Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift končí, přichází nový Ignis

Ondřej Šuch
Diskuze (6)
Vypadá dobře, na rodokmenu se podepsal Opel, Subaru a Fiat a v základu přijde na 289.900,-. Velmi solidní auto.

Suzuki Ignis, ve značně přepracované verzi představený letos ve Frankfurtu, přichází na evropský trh s několika zvláštnostmi.

Zaprvé: I když je jméno stejné, změn k lepšímu je tolik, že je třeba zapomenout na předchozí Ignis, který se v ČR příliš dobře neprodával.

Zadruhé: Nový Ignis odvážným krokem. Ač zcela jiné koncepce, má za úkol na evropských trzích nahradit zastaralý (ale v ČR až neuvěřitelně prodávaný) model Swift.

Zatřetí: Nový Ignis se tak trochu tváří jako čtyřkolka (tou byl starý Ignis), a má i solidní světlost 170 mm, verze AWD ale přijde až na podzim.

Začtvrté: Nový ignis je konstrukčně shodný s novým Subaru Justy, a najdeme v něm řadu dílu z vozů Opel a později i velmi zdařilý turbodiesel od Fiat/Opel.

Podívejte se na fotografie. S karoserií prodlouženou o 155 mm, vyšší stavbou, dravější maskou a výraznými bočními prolisy působí nový Ignis moderním a na třídu velmi sebevědomým dojmem. Hranice mezi mini-SUV a kompaktním velkoprostorovým autem se pokouší na českém trhu bořit už Ford Fusion, jemuž bude nový Ignis patrně největším konkurentem.

Zcela přepracován je také interiér s multifunkčním středovým displejem a dvěma dominantními kruhovými přístroji pod volantem. Sedadla, známá z Opelu Corsa jsou "nejaponsky" tuhá a i na zadních sedačkách je místa dostatek. Zpracování interiéru snese i přísná měřítka, volant ale bohužel není nijak seřiditelný.

Zavazadlový prostor byl proti starému modelu prodloužen o 120 mm, díky své mělkosti má ale objem jen 236 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1146 litrů.

Do ČR se v této chvíli dodává jen provedení s motorem 1,3/69 kW, který překvapí variabilním časováním ventilů. Koncem roku bude k dispozici i zážehový motor 1,5/73 kW se stejnou technikou a největším překvapením pak bude turbodiesel 1.3 DDiS/51 kW, což je tentýž motor, který známe z Fiatu Punto nebo Opelu Corsa.

Se silnějším zážehovým motorem bude možno objednat i provedení 4x4, u které bude výkon na zadní kola přenášen pomocí hydrodynamické viskózní spojky. Ceny ostatních motorů ani verze 4x4 zatím nejsou známy.

Základní verze 1.3 GA obsahuje mimo jiné dělená zadní sedadla, posilovač řízení, elektrické ovládání zrcátek a dva čelní airbagy. Provedení 1.3 GL za 329.900 zahrnuje například výškově stavitelné sedadlo řidiče, infodisplej, autorádio s kazetovým přehrávačem, střešní ližiny, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání předních oken a ABS s EBD. Za klimatizaci se připlácí 25.000,-

Ondřej Šuch
Diskuze (6)