5.1. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

SsangYong Tivoli chce zajmout cenou. Jak si cenově stojí proti konkurenci?

 

Do nabitého segmentu malých SUV míří nový zástupce korejské značky. SsangYong Tivoli chce zajmout cenou nebo nabídnutím pohonu všech kol.

Korejská značka SsangYong se vrací na trh s třemi modely, malým SUV Tivoli, jeho prodlouženou verzí XLV a modelem Rexton, který má v základu pohon zadních kol. V době rostoucích prodejů malých SUV má šanci na úspěch hlavně Tivoli, a tak jsme se jeho ceny rozhodli srovnat s konkurencí.

Tivoli to na trhu rozhodně nebude mít snadné, protože míří do hodně nabitého segmentu. Ještě letos mu přitom přibude na českém trhu hodně silný protivník, malé SUV od Škodovky, vycházející z loňského konceptu VisionX.

K tématu: SsangYong se vrací na český trh. Odhalil ceny a otevřel prvního prodejce

Malý SsangYong ale má dvě zajímavá esa v rukávu. Jedním je pohon všech kol, který v této kategorii není moc obvyklou záležitostí. Dostupný je pro oba nabízené motory, benzinový čtyřválec 1.6 e-XGI (94 kW) i turbodiesel 1.6 e-XDI (85 kW), a to za příplatek 33.900 korun. Váže se ale na šestistupňovou automatickou převodovku Aisin za 29.900 korun, a tak pořízení čtyřkolky přijde celkem na 63.800 korun.

SsangYong Tivoli – srovnání rozměrů s dalšími malými SUV
ModelSsangYong TivoliFord EcoSportPeugeot 2008Renault CapturSuzuki Vitara
Délka (mm)41954096415941224175
Šířka (mm)17951765173917781775
Výška (mm)15901713155615661610
Rozvor (mm)26002519253826062500
Zavazadlový prostor (l)423 (327*)356350377-455375
*S pohonem všech kol

Druhou je pak atraktivní základní cenovka, za již zmíněnou zážehovou šestnáctistovku s 94 kW dáte v základu (tedy s manuálem a pohonem předních kol) 349.900 korun, což v dané kategorii není špatná cena. Opravdu se ale vyplatí?

Záleží na okolnostech, co od auta vyžadujete. V tomto případě totiž dostanete holátko, kterému v základu chybí rádio i centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Oboje dostanete až v druhém stupni výbavy STD Plus za 379.900 korun, který dále přidává sportovní kožený volant, kryt zavazadlového prostoru, bluetooth handsfree nebo přední mlhovky. Zvláštností je pak fakt, že v základu chybí start-stop, Tivoli ho šikovně nabízí za příplatek (9.900 Kč).

SsangYong Tivoli – srovnání s dalšími malými SUV
ModelSsangYong TivoliMazda CX-3Peugeot 2008Renault CapturSuzuki Vitara
Motor1.6 e-XGI2.0 Skyactiv-G1.2 PureTech1.3 TCe1.0 BoosterJet
Zdvihový objem [cm3]1597199811991333998
Válce/ventily4/44/43/44/43/4
Největší výkon [kW/min]94/600089/600096/550096/-82/5500
Točivý moment [N.m/min]160/4600206/2800230/1750220/1500170/2000-3500
Převodovka6M6M6M6M5M
Max. rychlost [km/h]170192199200170
Zrychlení 0-100 km/h [s]?9,08,610,211,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,46,25,15,65,3

Navíc konkurence umí být se sice méně výkonnými, ale zato přeplňovanými motory ještě levnější. Takový Renault Captur s tříválcem 0.9 TCe přijde dokonce na 309.900 Kč.

My jste ale srovnávali motory s obdobným výkonem, byť díky přeplňování mají silovou výhodou. V takovém případě jsou jiná malá SUV sice dražší, zato ale lépe vybavená.

Vezměme si již zmíněný Renault Captur. Se čtyřválcem 1.3 TCe (96 kW) sice přijde na 369.900 korun, zároveň ale už má i navigaci nebo zadní parkovací čidla. Tivoli koncepčně hodně blízké Suzuki Vitara s tříválcem 1.0 BoosterJet (82 kW) stojí 393.900 korun. Oproti malému SsangYongu má ale navíc kolenní airbag řidiče, dálkově ovládané centrální zamykání nebo rádio. Za uvedenou částku ale postrádá třeba tempomat nebo elektrické ovládání zadních oken.

Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy srovnatelných verzí
VůzSsangYong TivoliMazda CX-3Peugeot 2008Renault CapturSuzuki Vitara
Motor1.6 e-XGI2.0 Skyactiv-G1.2 PureTech1.3 TCe1.0 BoosterJet
Největší výkon [kW/min]94/600089/600096/550096/-82/5500
Převodovka6M6M6M6M5M
VýbavaSTDEmotionActiveLimitedComfort
Cena [Kč]349.900412.400365.000369.900393.900
Airbagy66667
Centrální zamykání s DO-SSSS
El. stahování předních/zadních okenS/SS/SS/7.000S/SS/-
Klimatizacemanuálnímanuálnímanuálnímanuálnímanuální
Kola16" ocelová16" ocelová16" ocelová16" litá16" ocelová
Metalický lak9.90013.90013.00012.50013.000
Mlhovky vpředu--SS-
Navigace--20.000S-
Rádio-SSSS
TempomatS-SS-
Palubní počítačSSSSS
Parkovací senzory vzadu--9.000S-
Rezervní kolo2.300-S2.000-
Start-stop systém9.900SSSS
Zrcátka vyhřívaná/elektricky ovládanáS/S-/SS/SS/S-/S

A jak je na tom při jiném srovnání, když Tivoli zvolíme s dieselovým čtyřválcem 1.6 e-XDI (85 kW), v kombinaci s automatem a čtyřkolkou, v nějaké lepší výbavě? Vezměme třeba verzi DLX, v níž tato kombinace přijde na 554.700 korun.

Za tuto částku dostanete navíc kolenní airbag řidiče, dvouzónovou automatickou klimatizaci, litá kola nebo parkovací senzory vpředu a vzadu. Za navigaci se v kombinaci se zadní parkovací kamerou připlácí 22.500 korun.

A to už je mnohem lákavější nabídka, protože konkurence s pohonem všech kol je v porovnatelných variantách klidně o 100.000 korun dražší. Pravda, Ford EcoSport v případě 1.5 EcoBlue (92 kW) i Opel Mokka X s 1.6 CDTI (100 kW) mají výhodu ve vyšším výkonu, zároveň však nabízejí pouze kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou.

Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy srovnatelných verzí
VůzSsangYong TivoliFord EcoSportMazda CX-3Opel Mokka X
Motor1.6 e-XDI1.5 EcoBlue1.8 Skyactiv-D1.6 CDTI
Pohon4x44x44x44x4
Největší výkon [kW/min]85/3400-400092/360085/4000100/3500-4000
Převodovka6A6M6M6M
VýbavaDLXTitaniumRevolutionInnovation
Cena [Kč]554.700642.900661.400653.900
Airbagy7766
Centrální zamykání s DOSSSS
Čalouněnítextillátka/kůželátka/kůželátka/kůže
El. stahování předních/zadních okenS/SS/SS/SS/S
Head-up displej--S-
Klimatizacedvouzónová automatickáautomatickáautomatickámanuální
Kola16" litá16" litá18" litá18" litá
Metalický lak9.90013.50013.90016.000
Mlhovky vpředuSSSS
Navigace22.50019.50012.50015.000
RádioSSSS
TempomatSSSS
Palubní počítačSSSS
Parkovací senzory vpedu/vzaduS/S8.600S/S12.500
Rezervní kolo2.3002.400-2.200
Start-stop systém9.900SSS
Vyhřívání sedadel vpředuS11.000*S8.500**
Zrcátka vyhřívaná/elektricky ovládanáS/SS/SS/SS/S
*Včetně vyhřívaného čelního skla a volantu
*Včetně vyhřívaného volantu

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump se pokusil usmířit s demokraty. Marně Trump se pokusil usmířit s demokraty. Marně

Kvůli rozpočtové krizi klesá popularita prezidenta i v…

Labouristé chystají návrh na odklad brexitu, tvrdí britská média Labouristé chystají návrh na odklad brexitu, tvrdí britská média

Vedení opozičních labouristů zvažuje podporu návrhu…

Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk: Blbci u Palacha, vyhazov za šikanu a odhalený důchod Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk: Blbci u Palacha, vyhazov za šikanu a odhalený důchod

Český prezident Miloš Zeman byl už po 16. hostem pořadu S…

 
 

Přidat názorDiskuse: SsangYong Tivoli chce zajmout cenou. Jak…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště? The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště?

Jedenáct dlouhých měsíců. Tak dlouho jsme čekali na…

 



SsangYong SIV-2: Nový předobraz středně velkého SUV SsangYong SIV-2: Nový předobraz středně velkého SUV

SsangYong v posledních letech chrlí jeden koncept za…

SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty

SsangYong pod křídly indické Mahindry vstává pomalu z…

 



 
Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Včera

Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i sérii špionážních snímků a videí jsou tu další fotky bez maskování. Populární kompakt se odhaluje v takřka celé své kráse.




Blesk.cz

Zůstaneme jako národ křupany? Maturitní ples prestižního gymnázia očima Františky

Zůstaneme jako národ křupany? Maturitní ples…

Byl to nostalgií se stopu trpkosti a beznaděje doprovozený večer. Miluji tanec, ale plesy ráda nemám. Nikdy jsem…

Zemřel producent Terminátora a Ramba Andrew Vajna (†74): Hasta la vista, napsal Orbán

Zemřel producent Terminátora a Ramba Andrew Vajna…

Ve věku 74 let ve svém domově v Budapešti zemřel filmový producent a podnikatel Andrew Vajna. Informovala o tom…

 

iSport.cz

Liberec si pojistil mladého brankáře z Belgie. Plánuje ještě dvě posily

Liberec si pojistil mladého brankáře z Belgie.…

Ještě před odletem na soustředění do Turecka oznámil Slovan Liberec, že podepsal dlouhodobou smlouvu s brankářem…

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla. Pardubice vyhrály 6:2!

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla.…

SOUHRN | Po skaplu rozjetého Mountfieldu si smlsli i na lídrovi soutěže. Plzeňští hokejisté v rámci 37. kola…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře se soudcem si zaslouží potlesk

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře…

Přečetl jsem si dialog kancléře Mynáře s panem předsedou Nejvyššího správního soudu z dob, kdy tím předsedou…

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…