Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Strosek Porsche Cayman – stylový jako vždy

Miroslav Kudělka
Diskuze (14)
Vittorio Strosek je již dlouhá léta znám svými odvážnými kreacemi na bázi vozů Porsche. Poslední z nich na bází Porsche Cayman patří k těm vzhledově mírnějším, ale motorově ostřejším.

Vittorio Strosek je již dlouhá léta znám svými odvážnými kreacemi na bázi vozů Porsche. Poslední z nich na bází Porsche Cayman patří k těm vzhledově mírnějším, ale motorově ostřejším.

Novinka Porsche Cayman si jednoznačně říká o ladění a úpravci se snaží nabízet co se dá. Vittorio Strosek o sobě poslední dobou příliš vědět nedává a tak potěší, že stále nabízí trochu jiný pohled na svět tuningu. Cayman v úpravě Strosek dostal na přídi trojici doplňkových spoilerů umístěných pod sériový kus. Dva boční obsahují vstupy pro chladící vzduch k brzdám, středový minimalizuje vztlak na přední nápravě. Boky byly osazeny mohutnějšími prahy a vstupy vzduchu k motoru před zadními koly dostal vysunuté lapače, které podporují plnění motoru a pracují jako lehké přeplňování. Dynamický vzhled podporují drobnější sportovní zpětná zrcátka. Nejvíce doplňků se objevuje na zádi. Na horní hraně zadního okna je první spoiler opticky prodlužující střechu. Standardní výsuvný spoiler byl nahrazen stejně se vysouvajícím, ale rozměrnějším. Nakonec, pod sériový nárazník byl implantován difuzor, vylepšující proudění pod vozem. Všechny přídavné prvky jsou vyrobeny stejně jako sériové z materiálu PU-R.

Výrazný vzhledový efekt mají také čistě funkční hliníková kovaná kola o průměrech 19 a 20 palců. Největší pětipaprsková třídílná mají rozměry 8,5J x 20 vpředu a 11J x 20 vzadu. Obutá jsou pneumatikami Dunlop 235/30 ZR 20 resp. 305/25 ZR 20. Jejich přilnavost zajišťuje sportovní podvozek, jehož kratší pružiny zajišťují snížení o 35 mm. Tlumiče jsou seřiditelné v obou směrech a lze měnit i světlou výšku. Jízdní vlastnosti byly laděny na severní smyčce slavného Nürburgringu. A bylo je potřeba poladit, protože pod kapotou se ukrývá motor převrtaný na 3,8 litru a produkující 279 kW (380 k) a točivý moment 415 Nm, což stačí ke zrychlení z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a dosažení rychlosti až 288 km/h. Jeho zvuk podporuje výfukové potrubí z nerezivějící oceli.

Pro interiér jsou připraveny velurové koberce s logem úpravce, hliníkové pedály a madla s koženým čalouněním v jakékoli barevné kombinaci.

Miroslav Kudělka
Diskuze (14)