Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Světové auto roku 2018 bude vybíráno ze tří finalistů. Všechno to jsou SUV!

David Bureš
Diskuze (10)
Evropské Auto roku 2018, Volvo XC40, se do finálové trojky ankety Světového auta roku 2018 nedostalo.

Ženevský autosalon není jen místem prezentace nových automobilů, ale také třeba místem oznámení vítěze ankety evropské Auto roku. Rovněž jsou zde vyhlašováni finalisté Světového auta roku. Pro letošní rok se do finálové trojky dostala výhradně SUV. Konkrétně se jedná o Mazdu CX-5, Range Rover Velar a Volvo XC60.

Porotci tak dokazují dnešní oblibu SUV, která v těchto anketách začínají bodovat. Loni se světovým autem roku stal Jaguar F-Pace, v anketě evropské Auto roku vyhrála hned dvě SUV po sobě, loni Peugeot 3008 a letos Volvo XC40.

Právě XC40 se nedostala ani mezi deset „semifinalistů,“ kteří byli oznámeni v lednu. Výběr nejlepších porota postupně zužuje, na začátku vybírala z 35 nominovaných, které v daném roce musejí být prodávány alespoň na dvou kontinentech. Do finále se nedostaly ani takové vozy jako Alfa Romeo Giulia, Kia Stinger, Nissan Leaf nebo Volkswagen T-Roc.

Anketa Světové auto roku se koná od roku 2005. Letos o vítězi hlasuje porota složená z 82 novinářů z 24 zemí světa. Porotci jsou vybíráni Řídícím výborem ankety, kteří při tom přihlížejí ke zkušenostem, důvěryhodnosti a vlivu daného novináře. V porotě nechybí třeba Steven Ewing, Greg Kable nebo Charlie Turner.

Výsledky ankety Světové auto roku 2018 budou vyhlášeny ještě tento měsíc, a to na autosalonu v New Yorku. Tam budou oznámeny i výsledky přidružených anket. O titul Světového městského auta roku 2018 bojují Ford Fiesta, Suzuki Swift a Volkswagen Polo, Světovým luxusním autem roku 2018 může být Audi A8, Porsche Cayenne, nebo Porsche Panamera, Světovým sportovním autem zase BMW M5, Honda Civic Type R, nebo Lexus LC. Poznáme také ekologické auto roku (BMW 530e iPerformance, Chrysler Pacifica Hybrid či Nissan Leaf) a nejhezčí auto roku (Lexus LC, Range Rover Velar nebo Volvo XC60).

David Bureš
Diskuze (10)
Avatar - petr164
12. 3. 2018 19:30
Z radosti k pocitu důležitosti
Každý psycholog vám bez mučení řekne, že kdo sedí výše, je vnímán tak, že má větší moc, což si i sám výše sedící zpravidla uvědomuje k potěše svého ega. Má to ale mnoho ale: Vysoké SUVy zákonitě hrnou před sebou vzduch více než sedany a kombíky, což znamená s růstem rychlosti exponenciální růst odporu i spotřeby. Dále, SUVy jsou opět zákonitě méně příčně stabilní oproti sedanům i stejšnům. Konečně ve stručnosti, celé to díky zpravidla větším kolům, AT a spoustě vachrlaté elektroniky vyjde z hlediska TCO výrazně dražší než u sedanů, rychlých/zvedacích zadků a kombíků. Takže já bych si nikdy SUV nekoupil, protože pilotuji rád a ctím zásady aktivní bezpečnosti...
Avatar - Emel
9. 3. 2018 15:54
Re: Světové...
U nás rozhodně.
Avatar - praděda7
9. 3. 2018 14:25
Re: To sme to dopracovali...
Přesně! Ještě že je těch anket dost na to, aby se na každého dostalo..... ;-)
Avatar - praděda7
9. 3. 2018 14:23
Re: Fakt ubohý
Nemožu si pomoc, ale Velar mě profilu připadá, jakoby se snažil projet pod nízkým mostem a nevyšlo to..... ;-)
9. 3. 2018 13:31
To sme to dopracovali...
:-!