SsangYong SUT-1: Sériová reinkarnace Actyonu Sports

SsangYong SUT-1: Sériová reinkarnace Actyonu Sports

 
 

SsangYong má sice od listopadu 2010 nového majitele, definitivní tečku za svou minulostí ovšem neudělal. Pohnuté doby přežil nejen Rodius, ale i terénní pickup.

Studii s názvem SUT 1 jsme viděli už na jaře v Ženevě, ve Frankfurtu následuje světová premiéra sériové verze. Do názvu přibyla pomlčka a auto se poněkud zcivilizovalo. Zmizely chromované ozdoby, změnil se tvar přední masky a nárazníku. Hlavní světlomety již nemají kryt protažený až do boků, také koncové jsou trochu jiné. Sport Utility Truck ovšem stále nezapře svůj původ: extravagantního předchůdce Actyon Sports. Jedná se tedy o pětimístný pickup se čtveřicí dveří.

K pohonu slouží modernizovaný řadový čtyřválcový turbodiesel. Parametry vrtání a zdvihu 86,2 x 85,6 mm odpovídají objemu 1998 cm3. Tento motor produkuje při kompresním poměru 16,5:1 největší výkon 114 kW (155 kW) při 3400-4000 min-1. Vrchol točivého momentu je 360 Nm v rozmezí 1500-2800 min-1 a již při 1000 min-1 je k dispozici 190 Nm. Vybírat bude možné mezi šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a samočinným ústrojím se shodným počtem rychlostí. SUT-1 má standardně poháněnou pouze zadní nápravu, ale k dispozici je i provedení s elektricky přiřaditelným pohonem všech kol.

Podvozek má obří rozvor 3.060 mm. Zavěšení vpředu obstarávají dvojité lichoběžníky, vzadu je pětiprvková náprava. Kotoučové brzdy najdeme na všech čtyřech kolech. Zákazníci mají možnost výběru mezi šestnácti- a osmnáctipalcovými litými ráfky. Bezpečnostní výbava zahrnuje kromě čelních airbagů, imobilizéru, předpínačů pásů a ABS i ESP a tempomat. Na zadních sedadlech jsou úchyty Isofix pro dětské sedačky. Nechybí ani denní světlomety, mlhovky, zadní parkovací senzory nebo rovnou kamera.

Auto měří na délku 4990 mm, do šířky má 1910 mm a ční 1790 mm do výšky. Oproti ženevskému prototypu je tak o 5 mm delší a 35 mm vyšší. Váží minimálně 1873, maximálně 1995 kg, majitel ovšem musí počítat s tím, že plně naložený vůz má přes 2,7 tuny. Aby ne, korba poskytuje 2 m2. Komfortní výbava je ovšem dostatečná. Novinka nabídne elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění včetně volantu s ovladači audia, manuální nebo automatickou klimatizaci, střešní okno, palubní počítač, bezklíčkový vstup a startování, rádio s CD i MP3 přehrávačem a rozhraní Bluetooth. Také okna pohánějí elektromotorky.

Maximální rychlost staronového SsangYongu se pohybuje v minimálním rozmezí 170-171 km/h podle verze. Kombinovaná spotřeba činí 7,1-8,0 l nafty na 100 km, také v závislosti na tom, jakou převodovkou je SUT-1 vybaven a kolik náprav je poháněno.

Datum uvedení na evropské trhy dosud není známo, stejně tak ceny. Lze předpokládat, že se objeví také u nás a rozšíří nepočetné řady zástupců tohoto segmentu.

TEST: SsangYong Actyon Sports – Nepřehlédnutelný

SSANGYONG.AUTO.CZ: Vše o SsangYongu na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek

Největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost…

Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila

Část cizinců se dnes vzbouřila proti policii a…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 






 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i kroupy. Sledujte radar

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i…

Začátkem týdne se budou teploty stále držet na tropických třicítkách. Z úterka na středu však přijde ochlazení,…

 

iSport.cz

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…