SsangYong SUT-1: Sériová reinkarnace Actyonu Sports

SsangYong SUT-1: Sériová reinkarnace Actyonu Sports

 
 

SsangYong má sice od listopadu 2010 nového majitele, definitivní tečku za svou minulostí ovšem neudělal. Pohnuté doby přežil nejen Rodius, ale i terénní pickup.

Studii s názvem SUT 1 jsme viděli už na jaře v Ženevě, ve Frankfurtu následuje světová premiéra sériové verze. Do názvu přibyla pomlčka a auto se poněkud zcivilizovalo. Zmizely chromované ozdoby, změnil se tvar přední masky a nárazníku. Hlavní světlomety již nemají kryt protažený až do boků, také koncové jsou trochu jiné. Sport Utility Truck ovšem stále nezapře svůj původ: extravagantního předchůdce Actyon Sports. Jedná se tedy o pětimístný pickup se čtveřicí dveří.

K pohonu slouží modernizovaný řadový čtyřválcový turbodiesel. Parametry vrtání a zdvihu 86,2 x 85,6 mm odpovídají objemu 1998 cm3. Tento motor produkuje při kompresním poměru 16,5:1 největší výkon 114 kW (155 kW) při 3400-4000 min-1. Vrchol točivého momentu je 360 Nm v rozmezí 1500-2800 min-1 a již při 1000 min-1 je k dispozici 190 Nm. Vybírat bude možné mezi šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a samočinným ústrojím se shodným počtem rychlostí. SUT-1 má standardně poháněnou pouze zadní nápravu, ale k dispozici je i provedení s elektricky přiřaditelným pohonem všech kol.

Podvozek má obří rozvor 3.060 mm. Zavěšení vpředu obstarávají dvojité lichoběžníky, vzadu je pětiprvková náprava. Kotoučové brzdy najdeme na všech čtyřech kolech. Zákazníci mají možnost výběru mezi šestnácti- a osmnáctipalcovými litými ráfky. Bezpečnostní výbava zahrnuje kromě čelních airbagů, imobilizéru, předpínačů pásů a ABS i ESP a tempomat. Na zadních sedadlech jsou úchyty Isofix pro dětské sedačky. Nechybí ani denní světlomety, mlhovky, zadní parkovací senzory nebo rovnou kamera.

Auto měří na délku 4990 mm, do šířky má 1910 mm a ční 1790 mm do výšky. Oproti ženevskému prototypu je tak o 5 mm delší a 35 mm vyšší. Váží minimálně 1873, maximálně 1995 kg, majitel ovšem musí počítat s tím, že plně naložený vůz má přes 2,7 tuny. Aby ne, korba poskytuje 2 m2. Komfortní výbava je ovšem dostatečná. Novinka nabídne elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění včetně volantu s ovladači audia, manuální nebo automatickou klimatizaci, střešní okno, palubní počítač, bezklíčkový vstup a startování, rádio s CD i MP3 přehrávačem a rozhraní Bluetooth. Také okna pohánějí elektromotorky.

Maximální rychlost staronového SsangYongu se pohybuje v minimálním rozmezí 170-171 km/h podle verze. Kombinovaná spotřeba činí 7,1-8,0 l nafty na 100 km, také v závislosti na tom, jakou převodovkou je SUT-1 vybaven a kolik náprav je poháněno.

Datum uvedení na evropské trhy dosud není známo, stejně tak ceny. Lze předpokládat, že se objeví také u nás a rozšíří nepočetné řady zástupců tohoto segmentu.

TEST: SsangYong Actyon Sports – Nepřehlédnutelný

SSANGYONG.AUTO.CZ: Vše o SsangYongu na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

 

iSport.cz

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a je ve finále MS

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a…

Česká plavkyně Simona Baumrtová po čtyřech letech znovu postoupila do finále mistrovství světa na 100 metrů…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…