Subaru XV: První dojmy
Zvýšený allroad-hatchback Subaru XV (tentokrát už bez slova Impreza v obchodním názvu) je prvním zástupcem čtvrté generace Subaru Impreza na evropském kontinentu. Karoserie rozvíjí tvary předchůdce, obohacené o prvky z nového Legacy. Kompaktnímu hatchbacku tento designový styl sluší mnohem víc než většímu sourozenci.
V kontrastu s výrazným vnějším designem interiér nezkouší žádné experimenty. I přes velký pokrok ve srovnání s předchůdcem se jedná stále o strohý japonský design.
Nejspíš definitivně ta tam je éra bezrámových dveří. Řidič nového XV z toho bude ale těžit v podobě vynikajícího výhledu vpřed. Sloupky čelního okna jsou tenké a rovné jako přímka – zorné pole řidiče omezují co nejméně. Pomáhají samozřejmě i zpětná zrcátka s velkou plochou.
Na zadních sedadlech je omezením svažující se střecha. Výsledkem je 91 centimetrů nad sedákem, a to navzdory nízké poloze zadních sedadel (jen 31 cm nad podlahou). Jednoduše v segmentu nižší střední třídy existují prostornější modely.
Zavazadlový prostor potěší délkou u dna rovnou 80 centimetrům. Horší je to už s jednoduchou roletou a především malou hloubkou – ta je daní za vyspělý pohon všech kol.
Karoserie s rozměry 4450 x 1780 x 1570 mm bude ukrývat jeden z trojice motorů boxer. Zážehová šestnáctistovka je úplnou novinkou, dvoulitr se 110 kW se od jara prodává ve Foresteru. Posledním do trojice bude dvoulitrový Boxer Diesel.
O snížení kombinované spotřeby se má postarat nová generace volitelně dodávané bezestupňové převodovky Lineartronic CVT a v případě zážehových motorizací standardně instalovaná funkce Auto Start Stop, která zatím v produkci Subaru chyběla.