SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty

 

SsangYong pod křídly indické Mahindry vstává pomalu z popela. Ve Frankfurtu představí dvojici studií, které předskakují sériovým modelům.

Jihokorejská automobilka už sériově vyrábí crossover Tivoli, i ten předznamenávala smršť konceptů. Na frankfurtském stánku se objeví s dříve avizovaným turbodieselem. Čtyřválec e-XDi 160 má objem 1,6 l a disponuje výkonem 85 kW v poměrně vysokých 3400-4000 min-1. Točivý moment až 300 N.m při 1500-2500 otáčkách přenášejí na přední kola šestistupňové převodovky, buď přímo řazená, nebo samočinná od japonského Aisinu. Čtyřkolka přijde později, ještě před koncem roku. Naftová verze s předním pohonem a manuálem spálí jen 4,3 l/100 km, normovaných, přirozeně.

Kromě něj vystaví i další dvě studie, které se zatím představují na prvních teaserech, ale tvary vlastně důvěrně známe. Používají také stejnou platformu. Menší hranatý XAV-Adventure se stane nástupcem současného Koranda. Nespekulujeme, sám výrobce fakt sděluje v kratičkém, zato však oficiálním tiskovém materiálu. Koneckonců, obdobné SUV už představil v dubnu na domácím autosalonu v Soulu. V hybridní podobě se dvěma elektromotory vpředu i vzadu, kamerami a vzduchovým podvozkem.

„Ještěrka“ třetí generace se vyrábí pět let a předloni byla modernizována. Novinku uvidíme v sériové podobě už příští rok. SsangYong tvrdí, že cílí na mladé aktivní lidi. Jak jinak? SUV si ale kupují spíše starší, protože se jim do nich lépe nastupuje. Určitě zaujme jiná vlastnost, nezříká se totiž ani terénních ambicí. Vypadá docela drsně a svalnatě, nějaká ta polňačka a letící kamínek jej nerozhází určitě, ale kdyby uměl i víc, bylo by to fajn!

XLV-Air přejímá tvary Tivoli, je vlastně jeho proslouženou verzí s nataženým rozvorem náprav. Na palubu se tak vejde až sedm lidí. Zavazadelník bude v pětimístném uspořádání určitě větší než u základního krátkého modelu, o místě ve třetí řadě si nedělejme iluze. Motory jsou stejné: čtyřválcová šestnáctistovka s turbem, která nabídne 94 kW, případně výše zmíněný diesel. Totéž platí i o převodovkách i možnostech pohonu jedné, případně obou náprav. Opět se bavíme o sérii, co má v útrobách koncept, SsangYong nesdělil.


SsangYong Tivoli
 

Původní dlouhý XLV se představil už v Ženevě 2014, Air je jeho další evolucí s větším třetím bočním oknem, upravenými nárazníky a světly.

JAKE.AUTO.CZ: SsangYong Tivoli (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
Zdroj: Ssangyong

Štítky SUV SsangYong Frankfurt 2015 Crossover

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



SsangYong SIV-2: Nový předobraz středně velkého SUV SsangYong SIV-2: Nový předobraz středně velkého SUV

SsangYong v posledních letech chrlí jeden koncept za…

SsangYong Tivoli EVR: Koncept elektromobilu SsangYong Tivoli EVR: Koncept elektromobilu

Tivoli je italské město v regionu Lazio, asi 30 km od…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…