Suzuki iM-4: Mild hybrid s pohonem 4x4 má po ženevské premiéře
Na ženevském stánku Suzuki můžete vidět dva koncepty – hatchback ik-2 je sice takřka hotový vůz, který se do prodeje dostane příští rok, nás ovšem více zajímalo malé SUV im-4. Důvodem je skutečnost, že se díváme na reálný předobraz kompaktního vozu s délkou menší než čtyři metry, pohonem všech kol a hybridní technologií.
Základní koncept krabicovité karoserie do jisté míry odkazuje na Suzuki LJ ze sedmdesátých let, především podle žebrování na sloupku C karoserie je však znát také inspirace například u Suzuki Cervo. Mohutná maska chladiče s nenásilně zakomponovanými světlomety vypadá hodně dramaticky, zbytek vozu je ale spíše umírněnější, s jasně daným členěním spíše do výšky, než šířky a délky. Kdo se zadívá pozorněji, může v něm třeba vidět i model Wagon R+.
Karoserie s délkou pouhých 3693, šířkou 1709 a výškou 1566 milimetrů stojí na zcela nové platformě (využívá ji také hatchback ik-2), která má nabídnout větší tuhost a zároveň nižší hmotnost. Důležité ovšem je, že je do ní zakomponovaný pohon všech kol a přeplňovaný agregát 1.2 Dualjet se systémem SHVS a malou lithium-iontovou baterií. Jedná o takzvaný mild hybrid, který sice nejezdí čistě bez emisí, elektrickou silou si však dopomáhá k větší efektivitě. Zajímavostí je startovací alternátor ISG, který by měl zajistit jemné náběhy motoru při odjezdech z křižovatek, podobně jako systém e-HDi u vybraných motorů koncernu PSA.
Protože se jedná o koncept, nemohli jsme usednout do interiéru. Vzhledem k rozvoru náprav 2438 milimetrů (pro srovnání - Škoda Fabia má 2455 mm) a členění karoserie by však uvnitř neměla být nouze o podélný prostor pro čtyři cestující.