Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srpen 2014 v USA: Nejlepší prodeje za posledních 8 let

redakce AUTO.CZ
Diskuze (113)
Prodej nových osobních a užitkových automobilů na americkém trhu dosáhl v srpnu nečekaně silné úrovně. Táhl jej nárůst prodeje značek Ford, Chrysler a Nissan.

Největší americká automobilka zaznamenala meziroční pokles prodeje o 1,2 procenta. Ford zvýšil odbyt o 0,4 procenta a Chrysler prodal o 20 procent vozů více než před rokem.

Nissan hlásil nárůst prodeje o 11,5 procenta. Japonská a světová jednička Toyota zvýšila odbyt o 6,3 procenta a druhý měsíc po sobě překonala dosavadní americkou dvojku Ford.

Hyundai oznámil posílení odbytu o šest procent. Zato Volkswagen zůstává v hlubokém propadu a v srpnu prodal o 13 procent méně než před rokem.

Analytici GM, Fordu i Chrysleru odhadují, že celoroční tempo prodeje dosáhlo v srpnu 17,2 milionu vozů, což by bylo nejvíce od srpna 2006. Dosud v tomto roce zůstával tento ukazatel pod 17 miliony a analytici pro letošek odhadovali výsledek 16,6 milionu. Chrysler očekává, že celkový prodej v USA meziročně vzroste o tři procenta, zatímco dosavadní předpovědi čekaly jenom nepatrné zvýšení.

Nárůst prodeje táhly u mnoha výrobců užitkové vozy a SUV, což potvrzuje odklon zákazníků od osobních automobilů. Ceny osobních aut stagnovaly, kdežto ceny SUV a dodávek rostly. K tomuto posunu přispívá levný benzin, jehož ceny jsou nyní v USA nejnižší za poslední čtyři roky.

Automobilky minulý měsíc proti loňsku dál posilovaly slevy a další nákupní pobídky. Průměrná hodnota pobídky dosáhla 2772 dolarů (přes 58.000 Kč) na vůz, bylo to ale pod červencovou úrovní nad 3000 dolary, což bylo maximum od roku 2010.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (113)
8. 9. 2014 15:55
Re: Ještě jedna tabulka
Asi chlapci z redakce 8-s :-)
Avatar - Ham.
8. 9. 2014 15:17
Re: to je lez
Byl bych v ironii opatrnější. US trh sice roste, ale řada analytiků se shoduje, že za cenu, která nejspíše povede opět do krize. Ceny aut, resp. poskytované slevy jsou na hranici rentability pro výrobce, takže je možné, že řada automobilek už auta dotuje místo aby na nich vydělávala a časem skončí u vlády s nataženou dlaní jako před pár lety. A finanční analytici, kteří předpověděli hypotéční krizi dnes předpovídají krizi úvěrů na auta. Půjčuje se lidem s minimálními příjmy a slabou perspektivou stabilních příjmů, navíc na poměrně dlouhou dobu, třeba i 6 let a více za minimální úroky (takže není moc vaty na padlé úvěry). Jediná otázka je, kdy a jak hluboko trh spadne a zda bude startovacím impulzem krize úvěrů na auta nebo slevová válka výrobců, která ty slabší položí.
Avatar - Barrichello
8. 9. 2014 12:31
Re: Americký Ford roste zaslouženě
Proč bych sem dával čísla z roku 2008 , když chci porovnat současnost s obdobím před krizí...

Bud rád, že sem tam nedal čísla z roku 2005 natož z roku 2000. Břečel bys krokodýlí slzy >:D

O těhle číslech se Fiatu zdá, aby je překonal, potřebuje prodat ročně o 700 tisíc vozů víc a by se mohl plesat že je překonal výrazně tak o 1,2 milionu.

A to je zcela nereálné :o)))))))))))))))))))))))))))))))))

dohonit ty blbečky, co to kormidlovali ke krachu tak nebude zas tak moc lehký, jak si naivně myslíš.
8. 9. 2014 12:25
Re: Americký Ford roste zaslouženě
To muselo dát práci a při tom taková blbost...
Jen tak nějak nevím, proč si sem dával rok 2006 (teda vím) a ne rok 2008 ;-)

Ale za tu práci :yes:
Jinak je vidět, že Fiat to dělá dobře a je na dobré cestě se přiblížit k číslům, kdy Chrysler toho prodal nejvíc, tedy přes splasknutím hypoteční bubliny...
Avatar - Barrichello
8. 9. 2014 11:49
Re: Americký Ford roste zaslouženě
686 387 ks osobáků za rok 2006
507 868 ks osoboáků za rok 2013

Nějak furt Sergiovi chybí 180 000 ks aut a to nepočítám, kolik se v roce 2006 vyexportovalo osobáků do zbytku světa (mimo usa) a kolik loni.

Počítám, že to bude taky zajímavá bilance.

Takže sni svůj sen a míru zdar!

>:D >:D

Jediný, čeho dokázal fiat prodat víc je Wrangler, GrandCherokee, 200 a Avenger.

A to sou všechno vozy, které vyvinul Daimler Chrysler a Cerberus :o)))))))