Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stát podpoří nákupy automobilů i vývoj autonomních aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (29)
Vláda chystá sérii opatření na podporu elektromobilů a podpoří vývoj vozů s autonomním řízením. Navrhuje, aby elektromobily nemusely platit registrační poplatky a měly bezplatný vjezd do center měst.

Mezi návrhy je také možnost zrychleného odepisování pro podnikatele nebo možnost kombinace dotace na pořízení s operativním leasingem. Pro testování autonomních vozů má vzniknout polygon. Opatření vyplývají z vládního Akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu ČR, který má v pondělí schvalovat vláda.

Na vytvoření akčního plánu, který ve finální podobě obsahuje celkem 25 opatření, se dohodli zástupci automobilového průmyslu s premiérem Bohuslavem Sobotkou (ČSSD) letos v únoru. Plán je součástí memoranda, které mají automobilky s vládou v nejbližší době uzavřít. Vedle elektromobility a rozvoje autonomního řízení obsahuje opatření na podporu digitalizace automobilového provozu.

Elektromobily jsou stále výrazně dražší než vozy na konvenční pohon. Ročně se jich v Česku prodají řádově stovky. Již od loňského roku mohou státní organizace žádat na pořízení ekologických vozidel dotaci od ministerstva životního prostřední a firmy od ministerstva průmyslu a obchodu. Její čerpání ale nebylo možné kombinovat s operativním leasingem.

O možnosti zrychleného odepisování elektromobilů akční plán uvažuje v letech 2019 až 2025, již do konce letošního roku by pak mohla být zavedena barevně odlišená registrační značka pro elektromobily, která by jim umožnila vjezd do center měst nebo využití vyhrazených jízdních pruhů pro MHD. V příštím roce by mělo ministerstvo dopravy zavést osvobození elektrických aut od správního poplatku 800 korun za registraci. Z návrhu po připomínkovém řízení naopak vypadlo osvobození elektromobilů od dálničního poplatku, které již řeší Národní plán čisté mobility.

Stát by měl rovněž ještě letos analyzovat možnosti podpory budování dobíjecích stanic a jejich provozu. Provozní podpora by mohla být formou provozní dotace, zvýhodněného distribučního tarifu nebo umožnit flexibilnější sjednávání rezervovaného příkonu či zjednodušeného postupu připojování nabíjecí infrastruktury.

Pro zavádění autonomního řízení vedle zadání studie proveditelnosti vybudování testovacího polygonu stát počítá s úpravou příslušné legislativy, přípravou jednotných evropských standardů nebo rozšířením poskytovaných dat z Jednotného systému dopravních informací, která umožní orientaci autonomně řízených vozů na silnicích.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (29)
Avatar - Barrichello
21. 9. 2017 14:12
Re: Kdyby to radši
haha, víš jak sem to myslel, na obnovu oblastní postižených hurikány....a na pomoc lidem které zasáhly
Avatar - praděda7
21. 9. 2017 12:23
Re: Už je to tady...
Přesně! Výborný nápad s těmi auty Euro 5,6. Hoď řeč se svým zastupitelem v parlamentě. Jinak se těch 10-15 let starých ojetin, které sem tahají z Německa nikdy nezbavíme. Toto máš velice dobrý konkrétní návrh jak to řešit a zároveň pro politiky jak nestratit hlasy obyčejných lidí. :-!
21. 9. 2017 12:20
Re: Cesta do ekopekla
Souhlasim, sam jako majitel naftaku jsem pro. Ale taky bych zavedl kompletne nove EURO normy odpovidajicic realite. Vim, budete mi nadavat, ze jsem majitel naftaku, benzin pro muj najezd není, na nove auto nemam a bohužel v C5 benzin téměř neexistuje a nebo je velmi problematicky. Ale urcite jsem za prisnejsi kontroly stavu FAPu, stavu vstrikovaci, EGR ventilu atd.....me samotnému se nelibi když predemnou auto silne kouri, nebo je velmi citit a od pohledu je jasne, ze auto ma zavadu. A co je podlem e nejhorsi tak je absolutne spatna doprava ve mestech, kvůli nejruzenejsim narizenim je všude az moc prechodu, semaforu, které ještě před par lety nebyly a doprava byla plynulejsi, ted se dodělalo na stejne ulici několik prechodu a dalších semaforu a clovek místo plynulého projeti několikrát zastavia znova se rozjizdi a tvori se dlouhe kolony.....
21. 9. 2017 12:10
Re: Kdy uz zakazou diesely ve mestech?
A kdy zakážou i benziny ve mestech? a kdy zakážou i elektroauta ve mestech? Neříkám, že diesel je něco suprového, ale stejně jako majiteli benzínu vadí naftáky, tak majiteli elektro auta vadí benzínová auta. A stejně tak člověku na skůtru vadí jakákoliv auta, chodci vadí i ten skůtr.....takže dnes zakážeme naftu do města, pak zakážeme fosilní paliva, pak zakážeme i elektro a pak vše kromě kola a MHD?
21. 9. 2017 12:07
Re: Už je to tady...
Naprosto souhlasim. I když ted ty dotace jsou smesne, neplatít 800kc registracni dan me nevytrhne, dalnicni znamku zdarma zavrhli, coz by me taky nevytrhlo....a vjezd do centra muze i benzinove auto. Pokud chteji podporit obnoveni vozového parku, nebo k nakupu neceho ekologického, tak by měli podporit hlavne chudsi lidi, kteří mají stara auta. Pokud budu chude lidi ještě pokutovat poplatky za stara auta, tak se z toho nikdy nevyhrabou. Prijde mi, jako by si s stat myslel, ze si ty stara auta kupujeme jen tak na truc, nechapou, ze si nove nekupujeme proto, ze na to proste nemame. A tak presne jak píše člověk nademnou, ty chudí se na daních složí na boháče, co si koupí Teslu. Ale by stát podpořil chudší vrstvy k nákupu třeba 1-5ti letých ojetin, dejme tomu podpořit nákup EURO 5 nebo 6 a pomohl chudším na ta auta dosáhnout za podmínky likvidace starého auta, to ne.