Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru XV: První dojmy

Subaru Impreza
Subaru Impreza
Subaru Impreza
Subaru Impreza
13 Fotogalerie
Diskuze (20)
Ostře oranžová barva a sebevědomé terénní oplastování láká na prvního zástupce nové generace Subaru Impreza.

Zvýšený allroad-hatchback Subaru XV (tentokrát už bez slova Impreza v obchodním názvu) je prvním zástupcem čtvrté generace Subaru Impreza na evropském kontinentu. Karoserie rozvíjí tvary předchůdce, obohacené o prvky z nového Legacy. Kompaktnímu hatchbacku tento designový styl sluší mnohem víc než většímu sourozenci.

V kontrastu s výrazným vnějším designem interiér nezkouší žádné experimenty. I přes velký pokrok ve srovnání s předchůdcem se jedná stále o strohý japonský design.

Nejspíš definitivně ta tam je éra bezrámových dveří. Řidič nového XV z toho bude ale těžit v podobě vynikajícího výhledu vpřed. Sloupky čelního okna jsou tenké a rovné jako přímka – zorné pole řidiče omezují co nejméně. Pomáhají samozřejmě i zpětná zrcátka s velkou plochou.

Na zadních sedadlech je omezením svažující se střecha. Výsledkem je 91 centimetrů nad sedákem, a to navzdory nízké poloze zadních sedadel (jen 31 cm nad podlahou). Jednoduše v segmentu nižší střední třídy existují prostornější modely.

Zavazadlový prostor potěší délkou u dna rovnou 80 centimetrům. Horší je to už s jednoduchou roletou a především malou hloubkou – ta je daní za vyspělý pohon všech kol.

Karoserie s rozměry 4450 x 1780 x 1570 mm bude ukrývat jeden z trojice motorů boxer. Zážehová šestnáctistovka je úplnou novinkou, dvoulitr se 110 kW se od jara prodává ve Foresteru. Posledním do trojice bude dvoulitrový Boxer Diesel.

O snížení kombinované spotřeby se má postarat nová generace volitelně dodávané bezestupňové převodovky Lineartronic CVT a v případě zážehových motorizací standardně instalovaná funkce Auto Start Stop, která zatím v produkci Subaru chyběla.

Vstoupit do diskuze (20)