Viper TA byl sice představen už v březnu na autosalonu v New Yorku, ale až teď nám divize Chrysleru SRT naservírovala pořádné informace.

Oranžová, která byla velmi módní obzvláště v 70. letech minulého věku, se zase vrací. A je to dobře, supersportu sluší obzvláště. Není tedy divu, že u SRT nafotili limitku Viperu s označením TA právě v téhle správně jedovaté barvě. K autu, které dostalo jméno po hadovi, se prostě hodí. I když oranžových jich bude jen 93. Dalších 33 kousků dostane černý lak Venom a stejný počet bílý. Jistě, série TA vznikne pouze ve 159 exemplářích.

Označení znamená Time Attack, tenhle pojem znají dobře hráči závodních počítačových her. Auto je ostatně určeno spíše na okruhy než do běžného provozu. Vidlicový desetiválcový buchar pod dlouhatánskou kapotou má stále objem 8,4 l, tyčkový rozvod OHV, výkon dosahuje 477 kW (648 k) a na zadní kola přenáší šestistupňový manuál 814 N.m točivého momentu. Těmto údajům nepomáhá žádný doping, ani turbo, ani kompresor, motor má přirozené sání, jak je zde dobrým zvykem.

Viper TA však zhubl na 1537 kg, SRT slibuje ideální rozložení hmotnosti. Dostal elektronický podvozek DampTronic od Bilsteinu s dvěma možnostmi nastavení, hoši od SRT si ale pohráli s nastavením pružin, tlumičů a stabilizátorů a přidali trochu karbonu. Je z něj třeba vzpěra ve tvaru X, která nahradila původní hliníkovou a zlepšuje tuhost karoserie prý až o polovinu. Samozřejmě je i lehčí. Kotouče od Bremba jsou jen 32 mm tenké, průměr výrobce neudává, ale okruhové dovádění bez problémů a úhony přežijí, jsou na to stavěné. Zadní křídlo a přední lízátko jsou také z uhlíkových kompozitů a při rychlosti 240 km/h zvyšují přítlak až o 700 procent (ne, to není překlep!). Lehounká kola Sidewinder II obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.

Interiér má už v základu dvě skořepinové sedačky od Sabeltu s částečně koženým čalouněním a alespoň na fotkách oranžovým prošíváním. Tří-, případně šestibodové pásy se dodávají za příplatek, ty se také budou hodit. Zmije má samozřejmě silniční homologaci, ale přece jenom na závodní trati, kterých je po USA více než 150, se bude cítit určitě lépe.

Time Attack se vyrábí na Conner Avenue v Detroitu a dodávky prvním zákazníkům začnou ještě letos. Evropané mají ale smůlu, Viper třetí generace se mimo Severní Ameriku zatím nedostal. Lze navíc předpokládat, že po téhle limitované edici se za oceánem jenom zapráší.

JAKE.AUTO.CZ: Dodge Viper (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Konec legendární zmije. Z továrny sjel poslední vyrobený Dodge Viper Konec legendární zmije. Z továrny sjel poslední vyrobený Dodge Viper

Za koncem legendárního amerického sporťáku stojí nejen…

Konec legendy: Dodge zavře továrnu Viperu koncem prázdnin Konec legendy: Dodge zavře továrnu Viperu koncem prázdnin

Koncern Fiat Chrysler Automobiles potvrdil, že výroba…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…