SsangYong XAV-Adventure je předskokanem pro Korando

 

SsangYong na svém stánku ve Frankfurtu nad Mohanem vystavil koncept XAV-Adventure a poodhalil jeho techniku.

SsangYong XAV-Adventure se světu představil poprvé na jaře letošního roku v Soulu a již tehdy se objevily první náznaky jeho možné proměny v sériové SUV, které se stane čtvrtou generací modelu Korando.

Koncept s rozvorem náprav 2600 mm má karoserií dlouhou 4190 mm, širokou 1880 mm a vysokou 1650 mm. Především v oblasti předních partií XAV-Adventure svými liniemi lehce odkazuje na druhou generaci modelu Korando, i když sází na ostřejší hrany.

Interiér konceptu má působit komfortně i prakticky zároveň, na čemž se vedle tvarů palubní desky a dalších částí podílí i zvolené odstíny černé, šedé a hnědé spolu s použitými materiály. K sympatickým detailů patří i rozměrný odsuvný díl střechy.

SsangYong v případě pohonu konceptu XAV-Adventure rovnou zmiňuje možnost volby mezi vznětovým a zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru, prozatím bez bližších informací o výkonech. Spalovací motor pak v obou případech doplňuje vpředu uložený elektromotor o výkonu 10 kW a dvojice elektromotorů u zadní nápravy, z nichž každý poskytuje 30 kW. Potřebnou energii elektromotorům pak dává 2,1 kWh lithium-iontová baterie.

Koncept je mimo jiné vybaven i systémem SsangYong 3S-Cube, který ve spolupráci se senzory a kamerou, sledujícími povrch před vozem, upravuje nastavení vzduchového podvozku pro dosažení optimálního jízdního komfortu.

JAKE.AUTO.CZ: SsangYong Korando (přehled všech článků)

V souvislosti s představením konceptu XAV-Adventure připomíná SsangYong ve stručnosti i trojici doposud uvedených generací modelu Korando.

První z nich, která byla licencí Jeepu CJ-7, pochází z let 1983 až 1996 a vedle klasického provedení byla nabízena i jako devítimístné Korando K9 .

Druhá z let 1996 až 2006, která patří k obchodně nejúspěšnějším modelům své značky, již byla výsledkem vlastního vývoje, stojícím na zkráceném podvozku modelu Musso. Třídveřovou karoserii navrhl Ken Greenly.

V pořadí třetí generace Koranda byla v sériové podobě uvedena v roce 2010. Karoserie tohoto pětidveřového kompaktního SUV pochází od studia Italdesign. Koncem roku 2013 byla představena modernizovaná podoba tohoto modelu, která přinesla ostřejší linie.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




SsangYong Korando: Z krasavce ošklivka SsangYong Korando: Z krasavce ošklivka

Kompaktní SUV Korando prošlo na domácím trhu faceliftem,…

SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější

Kompaktní jihokorejské SUV SsangYong Korando se může…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích půjde psí specialista Sam

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích…

V Česku je letos nejvíc otrávených dravců od roku 2000, kdy se tyto případy evidují. Na rapidní nárůst upozornil…

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…