných aut také komfortněji – nutno ale říct, že druhá generace se dostavila v provedení GreenLine na 15“ balonech s profilovým číslem 65, kdežto novinka stála na 17“ ráfcích a pneumatikách o profilu 45. Poznat to bylo hlavně v nižších rychlostech na ostrých nerovnostech, které podvozek staršího vozu polykal lépe, na dlouhých vlnách a při vyšším tempu pak pérování „trojky“ už fungovalo bez výtek.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot, porovnání výbav a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 7/13, který je právě k dostání na stáncích.

Spolupracujeme s TipCars.com
On-line lékárnám se daří, počítají s miliardovými tržbami On-line lékárnám se daří, počítají s miliardovými tržbami

Čtyřka největších on-line lékáren letos utrží celkem…

EPH ovládne druhou největší elektrárnu v Maďarsku EPH ovládne druhou největší elektrárnu v Maďarsku

Konsorcium vedené českou energetickou skupinou EPH koupí…

Akvizice za více než bilion. Walt Disney koupí 21st Century Fox Akvizice za více než bilion. Walt Disney koupí 21st Century Fox

Americký zábavní gigant Walt Disney koupí většinu aktivit…

Na Ukrajině není ruská armáda, ale jisté milice, řekl Putin Na Ukrajině není ruská armáda, ale jisté milice, řekl Putin

Ruská armáda ve východoukrajinském Donbasu není, jsou tam…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia III proti Octavii II - Není…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu! Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu!

Letošní sezona Škoda Octavia Cupu dopadla neslavně.…

Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH

Dvorní úpravce vozů značek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda…

 



 
Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Dnes 08:00

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě neexistuje, přesto se však její někdejší produkty těší oblibě kupujících ojetin. Důkazem budiž fakt, že recenzovaných 9-3 rok od roku v naší zemi přibývá.




Blesk.cz

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se těhotenským testem

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se…

Moderátor Diváckých zpráv Primy Michal Kavalčík (42), který se proslavil jako Ruda z Ostravy, se na sociální…

Devět zraněných: Autobus se na jihu Prahy srazil s náklaďákem

Devět zraněných: Autobus se na jihu Prahy srazil s…

V Praze Kunraticích se to od 11. hodiny hemžilo záchranáři a hasiči. Ti zasahovali u vážné dopravní nehody, při…

 

iSport.cz

Ledecká válí i na prkně! Vyhrála úvodní obří slalom Světového poháru

Ledecká válí i na prkně! Vyhrála úvodní obří slalom…

Ester Ledecká zahájila olympijskou sezonu na snowboardu vítězně. Úřadující mistryně světa vyhrála v italské…

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze které přijde Chorý

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze…

Ve škatulatech na ofenzivních postech pokračuje Viktoria Plzeň. Byť to klub zatím oficiálně nepotvrdil, bere se…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Je to neuvěřitelné, jak jsou čeští politici podle všeho asi slepí a hluší. V posledních volbách se občané jasně…

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól, která skončila v zapomnění

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól,…

Když v červnu roku 1897 vyrazil Salomon Andrée vstříc severnímu pólu, upínaly se k němu zraky celého švédského…