Suzuki Ignis 1.5 VVT 4x4 - Japonsko-uherský oheň

Suzuki Ignis 1.5 VVT 4x4 - Japonsko-uherský oheň

 
 

Nebýt Lady Nivy a aktuální novinky od Fiatu (Panda 4x4), byl by nejdražší zástupce řady Ignis současně nejlevnějším osobním automobilem s pohonem všech kol na českém trhu. Nízká cena přitom neznamená, že byste měli snižovat vaše nároky! Další maďarské Suzuki je o mnoho dále než osvědčený Swift.

Suzuki Ignis (Ignis=oheň) zahájilo svou kariéru v České republice před několika lety poměrně neúspěšně. Malý zájem zákazníků byl zapříčiněn málo konkurenceschopnou cenou a snad i málo výrazným vzhledem. Facelift Ignisu prospěl a ceny jsou také poměrně zajímavé, takže jsme se na test neobvyklého vozu velmi těšili. Atraktivitu tohoto setkání zvýšil fakt, že k testu jsme získali vrcholný model, se stokoňovým motorem a pohonem všech kol.

Exteriér

Suzuki, jako specialista na malé a terénní vozy, se před lety pochlubil automobilem, který módně zasahuje svým stylingem do více tříd. Rozměrový náčrtek Ignisu prozrazuje půdorys karosérie 3770 mm x 1630 mm, která se může zařadit po bok Fabiím, dvěstěšestkám nebo Fiestám. Na první odlišnost narazíte při studiu technických dat u kolonky výška. Tam totiž stojí 1605 mm (s lyžinami), což ukazuje příslušnost ke zkratkovitým třídám MPV nebo SUV. První pohled na obrázky nenechává nikoho na pochybách o třídním původu. Krátký Ignis s novou přídí, výraznými svalnatými blatníky a plastovými ochrannými doplňky kolem blatníků a na prazích, vypadá jako SUV určené do města a nikdo přitom nemusí vědět, co přesně se skrývá v útrobách malého skřítka. Pohon všech kol má jen vrcholný model, prodávaný současně jako Subaru Justy G3X. První SUV-dojem z vozu dokresluje také světlá výška 170 mm.

Styl sportovně-užitkového vozu má také záď se skupinovými světlomety soustředěnými do sloupků karosérie. Spodní polovina zadního čela je tvořena mohutným nárazníkem lakovaným v barvě vozu. V něm našlo své místo světlo do mlhy a světlo pro jízdu vzad. Výklopné víko sice výrazně zasahuje do vykrojeného nárazníku, ale i tak zůstává výška nakládací hrany 750 mm nad zemí (u nezatíženého vozu), zavazadlový prostor naopak díky vyšší hraně vypadá hlubší než ve skutečnosti (výška pod kryt zavazadelníku 420 mm). Po otevření víka si musí vyšší osoby dávat pozor na hlavu při nakládání zavazadel, protože hrana otevřeného výklopného víka je jen 1820 mm nad zemí.

Nešvarem japonských vozů byl dlouhá léta málo emotivní design. To byl také případ prvního Ignisu, který se u nás prodával, ještě před tím než přišla současná podoba. Původní styling přetrvává na některých trzích u třídveřové verze, která úspěšně soutěží ve světových rallye v kategorii Junior WRC (k nám dováží třídveřový Ignis Sport vybraní prodejci).

Náš Ignis byl vybaven sériovými pohlednými šestipaprskovými koly z lehké slitiny, jež byly obuty do pneumatik 185/60 R15 Bridgestone Turanza.

Ignis se, podobně jako některá další evropská Suzuki, vyrábí v Maďarsku, takže jeho dovoz nezatěžují cla uvalená na asijské modely.

Interiér

Současně s faceliftem exteriéru došlo ke změnám také na palubě Ignisu. Tmavé plasty a jednoduchý potahový materiál čalounění dveří a sedadel vytvářejí odpovídající atmosféru na palubě. Vzhledem k cenové kategorii (nejlevnější Ignis stojí momentálně 299.900,- Kč) by byla přítomnost měkčených plastů na přístrojové desce spíše překvapením; náš Ignis 4x4 je dodáván se zajímavě tvarovanou přístrojovou deskou ve dvoubarevném provedení. Před řidičem jsou dva hlavní přístroje v samostatných tubusech. Mezi nimi pak jsou ukazatele stavu paliva v nádrži a teploty chladící vody. Tmavé barvy oživuje stříbrně matné rámování dvojice hlavních přístrojů a v noci pak červené podsvícení přístrojů a displejů.

Středovou konzoli obklopují dva netradiční úložné otvory, rádio Blaupunkt má příjemně velké a intuitivně rozmístěné ovládací prvky a oddělený displej v kapličce na samém vrcholu přístrojové desky. Tento displej je současně zobrazovačem údajů palubního počítače, který ale bohužel předává řidiči jen omezené množství informací. K dispozici je například pouze okamžitá spotřeba paliva, což je údaj v praxi obtížně použitelný.

Vyšší posaz v průměrných sedadlech usnadňuje orientaci v dopravní situaci kolem vozu. Kompaktní rozměry automobilu a bohaté prosklení karosérie usnadňují městské parkovací manévry. Řidič, který nemá právě konfekční postavu, bude mít možná problém s nalezením vhodné polohy za volantem, protože volant není seřiditelný. Vnitřní šířka 1400 resp. 1370 mm (vzadu) poskytne dostatečný komfort nejvýše čtyřem pasažérům na palubě.

Zadní sedadla nemohou nabídnout příliš mnoho, vhledem k rozvoru 2360 mm. Co chybí Ignisu do délky, dohání výškou, takže poloha sedících cestujících je poněkud vzpřímenější než v běžných malých vozech. Zavazadlový prostor s minimální šířkou mezi podběhy 1100 mm má objem 236 litrů, který je možno zvětšit až na 1026 l sklopením zadních sedadel.

Motor+jízda

Řada Ignis má, na rozdíl od některých dalších konkurentů, moderní řadu čtyřválcových šestnáctiventilových motorů. Ty zážehové mají dokonce proměnné časování ventilů VVT, vznětový čtyřválec 1.3 DDiS je ve skutečnosti Fiatův motor 1.3 Multijet (51 kW, 170 Nm). Testovaná vrcholná verze disponuje zdvihovým objemem 1490 cm3, ze kterého je k dispozici 73 kW (tedy necelá stovka koní) při 5900 ot./min. Vrchol točivého momentu 133 Nm je umístěn do 4100 ot./min a nachází se tak v oblasti, kde se začíná Ignis probouzet, jak dynamicky tak zvukově. Klidný šepot čtyřválce se pak proměnní v méně příjemný výraznější zvuk, který cestující provází při cestovních rychlostech nad 120 km/h.

Příjemně nízká pohotovostní hmotnost umožňuje s nadprůměrně výkonným vozem jezdit sportovně i s přídavnou zátěží v podobě pohonu všech kol. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládá Ignis za 11 sekund, nejvýše jede podle výrobce až 165 km/h. Při využívání všech výkonových možností vozu se však spotřeba snadno přesune z běžných 7 až 7,5 litrů na 100 km k našim 9 až 10 litrům na 100 km, což při nádrži o objemu 41 litrů nepředstavuje příliš velký dojezd na jedno natankování. Motorový prostor zatím, zdá se, designéři u Suzuki příliš neřeší.

Ortodoxní konstrukce podvozku se vzpěrami McPherson vpředu a tuhou nápravou vzadu prezentuje příbuznost s malými terénními vozy Suzuki. Na silnici s dobrým povrchem vede zadní náprava automobil přesně, běda ale když jedete po nerovné silnici. To pak Ignis nepříjemně poskakuje a tvrdé odpružení posádce pořádně připomene, v jakém stavu je právě projížděná komunikace. Řízení je vzhledem k velikosti vozu překvapivě přesné, posilovač řízení pomáhá přiměřeně, takže řidič má dobrý kontakt s vozidlem.

Terénní schopnosti Ignisu 4x4 (podíl čtyřkolky na českých prodejích všech Ignisů je 12 %) jsme zkoušeli na blátivém povrchu, který právě nesvědčil letním silničním pneumatikám Bridgestone Turanza. Mezinápravová viskózní spojka přiřazuje hbitě pohon zadní nápravy ve chvíli, kdy má dojít k prokluzování kol. Světlá výška i přijatelné dráhy propružení kol dovolí Ignisu odvádět překvapivý výkon, jehož limitem bude v praxi právě silniční vzorek pneumatik. Pohon všech kol je tou nejjednodušší variantou, jaká je v současnosti k dispozici. Pohon všech kol se vlastně v interiéru neprozrazuje ani tlačítkem stálého pohonu nebo uzávěrek – žádné tlačítko se symbolem „4x4“ zde totiž není, řidič se tak nemusí/nemůže podílet na rozhodování o volbě pohonu.

V testu německého Autobildu byly srovnávány verze Ignisu 2WD a 4WD s jednoznačným výsledkem: lepší trakce na mokru, sněhu a nestejném povrchu hovoří pro verzi s pohonem všech kol. Například zrychlení 0-80 km/h na rozdílném povrchu na pravé a levé straně vozu trvalo Ignisu s pohonem přední nápravy 13,4 s, zatímco verzi 4WD se stejným motorem 1.5 VVT (73 kW) jen 8,4 s.

Závěr

Nabídka automobilů Suzuki je u nás podle našeho názoru stále nedoceněná. Mezi zápory Ignisu počítáme nepohodlný podvozek, neseřiditelný volant, malý akční radius nebo nemožnost připlatit za stabilizační systém. Na druhou stranu je tu atraktivní cena. Sesterské Subaru Justy G3X se u nás prodává se stejným motorem za 523.800,- Kč, nový a o něco menší Fiat Panda 4x4 přijde na 339.900,- Kč, ale s podstatně slabším motorem a chudší výbavou.

Výkonný Suzuki Ignis můžete mít nejlevněji s pohonem 4x4 již od 439.900,-Kč, právě probíhající akce dále zvýhodňuje vozy snížením ceny o čtyřicet tisíc (tj. - 9 % !), takže náš exemplář s klimatizací, ABS+EBD, čtyřmi airbagy, s CD přehrávačem, kompletní elektrickou výbavou a metalízou (+10.000,-Kč) můžete zakoupit již za 409.900,- Kč. Argumentem je také tříletá záruka. Takových nabídek v současné době na našem trhu příliš mnoho není.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Ignis 1.5 VVT 4x4

Cena v základní výbavě: 439 900 Kč Cena v testované výbavě: 449 900 Kč

Základní výbava:airbag řidiče+airbagy spolujezdce, boční airbagy, ABS+EBD, posilovač řízení, el. stahování oken vpředu, centrální zamykání, el. ovládání zpět.zrcátek, el. vyhřívání zpět. zrcátek, klimatizace, radio s CD přehrávačem+6 reproduktorů, vyhřívání před. sedadel, otáčkoměr, palubní počítač, výškově stavitelné sed. řidiče, dělená zadní lavice, kožený potah řadicí páky, polohovatelná zadní sedadla, přední mlhové světlomety, stěrač zadního okna, tónovaná skla, nárazníky v barvě vozu, střešní spoiler, střešní lyžiny, disky kol z lehké slitiny

Výbava testovaného vozu:metalická barva (+10.000,-)

Práce v Babišových drůbežárnách nešla vydržet ani tři týdny, říká novinářka Saša Uhlová Práce v Babišových drůbežárnách nešla vydržet ani tři týdny, říká novinářka Saša Uhlová

Novinářka Saša Uhlová půl roku pracovala v pěti různých…

Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman

Svět stále nedokázal rozhodně zasáhnout proti terorismu.…

Burzy pohání zbrojařská horečka, akcie firem dodávajících armádě nebyly nikdy dražší Burzy pohání zbrojařská horečka, akcie firem dodávajících armádě nebyly nikdy dražší

Akciím armádních dodavatelů se daří na obou stranách…

Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž

Česká společnost Liglass Trading CZ (LTD CZ) nedostala…

 

Štítky Suzuki Testy MPV

Technické údaje
Motor Suzuki Ignis 1.5 VVT 4x4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1490
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 73 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 133 / 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 6.1 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 236 / 1100
Objem nádrže (l):41
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1010 / 480
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3770
b) šířka (mm): 1630
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2360
e) rozchod vpředu (mm): 1420
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Suzuki Ignis 1.5 VVT 4x4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,73
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 



Suzuki: konec pro silnější Ignis 4x4 a nová výbava pro Grand Vitaru 3D Suzuki: konec pro silnější Ignis 4x4 a nová výbava pro Grand Vitaru 3D

Český dovozce vozů Suzuki seškrtal nabídku malého modelu…

Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví

Co kdybyste si nekoupili miniauto jen proto, že je malé,…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Dnes 18:49

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Už léta vypadá, jako by nějak zastavila čas. Teď herečka Jana Krausová (63) navíc přivedla do společnosti svoji…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však v MOL Cupu postupují

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však…

Fotbalisté Teplic ve 3. kole českého poháru udolali Táborsko na jeho hřišti 4:3. Nad druholigovým soupeřem sice…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…