Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SRT Viper TA: 159 jedovatých zmijí

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Viper TA byl sice představen už v březnu na autosalonu v New Yorku, ale až teď nám divize Chrysleru SRT naservírovala pořádné informace.

Oranžová, která byla velmi módní obzvláště v 70. letech minulého věku, se zase vrací. A je to dobře, supersportu sluší obzvláště. Není tedy divu, že u SRT nafotili limitku Viperu s označením TA právě v téhle správně jedovaté barvě. K autu, které dostalo jméno po hadovi, se prostě hodí. I když oranžových jich bude jen 93. Dalších 33 kousků dostane černý lak Venom a stejný počet bílý. Jistě, série TA vznikne pouze ve 159 exemplářích.

Označení znamená Time Attack, tenhle pojem znají dobře hráči závodních počítačových her. Auto je ostatně určeno spíše na okruhy než do běžného provozu. Vidlicový desetiválcový buchar pod dlouhatánskou kapotou má stále objem 8,4 l, tyčkový rozvod OHV, výkon dosahuje 477 kW (648 k) a na zadní kola přenáší šestistupňový manuál 814 N.m točivého momentu. Těmto údajům nepomáhá žádný doping, ani turbo, ani kompresor, motor má přirozené sání, jak je zde dobrým zvykem.

Viper TA však zhubl na 1537 kg, SRT slibuje ideální rozložení hmotnosti. Dostal elektronický podvozek DampTronic od Bilsteinu s dvěma možnostmi nastavení, hoši od SRT si ale pohráli s nastavením pružin, tlumičů a stabilizátorů a přidali trochu karbonu. Je z něj třeba vzpěra ve tvaru X, která nahradila původní hliníkovou a zlepšuje tuhost karoserie prý až o polovinu. Samozřejmě je i lehčí. Kotouče od Bremba jsou jen 32 mm tenké, průměr výrobce neudává, ale okruhové dovádění bez problémů a úhony přežijí, jsou na to stavěné. Zadní křídlo a přední lízátko jsou také z uhlíkových kompozitů a při rychlosti 240 km/h zvyšují přítlak až o 700 procent (ne, to není překlep!). Lehounká kola Sidewinder II obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.

Interiér má už v základu dvě skořepinové sedačky od Sabeltu s částečně koženým čalouněním a alespoň na fotkách oranžovým prošíváním. Tří-, případně šestibodové pásy se dodávají za příplatek, ty se také budou hodit. Zmije má samozřejmě silniční homologaci, ale přece jenom na závodní trati, kterých je po USA více než 150, se bude cítit určitě lépe.

Time Attack se vyrábí na Conner Avenue v Detroitu a dodávky prvním zákazníkům začnou ještě letos. Evropané mají ale smůlu, Viper třetí generace se mimo Severní Ameriku zatím nedostal. Lze navíc předpokládat, že po téhle limitované edici se za oceánem jenom zapráší.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
26. 11. 2013 15:56
Re: SRT
A taky taliáni (ikdyž to nerad slyšíš). Třeba F12berlinetta. ;-)
Avatar - Maulincio
26. 11. 2013 12:41
Generace...
Je to 5. generace! Né 3.!
Avatar - Barrichello
26. 11. 2013 12:39
Re: SRT
Pár jich ještě je - Camro, Crovette, Viper, Challenger, australské Holdeny a něco se najde i v evropě (jaguar + němci)
Avatar - Magister
26. 11. 2013 12:13
SRT
Drsná Amerika. Žádné foukání, žádný downsizing. Brutální výkon a ideální rozložení váhy. Líbí se mi. Interiér je luxusní a exteriér taky. Poctivé autíčko, takovým ve světě zvoní hrana.