Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki: Japonské automobilové fantazie pro Tokio

Michal Fokt
Diskuze (2)
Suzuki si letos přichystalo pro Tokyo Motor Show krásné automobilové studie Air Triser, Ignis Trail, Mighty Deck a stylový skútr Hustler Scoot.

Japonské značky začínají odhalovat karty před domácí výstavou v Tokiu. Ta má dvouletý cyklus a proslula hlavně tím, že je hlavní důraz kladen nikoli na představování nových produkčních modelů, ale na více či méně (ne)reálné studie.

Koncepty zpravidla bývalí pro oko Evropana nestravitelné a nepochopitelné, jsou ale zajímavým pohledem do kultury a smýšlení automobilek Země vycházejícího slunce. S virtuální předpremiérou si letos pospíšilo Suzuki. Jeho novinku Ignis si budou moci zákazníci vbrzku „osahat“ ve svých garážích, osud dalších čtyř konceptů je ale zatím nejistý, za sebe však musím říci, že se maximálně vydařily.

Mým favoritem je pick-up Mighty Deck. Odkazuje na užitkáček Mighty Boy s osmdesátek a zaujme nejen kombinací hranatých a oblých tvarů, ale i trojúhelníkovými světlomety. Autíčko s rozměry 3395 x 1475 x 1540 mm pohání přeplňovaný tříválec 0,66 l, doplněný o elektromotor. Futuristický interiér lze propojit s dřevem vyloženou nákladovou plochou. No není to úžasná stylovka?

Neméně zdařilý je Air Triser. V tomto případě se jedná o malé MPV s mírami 4200 x 1956 x 1815 mm a se třemi řadami sedadel, které vypadá zepředu úplně stejně jako zezadu (s výjimkou světlometů). Oba konce se sbíhají v masivním středu, kde ovšem není sloupek, ale proti sobě se posouvající dveře.

V interiéru, jenž je kombinací moderny a retra a který lze změnit v ložnici, což by se mohlo zamlouvat randícím Japoncům bez vlastního bytu, najdete žinylkové čalounění, dřevo a chrom. V „karavanové“ konfiguraci lze volant přesunout do vodorovné pozice nad palubní deskou. Že řidič neuvidí nic do stran, je detail, i tak je to velmi zajímavý počin. K pohonu slouží motor 1.4 DualJet, pohánějící za pomoci elektromotoru všechna čtyři kola.

Na bázi produkčního Ignisu vznikl Ignis Trail. Jedná se o úpravu, která zlepší autu průchodnost terénem, současně je však sportovnější, s vytaženými blatníky, širšími koly a rychlými pruhy. Dalo by se to možná chápat jako vzpomínka na závodní Ignis WRC.

Poslední studií Suzuki je skútr Hustler Scoot, jenž je vzpomínkou na původní 250tku Hustler. Motorka s retro vizáží je ovšem nyní vybavena čtyřtaktní, vzduchem chlazenou padesátkou a jestli si na něčem opravdu zakládá, je to praktičnost. Má velký podsedlový prostor, schránky po jeho stranách a jezdci se mezi nohy vejde na míru vyrobený, vyjímatelný kufr. To vše v trendy oranžové.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - Pekelná Micinka
1. 10. 2015 21:36
Malostranská
Do staroměstských uliček by se auta této velikosti hodila.
Avatar - JohnST
1. 10. 2015 20:44
Japonci
Ja by som to nazval japonske automobilove serednosti. >:-[] :no: :no: