SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty

 

SsangYong pod křídly indické Mahindry vstává pomalu z popela. Ve Frankfurtu představí dvojici studií, které předskakují sériovým modelům.

Jihokorejská automobilka už sériově vyrábí crossover Tivoli, i ten předznamenávala smršť konceptů. Na frankfurtském stánku se objeví s dříve avizovaným turbodieselem. Čtyřválec e-XDi 160 má objem 1,6 l a disponuje výkonem 85 kW v poměrně vysokých 3400-4000 min-1. Točivý moment až 300 N.m při 1500-2500 otáčkách přenášejí na přední kola šestistupňové převodovky, buď přímo řazená, nebo samočinná od japonského Aisinu. Čtyřkolka přijde později, ještě před koncem roku. Naftová verze s předním pohonem a manuálem spálí jen 4,3 l/100 km, normovaných, přirozeně.

Kromě něj vystaví i další dvě studie, které se zatím představují na prvních teaserech, ale tvary vlastně důvěrně známe. Používají také stejnou platformu. Menší hranatý XAV-Adventure se stane nástupcem současného Koranda. Nespekulujeme, sám výrobce fakt sděluje v kratičkém, zato však oficiálním tiskovém materiálu. Koneckonců, obdobné SUV už představil v dubnu na domácím autosalonu v Soulu. V hybridní podobě se dvěma elektromotory vpředu i vzadu, kamerami a vzduchovým podvozkem.

„Ještěrka“ třetí generace se vyrábí pět let a předloni byla modernizována. Novinku uvidíme v sériové podobě už příští rok. SsangYong tvrdí, že cílí na mladé aktivní lidi. Jak jinak? SUV si ale kupují spíše starší, protože se jim do nich lépe nastupuje. Určitě zaujme jiná vlastnost, nezříká se totiž ani terénních ambicí. Vypadá docela drsně a svalnatě, nějaká ta polňačka a letící kamínek jej nerozhází určitě, ale kdyby uměl i víc, bylo by to fajn!

XLV-Air přejímá tvary Tivoli, je vlastně jeho proslouženou verzí s nataženým rozvorem náprav. Na palubu se tak vejde až sedm lidí. Zavazadelník bude v pětimístném uspořádání určitě větší než u základního krátkého modelu, o místě ve třetí řadě si nedělejme iluze. Motory jsou stejné: čtyřválcová šestnáctistovka s turbem, která nabídne 94 kW, případně výše zmíněný diesel. Totéž platí i o převodovkách i možnostech pohonu jedné, případně obou náprav. Opět se bavíme o sérii, co má v útrobách koncept, SsangYong nesdělil.


SsangYong Tivoli
 

Původní dlouhý XLV se představil už v Ženevě 2014, Air je jeho další evolucí s větším třetím bočním oknem, upravenými nárazníky a světly.

JAKE.AUTO.CZ: SsangYong Tivoli (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí

Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB) expremiéra…

Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce

Americký jaderný koncern Westinghouse čeká bankrot. Firmu…

ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník

Úředníci odmítli stížnost exhejtmana Oty Košty, který…

Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky

Když od března do září 1969 probíhala na Dálném východě…

 
Zdroj: Ssangyong
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




SsangYong SIV-2: Nový předobraz středně velkého SUV SsangYong SIV-2: Nový předobraz středně velkého SUV

SsangYong v posledních letech chrlí jeden koncept za…

SsangYong Tivoli EVR: Koncept elektromobilu SsangYong Tivoli EVR: Koncept elektromobilu

Tivoli je italské město v regionu Lazio, asi 30 km od…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu u postele platí denně 13 tisíc!

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu…

Jako v ráji se teď cítí tanečnice Lucie Hunčárová (31). Její nový partner, ženatý kuchař Emanuele Ridi (43), ji…

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a Evu Braun mu vzala sociálka

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a…

Žádost o změnu příjmení po vzoru vůdce nacistického Německa posvětil soud americkému neonacistovi. Isidore Heath…

 

iSport.cz

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch pečetily krásné góly

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch…

Čeští fotbalisté do 19 let postoupili na mistrovství Evropy, kde si zahrají poprvé od roku 2011. Tým trenéra…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…