Suzuki Swift končí, přichází nový Ignis

Suzuki Swift končí, přichází nový Ignis

 
 

Vypadá dobře, na rodokmenu se podepsal Opel, Subaru a Fiat a v základu přijde na 289.900,-. Velmi solidní auto.

Suzuki Ignis, ve značně přepracované verzi představený letos ve Frankfurtu, přichází na evropský trh s několika zvláštnostmi.

Zaprvé: I když je jméno stejné, změn k lepšímu je tolik, že je třeba zapomenout na předchozí Ignis, který se v ČR příliš dobře neprodával.

Zadruhé: Nový Ignis odvážným krokem. Ač zcela jiné koncepce, má za úkol na evropských trzích nahradit zastaralý (ale v ČR až neuvěřitelně prodávaný) model Swift.

Zatřetí: Nový Ignis se tak trochu tváří jako čtyřkolka (tou byl starý Ignis), a má i solidní světlost 170 mm, verze AWD ale přijde až na podzim.

Začtvrté: Nový ignis je konstrukčně shodný s novým Subaru Justy, a najdeme v něm řadu dílu z vozů Opel a později i velmi zdařilý turbodiesel od Fiat/Opel.

Podívejte se na fotografie. S karoserií prodlouženou o 155 mm, vyšší stavbou, dravější maskou a výraznými bočními prolisy působí nový Ignis moderním a na třídu velmi sebevědomým dojmem. Hranice mezi mini-SUV a kompaktním velkoprostorovým autem se pokouší na českém trhu bořit už Ford Fusion, jemuž bude nový Ignis patrně největším konkurentem.

Zcela přepracován je také interiér s multifunkčním středovým displejem a dvěma dominantními kruhovými přístroji pod volantem. Sedadla, známá z Opelu Corsa jsou "nejaponsky" tuhá a i na zadních sedačkách je místa dostatek. Zpracování interiéru snese i přísná měřítka, volant ale bohužel není nijak seřiditelný.

Zavazadlový prostor byl proti starému modelu prodloužen o 120 mm, díky své mělkosti má ale objem jen 236 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1146 litrů.

Do ČR se v této chvíli dodává jen provedení s motorem 1,3/69 kW, který překvapí variabilním časováním ventilů. Koncem roku bude k dispozici i zážehový motor 1,5/73 kW se stejnou technikou a největším překvapením pak bude turbodiesel 1.3 DDiS/51 kW, což je tentýž motor, který známe z Fiatu Punto nebo Opelu Corsa.

Se silnějším zážehovým motorem bude možno objednat i provedení 4x4, u které bude výkon na zadní kola přenášen pomocí hydrodynamické viskózní spojky. Ceny ostatních motorů ani verze 4x4 zatím nejsou známy.

Základní verze 1.3 GA obsahuje mimo jiné dělená zadní sedadla, posilovač řízení, elektrické ovládání zrcátek a dva čelní airbagy. Provedení 1.3 GL za 329.900 zahrnuje například výškově stavitelné sedadlo řidiče, infodisplej, autorádio s kazetovým přehrávačem, střešní ližiny, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání předních oken a ABS s EBD. Za klimatizaci se připlácí 25.000,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…