Subaru Impreza WRX kombi - letíme s kufry (08/2003)

Subaru Impreza WRX kombi - letíme s kufry (08/2003)

 
 

Přestože Subaru vyrábí ještě silnější Imprezu WRX STi (ovšem jen sedan), v testovaném provedení kombi je WRX nejsilnější možnou variantou. Díky turbodmychadlu je výkon dvoulitrového čtyřválce nadopován na slušných 165 kW (225 k) a ani maximum točivého momentu (300 Nm) není zrovna nízko. To vše je zabaleno do slušivého kombi-kabátku a když vezmeme v úvahu také stálý pohon...

Přestože Subaru vyrábí ještě silnější Imprezu WRX STi (ovšem jen sedan), v testovaném provedení kombi je WRX nejsilnější možnou variantou. Díky turbodmychadlu je výkon dvoulitrového čtyřválce nadopován na slušných 165 kW (225 k) a ani maximum točivého momentu (300 Nm) není zrovna nízko. To vše je zabaleno do slušivého kombi-kabátku a když vezmeme v úvahu také stálý pohon všech kol, je jasné, že svezení to bude nadmíru zajímavé...

Zvenku zaujme Impreza WRX především "lapačem" na přední kapotě, který usměrňuje proud vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu, dále pak krásnými šedými sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin na kterých jsou nasazeny nízkoprofilové pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměru 215/45. Pod nimi se skrývají brzdové třmeny s nápisem Subaru. Celek pak doplňuje masivní přední nárazník s velkými kulatými mlhovkami. Zadní část decentně vylepšuje dvojitá koncovka výfukuspoiler nad pátými dveřmi.

Interiéru vládnou přední sedadla s mohutným bočním vedením s integrovanými opěrkami hlav. Volant je čtyřramenný značky MOMO, bohužel je však seřiditelný jen výškově. Účinek posilovače řízení je úmyslně nižší, takže kontakt s vozovkou je zajištěn. Při pohledu na přístrojovou desku nejvíce potěší uprostřed umístěný otáčkoměr, který vytlačil rychloměr do strany vpravo. U Subaru se sluší připomenout i tradiční bezrámová okna.

Boxer (motor s protiběžnými písty) by dle propagačních materiálů měl mít maximálně kultivovaný chod (samozřejmě v rámci čtyřválců), pravda je že ve volnoběžných otáčkách se karosérie následkem vibrací motoru chvěje, ale po přidání plynu se vše uklidní a zastáncům boxeru můžete dát jen zapravdu - chod je čistý, bez jakýchkoli falešných kmitů. Spojka se zdá napoprvé hodně tuhá - po týdnu si však noha zvykla a už nám to nepřipadalo nijak hrozné. Rozjezd se dá v podstatě provést dvěma způsoby - buďto klidně bez zvýšených otáček, ale motor překvapí nízkým tahem až do tří tisíc otáček nebo vytočením motoru na zhruba čtyři tisíce otáček, ale to již musíte mít WRX trochu "v rukou", jelikož není možné "pustit" spojku, protože pohon všech kol nedovolí na asfaltu jakýkoliv prokluz kol. Takže i rozjezd ve vyšších otáčkách je nutné vždy provádět s částečným prokluzem spojky. Poměrně zvláštní je charakteristika motoru. Do tří tisíc otáček motor hodně připomíná klasický dvoulitr - to znamená poskytuje dostatek síly na běžnou jízdu, ale o nic dramatického se nejedná. Naprostým opakem je nástup turba právě ve třech tisících otáčkách. Tah motoru výrazně nastoupí a až do 7200 otáček, kdy zasahuje omezovač Impreza fantasticky zrychluje. V praxi, při rychlejší jízdě, však není vůbec nutné trápit motor tak vysoko, bohatě stačí 6500 otáček, protože po přeřazení na další rychlost se bezpečně nacházíte nad kritickou hranicí tří tisíc otáček. Spotřeba je jak asi očekáváte mimořádně variabilní dle způsobu jízdy. Proto vás může WRXko překvapit rozsahem 10-17 litrů na 100 km (spaluje Natural 98). My jsme celý test absolvovali v průměru za 12,6 l/100 km, což je vzhledem k častému využívání výkonu motoru přijatelná hodnota.

Jízdní vlastnosti jsou díky tvrdému naladění výborného podvozku excelentní a průjezdy zatáček je možné bezpečně zvládat o 30-40 km/h rychleji než v běžných vozech. Také známá nedotáčivost přisuzovaná čtyřkolkám se nedostavila a Impreza se při průjezdech zatáček na hranici adheze chovala přísně neutrálně (test však proběhl pouze na suchu). Dobře dimenzované brzdy dostatečně odpovídaly potenciálu vozu a nezaznamenali jsme jejich slábnutí.

Za milion korun získáte v Impreze WRX pozoruhodné sportovní náčiní a pokud se navíc rozhodnete pro verzi kombi získáte navíc i něco praktičnosti, přestože málo hluboký zavazadlový prostor svými 356 litry neohromí, ale možnost sklopení dělených sedadelobčas pomůže přepravit i větší předměty. Když k tomu navíc připočtete množství nadstandardních záruk (3 roky na celé auto s omezením 100.000 km, 5 let na ústrojí AWD s omezením 120.000 km, 6 let záruky proti prorezavění, 3 roky záruky na povrchovou korozi) zjistíte, že pokud hledáte sportovně laděný kombík navíc s bezpečnými jízdními vlastnostmi (a to vám naladění podvozku Imprezy WRX a pohon všech kol zaručuje více než dostatečně) máte již prakticky vybráno...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 028 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 040 000 Kč

Základní výbava:Technika / bezpečnost Výbava vnitřní Výbava vnější

Výbava testovaného vozu:metalíza (+12.000,-)

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.7 / 7.1 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 356 / 1266
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 430
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4415
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Factory Five Racing 818 S: Kit car s technikou z Imprezy WRX (+video) Factory Five Racing 818 S: Kit car s technikou z Imprezy WRX (+video)

Severoamerická společnost Factory Five Racing Inc. uvádí…

Video: Podívejte se, jak se předjíždí se Subaru Impreza WRX Video: Podívejte se, jak se předjíždí se Subaru Impreza WRX

Kluzká vozovka může mnoho řidičů potrápit. Stačí však…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…