Subaru přichází s prvním plug-in hybridem. Vznikl i díky Toyotě Prius
Emisním normám se musí přizpůsobit také Subaru, které přichází se svým prvním plug-in hybridem. Vznikl na bázi crossoveru XV a zatím je určen primárně pro americký trh, kde se tento model prodává pod označením Crosstrek. Automobil oficiálně nazvaný Crosstrek Hybrid se světu poprvé představí na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles.
I plug-in hybridní XV si zachovává dnes typické znaky vozů Subaru, což znamená kombinaci motoru s protiběžnými písty (konkrétně dvoulitr s přímým vstřikováním), variátorovou převodovku Lineartronic a pohon všech kol.
V tomto případě je však balíček techniky doplněný o dva elektrické motory. Jeden funguje jakožto startér, případně jako generátor pro baterii hybridního pohonu. Druhý pak pohání automobil v hybridním nebo čistě elektrickém režimu, případně dobíjí akumulátor, když rekuperuje brzdnou energii.
Hybridní systém Subaru StarDrive Technology vznikl díky spolupráci s Toyotou, která v Subaru vlastní asi 17% podíl. Automobilka již dříve uvedla, že vychází z techniky použité v jejím Priusu. Lithium-iontové baterie jsou v Crosstreku Hybrid uloženy pod podlahou zavazadelníku, autu umožňují v elektrickém režimu ujet až 27 kilometrů. Na elektřinu vůz zvládne jet nejvýše rychlostí 105 km/h.
Vedle samotného hybridního systému se novinka dočkala také osobitě vyvinutého brzdného systému. Ovládání brzd bylo optimalizováno pro ideální rozložení brzdné síly mezi rekuperaci a mechanické zpomalování. Důraz je kladen hlavně na regenerativní brzdění, aby se snížila spotřeba paliva. Zároveň se však myslelo i na prodloužení životnosti baterie.
Subaru Crosstrek Hybrid se pak proti ostatním variantám tohoto crossoveru liší také stříbrnou metalízou lakovanými detaily v předním nárazníku nebo bočních prazích, případně modrými rámečky projektorů světlometů, modrá barva se objevuje také uvnitř. Specialitou je též osobitá modrá barva Lagoon Blue Pearl.